המונדיאל כאן: ד"ר מאיה רוזמן מסבירה איך לא להגיע ל-2,000 קלוריות בערב
39 ימים של כדורגל לפנינו, וזה אומר הרבה שעות טלויזיה בשעות מאוחרות - וכן, גם הרבה נשנושים. אז כדי שלא תמצאו את עצמכם עם כמה קילוגרמים מיותרים בסוף התקופה - הכנו לכם רשימה חשובה

39 ימים של כדורגל לפנינו, וזה אומר הרבה שעות טלויזיה בשעות מאוחרות - וכן, גם הרבה נשנושים. אז כדי שלא תמצאו את עצמכם עם כמה קילוגרמים מיותרים בסוף התקופה - הכנו לכם רשימה חשובה
אם אתם לא מתחילים את הבוקר בלי כוס קפה, יש חדשות טובות עבורכם. מחקר חדש מציע כי מעבר לערנות ולשיפור הריכוז, קפה עשוי לתרום גם לבריאות ארוכת טווח ואף לסייע בהארכת החיים
אפליקציה חדשה משלבת בינה מלאכותית, צילום מנות ותוכניות אימון במטרה להפוך ניהול אורח חיים בריא לנגיש ופשוט יותר
מחקר חדש שנערך בארה"ב ובסין מצא כי איכות התזונה היומית קשורה לרמות נמוכות יותר של דלקת, עמידות לאינסולין וסימנים המעידים על הזדקנות מטבולית. החוקרים: לא מדובר במזון קסם אחד אלא בדפוס אכילה שלם
מחקרים חדשים מראים כי דבש עשוי לספק אנרגיה זמינה בדומה לג'לים ספורטיביים, לסייע בהתאוששות השרירים ואפילו לתרום להפחתת דלקת. כך המאכל המתוק והוותיק הפך לכוכב החדש של עולם הכושר
רבים משתמשים בבינה המאלכותית כדי לקצר ולהוזיל תהליכים - וכך עושים גם רבים בתחום הדיאטה. אז במה אפשר לסמוך עליה ובמה לא?
האם כל היתרון התזונתי של הירק או הפרי מצוי בקליפה שלהם? ד"ר מאיה רוזמן שוברת מיתוס ומסבירה מתי לקלף ומתי דווקא לא
בחילות, צמא בלתי פוסק, נימול בידיים ואפילו נשירת שיער: מומחים מזהירים כי תוספי תזונה אינם חפים מסיכונים. כך תזהו שאתם מגזימים עם הוויטמינים ולמה יותר לא תמיד אומר בריא יותר
הסוד לחיים ארוכים ובריאים לא מסתתר בגלולת פלא, בתוסף יקר או בגנים מושלמים. לפי קבוצת מדענים ורופאים מאוניברסיטת אוקספורד, דווקא ההרגלים היומיומיים שלנו הם אלו שעשויים להשפיע יותר מכל על הדרך שבה נזדקן - ועל השנים הבריאות שנרוויח בדרך
כולם חושבים שהוא מלא סוכר - אבל האמת היא שזה ממש לא נכון. בנוסף, לאבטיח יש שלל תכונות תזונתיות שתורמות לבריאות
מחקר חדש מצא קשר מסקרן בין איכות התזונה לבין תסמיני דיכאון והתמקד בארבעה רכיבים עם השפעה משמעותית ביותר. אבל החוקרים מדגישים שזה לא אומר שצריך לרוץ לקנות תוספים, אלא להסתכל אחרת על מה שנכנס לכם לצלחת
יותר אנשים מוותרים על בשר מתוך מחשבה שזה לא רק ימנע סבל של בעלי חיים, אלא גם ישפר את הבריאות האישית שלהם, אבל מחקר רחב היקף מגלה שהשינוי הבריאותי יכול לפעול לשני הכיוונים והכול תלוי במה שמחליף את הבשר על הצלחת
יוגורט, קימצ'י, כרוב כבוש וקפיר לא רק משפרים עיכול. מומחים מסבירים איך מנה יומית אחת של מזון מותסס עשויה להשפיע על מערכת החיסון, מצב הרוח ואפילו רמות הדלקת בגוף
חוקרים מאוניברסיטת ניוקאסל מצאו כי אנשים שהוסיפו כוס מיץ פירות טבעי או שייק לתפריט היומי דיווחו על ירידה במדדי דיכאון. עם זאת, החוקרים מדגישים: מדובר בשינוי מתון ולא בתחליף לטיפול רפואי
מכירות הטונה מזנקות בזכות טרנד הבריאות ברשתות החברתיות, אבל מומחים מזכירים שגם למזון הבריא והעשיר בחלבון יש גבול. אז כמה מותר לאכול, איזו טונה עדיפה ומה הסיכון שכדאי להכיר?
מומחי מערכת העיכול טוענים שלא רק מה אוכלים חשוב לבריאות המעי, אלא גם הסדר שבו המזון נכנס לצלחת. כך כדאי לאכול כדי לשמור על עיכול תקין, איזון סוכר ופחות דלקתיות
להחליף סטייק בסלמון, אורז לבן בדגנים מלאים ומשקאות ממותקים במים: מחקרים חדשים מראים שהבחירות הכי קטנות בארוחת הערב עשויות להשפיע על תוחלת החיים הרבה יותר ממה שחשבתם
אשווגנדה, ספירולינה, מנקאי ופטריות מיוחדות מבטיחים לשפר זיכרון, להפחית סטרס ולהאריך חיים. אבל מאחורי ההבטחות הנוצצות מסתתרת לעיתים מציאות מדעית הרבה פחות דרמטית
ירקות זה דבר מאוד בריא, אבל האם משנה גם איך הם גודלו? האם יש הבדל בריאותי בין תוצרת אורגנית לתוצרת רגילה? מחקר חדש בחן את הנושא ומצא ממצאים מפתיעים
נשנוש קטן מול הטלוויזיה לפני השינה נראה תמים לגמרי, אבל מומחים טוענים שהוא עלול לפגוע בשינה, להעלות סטרס ואפילו להאיץ תהליכי הזדקנות בעור ובגוף
יש בהן הרבה נפח ומעט קלוריות. הן יכולות להחליף נשנושים בעייתיים יותר, לעזור בתחושת שובע, ולתת מתיקות טבעית בלי תחושת כבדות. אז תתחילו לאכול עגבניות שרי
הוא קר, הוא מתוק, טעים ושומר על המוח - אז אין שום סיבה שלא תכניסו אותו לתפריט
סיבים תזונתיים הם מהמרכיבים הכי חשובים שיש בתזונה שלנו - אבל מעטים מגיעים לכמות מספקת ביום. אז מה כדאי לאכול?
כל מי שעושה דיאטה נבהל מאוד משילוב של פסטה עם שמנת או גבינות, אבל האמת התזונתית הרבה יותר מורכבת. וגם - האם יש שם באמת יותר קלוריות מפסטה עם רוטב עגבניות?
לא סתם הם נחשבים למזון הכרחי בכל דיאטה ותזונה בריאה. אבל הכוח הבריאותי שלהם גדול ממה שחשבתם
יותר קטניות, אגוזים ודגנים מלאים, פחות בשר מעובד ואלכוהול: מומחי לונג'ביטי מסבירים אילו הרגלי אכילה עשויים להוסיף שנים רבות לחייכם - וזה גם טעים
בטטה נחשבת לאחד המזונות הבריאים והעשירים ביותר בבטא קרוטן, אבל מתברר שלא מספיק רק לאכול אותה. מומחים מסבירים אילו שיטות בישול שומרות טוב יותר על הערכים התזונתיים ואיך אפשר לשפר משמעותית את ספיגת ויטמין A בגוף
הן קטנות, מצטלמות יפה ונחשבות ליוקרתיות יותר, אבל האם ביצי שליו יותר בריאים מביצים רגילות? הנה כל העובדות
שליפת מילים וחדות מחשבתית אינן גזירת גורל של הגיל בלבד. תזונה חכמה, המשלבת ירוקים עמוקים עם מקורות שומן איכותיים יכולה לתת למוח את הכלים שהוא צריך כדי למצוא את המילה הנכונה בדיוק ברגע הנכון
חוקרים גילו כי בני 65 עד 75 ששינו את התזונה שלהם למשך ארבעה שבועות בלבד הראו שיפור במדדים ביולוגיים הקשורים להזדקנות. המסקנה: אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לאכול טוב יותר
חוקרים מצאו כי אנשים שצרכו יותר פירות ומשקאות עשירים בפוליפנולים היו בסיכון נמוך יותר להזדקנות תאית מואצת. אילו מזונות נכנסו לרשימה?
יום החומוס הבין לאומי הגיע וזה זמן מעולה לשבור קצת מיתוסים על אחד המאכלים הכי ישראליים שיש. וגם יש תשובה לקרב התזונתי - מה יותר בריא - חומוס או טחינה?
שניהם טובים, שניהם יפים, אבל אחד מהם יותר בריא. מי המנצח וגם - למי ממש לא מומלץ לאכול אותם?
חוקרים גילו כי צריכה קבועה של קטניות ומוצרי סויה קשורה לירידה משמעותית בסיכון ליתר לחץ דם - אחד מגורמי הסיכון המרכזיים להתקפי לב ושבץ
חוקרים גילו כי אנשים שאכלו שוב ושוב את אותם מאכלים במהלך הדיאטה ירדו יותר במשקל לעומת מי שהקפידו על גיוון. הסיבה האפשרית: פחות פיתויים ויותר שליטה בתפריט
המוח והגוף מתחדשים בלילה, ומה שתכניסו לפה לפני השינה יכול להשפיע על איכות השינה, העור ואפילו קצב ההזדקנות
יש שמגדירים אותה "מזון על", אבל המולסה אומנם מכילה יותר מינרלים משאר הממתיקים - אבל האם היא באמת כל כך בריאה?
אנחנו שומעים על מאכלים עמוסי ויטמין C בעיקר כשמדבור במחלות חורף וצינון, אבל מחקר חדש מוכיח שהם מומלצים כל השנה לשיפור העור ויצור הקולגן
הם בריאים, עשירים בוויטמינים וחיוניים לגוף - אבל האם ידעתם שפלפל אחד גדול שווה לשתי פרוסות לחם קל? גיל גרנות עושה סדר בין 'בריא' ל'מרזה
שעות העבודה שלנו מתארכות - ולעיתים אנשים מגיעים לארוחת הערב רק בשעה תשע או עשר. האם זה פוגע לכם בשינה ובבריאות? הנה כל מה שצריך לדעת
מטוגנים, מתוקים ומזון מעובד הם רק חלק מהרשימה. מומחים מסבירים מה באמת פוגע בלב ומה כדאי לאכול במקום
מחקר משותף של המרכז הרפואי שיבא ואוניברסיטת הרווארד חושף: אימון קולינרי פשוט בבית הוביל לירידה בשומן, שיפור במדדים ושמירה על התוצאות לאורך שנה
רבים מאיתנו מאמינים שסידן נמצא רק במוצרי חלב - אבל האמת היא שישנם כמה ירקות שעמוסים במרכיב החשוב - ולא רק בו. ד"ר מאיה רוזמן עושה סדר
מחקר רחב היקף מצא כי צריכה גבוהה של פירות עשויה לשפר את תפקוד הריאות גם בקרב אנשים החשופים לזיהום אוויר, ולהפחית חלק מהנזק המצטבר
ממתיקים מלאכותיים הפכו לחלק בלתי נפרד מהתזונה של רבים. אבל האם אתם יודעים מה הם עושים לכם לגוף?
מחקר רחב על האזורים הכחולים מצביע על הרגל תזונתי אחד מפתיע: אכילה יומיומית של קטניות, שעשויה להפחית את הסיכון לתמותה ולשפר את הבריאות הכללית. אז כמה לאכול?
על תזונה מטבולית כבר שמעתם? השמות משתנים אבל המשמעות נשארת אותו דבר. אז מה באמת יעיל לירידה במשקל?
במשך שנים רבות, מדענים חשבו שהפלבנולים שבקקאו ובפירות יער תורמים למוח בזכות הספיגה שלהם למחזור הדם. עכשיו, מחקר חדש מציע תיאוריה מפתיעה: הטעם העפיץ עצמו הוא זה ש"מפעיל" את המוח ואולי אפילו מחקה את ההשפעות של פעילות גופנית
במזרח משתמשים בה ביומיום, אבל דווקא אצלנו נראה כי היא לא מספיק פופולרית. אז מה כל כך בריא בשיטת האידוי ואיך היא בהשוואה לשיטות בישול אחרות?
אכילה מוקדמת יותר במהלך היום והפחתת נשנושים בשעות הערב עשויות לסייע בירידה במשקל, לשפר את איכות השינה ולאזן את רמות הסוכר בדם