המטרו מתקדם: הודעות על הפקעת נכסים בדרך ל-10,000 ישראלים
הפעימה הראשונה בהפקעות קרקעות בקו M2 מפ"ת לחולון יוצאת לדרך, לקראת התחלת השלב הראשון בעבודות ב-2025. אבל זה לא אומר שתוכלו לנסוע בו בשנים הקרובות
הפעימה הראשונה בהפקעות קרקעות בקו M2 מפ"ת לחולון יוצאת לדרך, לקראת התחלת השלב הראשון בעבודות ב-2025. אבל זה לא אומר שתוכלו לנסוע בו בשנים הקרובות
חוק המטרו, המסיר חסמים בפני הקמת פרויקט התשתית הגדול, המורכב והיקר בתולדות המדינה, בשווי מוערך של מעל 200 מיליארד שקל עבר בכנסת, אבל אל תצפו לנסוע בו לפני שנת 2040
דירקטוריון נת"ע שאחראית על הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן ממשיך לשמור על עצמאות ומינה כמנכ"ל הבא איש מקצוע מוערך, ולא מועמד פוליטי. המינוי כפוף לאישור מירי רגב ודוד אמסלם
בימים הקרובים יקבלו 11 אלף בעלי נכסים מסחריים בגוש דן הודעה על הפקעתם, ותחילת דיונים על פיצויים. כמה תשלם להם המדינה כדי שלא לפנות לבית המשפט ומה תאריך ההפעלה המעודכן לרכבת התחתית לפי נת"ע?
לאחר האיחור הגדול בהשקת הרכבת הקלה, גם באשמת קודמיו, ולאחר לחצים ממירי רגב, יעזוב גליק את התפקיד לאחר 4.5 שנים. לאחרונה הודה, כפי שנחשף בוואלה, כי גם המטרו לא יושק לפני 2040
בניית 14 תחנות תת קרקעיות לרכבת הקלה בסביבות תל אביב, אפילו לא בו זמנית, החמירה מאוד את הפקקים במרכז. למטרו צריך לחפור 109 תחנות כאלה. יש פיתרון שיכול לחסוך חלק גדול מההפרעה, אם למדינה יהיה האומץ להשתמש בו. פרשנות
בזמן שמשרד התחבורה מתגאה בהמשך קידום הרכבת התחתית במרכז, חיים גליק אמר את האמת בהרצאה בטכניון: איחור של 6 שנים נוספות בפרויקט הקריטי. נת"ע: "מגבשים לוח זמנים מדויק יותר מהאומדן הראשוני"
עיריית בני ברק הסכימה שנת"ע תקבע אילו עבודות הן פיקוח נפש והוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את תוכנית קו המטרו M2, מחולון לפתח תקווה, דרך תל אביב
אחרי עיכוב של חודשים חתמה שרת התחבורה על צווי הפקעה לשטחים הדרושים לפרויקט הרכבת התחתית והוכרזו החברות הישראליות והזרות שינהלו את תכנון וביצוע הקווים
מנהל התכנון השיק אתר שמאפשר לכל תושב לבדוק היכן תוקם התחנה הקרובה לביתו או לנכס שהוא מתכנן לשכור, ולהבין איך הפרויקט הענק יוכל להשפיע על חיי היום יום שלו - אם הפוליטיקאים יפסיקו לעכב אותו
בלי מימון, עם אוסף של מסילות שממילא כבר מתוכננות או נמצאות בשלבי בביצוע, ועם לוח זמנים שנראה דמיוני במדינה שכבר 15 שנה לא מצליחה לפתוח את הקו האדום במרכז. התוכנית לחיבור מסילתי בין קריית שמונה לאילת יוצאת מהתחנה עם יותר שאלות מתשובות | פרשנות
אביגדור ליברמן מבשר כי "מיד לאחר אישור התקציב" יושקע בתשתיות סכום עתק, שמבטא, על פי האוצר, את סדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית. כמעט מחצית הסכום יגויס מהשוק הפרטי. חלק מהפרויקטים שיקודמו הם כאלה שיצאו לדרך עוד בתקופת הממשלות הקודמות
שלושה קווים, 40 מטרים מתחת לאדמה, 149 ק"מ של מנהרות ו-450 מיליון נסיעות בשנה. אישור התוכניות נמצא בישורת האחרונה, ולפני שתתחיל מלחמת החפירות בין משרדי הממשלה צללנו אל המספרים שיוצרים את הפרויקט הגדול בתולדות ישראל