אחרי 3 שנים אושר חוק המטרו, אבל עוד נחכה הרבה לרכבת הזאת
אחרי שלוש שנות דיונים אושר חוק המטרו לקראת הצבעה במליאה. מה השתנה, כמה זה יעלה לנו ומתי נזכה לנסוע ברכבת התחתית של גוש דן
אחרי שלוש שנות דיונים אושר חוק המטרו לקראת הצבעה במליאה. מה השתנה, כמה זה יעלה לנו ומתי נזכה לנסוע ברכבת התחתית של גוש דן
דירקטוריון נת"ע שאחראית על הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן ממשיך לשמור על עצמאות ומינה כמנכ"ל הבא איש מקצוע מוערך, ולא מועמד פוליטי. המינוי כפוף לאישור מירי רגב ודוד אמסלם
מיום חמישי הבא יושק חדש חדש מקריית אריה לתחנת קוממיות, וזמן הנסיעה הכולל יתקצר. נת"ע מאשרת את הפרסום בוואלה: רק 75 אלף נוסעים ביום כעת לעומת 230 אלף שתוכננו. שיא הביקוש המפתיע: אחר הצהרים
בימים הקרובים יקבלו 11 אלף בעלי נכסים מסחריים בגוש דן הודעה על הפקעתם, ותחילת דיונים על פיצויים. כמה תשלם להם המדינה כדי שלא לפנות לבית המשפט ומה תאריך ההפעלה המעודכן לרכבת התחתית לפי נת"ע?
לאחר האיחור הגדול בהשקת הרכבת הקלה, גם באשמת קודמיו, ולאחר לחצים ממירי רגב, יעזוב גליק את התפקיד לאחר 4.5 שנים. לאחרונה הודה, כפי שנחשף בוואלה, כי גם המטרו לא יושק לפני 2040
בניית 14 תחנות תת קרקעיות לרכבת הקלה בסביבות תל אביב, אפילו לא בו זמנית, החמירה מאוד את הפקקים במרכז. למטרו צריך לחפור 109 תחנות כאלה. יש פיתרון שיכול לחסוך חלק גדול מההפרעה, אם למדינה יהיה האומץ להשתמש בו. פרשנות
למרות ההערכות ל-250 אלף נוסעים ביום, הודתה שרת התחבורה כי רק "עשרות אלפים נהנים ממנו בכל יום". נתע מסרבת לפרסם נתון רשמי, אבל טוענת שהמספר יעלה אחרי החגים
הקו הראשון של הרכבת הקלה במרכז מתקדם לקראת השקה באחד מימי השישי של אוגוסט. מאחורי הקלעים: מירי רגב דוחפת ל-3 חודשי נסיעה חינם, גורמי המקצוע והאוצר מתנגדים
עוד מחדל תשתיתי: השירותים שנבנו בעשר התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה במרכז יישארו נעולים בפני הנוסעים גם אחרי שתתחיל לפעול. איך זה קרה? נת"ע: הנושא בבדיקה
בנת"ע מחכים כעת לאישורי הבטיחות לפתיחת הקו. כמו בחוק המטרו ובקידום הפטור מוויזה לארה"ב, רגב עשויה לדחות את אישור משרד התחבורה לפתיחה כדי שלא להעניק לרון חולדאי תמונת ניצחון לבחירות
אחרי ששרת התחבורה הודיעה על הוצאת המטרו מידי נת"ע בטענה לאי עמידה בזמנים ובתקציב, אמר בכנסת ראש אגף רכבות במשרד, אליאס מטר: "לא הערכנו את המורכבות, נעשית עבודה קשה"
דירקטוריון נתע דורש משרת התחבורה לקיים דיון ביחד עם האוצר ורשות החברות בהודעה על העברת הרכבת התחתית לחברה אחרת. למה ההחלטה מסכנת את הקו הירוק והסגול וכמה היא תעלה לנו
האחריות על הקמת הפרויקט צפוי לעבור לחברה ממשלתית אחרת, לאחר ששרת התחבורה התאכזבה מהתקדמות קווי הרכבת הקלה בגוש דן. "חברת נת"ע חרגה מהלו"ז ומהתקציב ב-3 מיליארד שקלים, לא היו עד כה חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות"
בנת"ע ובמשרד התחבורה מחפשים יום שישי מתאים לפתיחה אחרי יום העצמאות בסוף אפריל. ההפעלה תתחיל בתדירות של 5-6 דקות בלבד, ולא ברור מתי תואץ. הערב: ניסוי הפעלת 36 רכבות במקביל
חוות הדעת המקצועית קבעה ששיפוץ הגשר עשוי לא להספיק כדי למנוע בעיות בטיחות לטווח הארוך. למרות הסיכון, החליט ראש העיר לקבל על עצמו את האחריות ועלות התיקונים, לאחר שתושבים ורבנים טענו שהוא מהווה פתרון לבעיה הלכתית. "טרלול מוחלט"
למרות שמשרד התחבורה ונת"ע עדיין נמנעים מהכרזה רשמית, הפעלת הקו הראשון של הרכבת הקלה במרכז תידחה בארבעה חודשים
דווקא הקטע המרכזי בשדרות ירושלים נבנה כך שעיוורים עלולים ליפול מהרציף אל פסי הרכבת הקלה, ונכים נשלחים לנסוע מסביב, במסלול ארוך בהרבה משל הולכי הרגל. נת"ע: הכל נבנה לפי התקנות
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: על הילדות בירושלים, החינוך הדתי, הדרך שעשה בשב"ס ובעיקר על נת"ע: למה הפרויקט עולה יותר מהמתוכנן, מדוע רק החברה שבראשה הוא עומד תוכל להקים גם את המטרו - ואפילו מה ההבדלים בין רון חולדאי לכרמל שאמה-הכהן
רכבת תקלה: תגובה שהגישה המדינה לבית המשפט שופכת אור חדש על התנהלותה טרם ההחלטה לפסול את ההצעה הזולה ביותר במכרז לבניית הרכבת הקלה בגוש דן. כעת מתברר כי בכירים מאוד בנת"ע לקחו חלק בדיונים בעלי אופי ביטחוני. העותרים דורשים לחשוף את הפרוטוקולים
לאחר מאבק שהוביל בשנים האחרונות ראש העיר לוד - עו"ד יאיר רביבו ובתמיכתם ובסיוע צוותים מקצועיים, הממשלה אישרה 5 תחנות מטרו בלוד
נת"ע הניחה את אבן הפינה למעבר הקו הירוק של הרכבת הקלה, שמכונה "שיאן הגשרים" ויעבור מעל נהר הירקון. כעת, עליה להתמודד עם שורת אתגרי ההקמה ההנדסיים והתחבורתיים. עם זאת, בחברה ממשיכים להבטיח - נעמוד בלוח הזמנים, ולא נפגע בתחבורה ובהולכי הרגל באזור
המקור לסימן השאלה מעל מועד הפתיחה - דוח של חברת בקרה חיצונית אותה שכר משרד התחבורה והיא מצטרפת למכתבים שנשלחו למנכ"ל נת"ע על טענות לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים. מלבד זאת, נת"ע גם מתנהלת ללא יו"ר, מה שנותן לנו הצצה לאופן העקום שאופף את הפרויקט
הנסיעה הראשונה לאור יום של הרכבת הקלה הייתה רגע של נחת במסע ארוך ורב תלאות שעדיין רחוק מסיום. לצד ההתרגשות, למי שחושב שהרכבת הזו תפטור אותנו מהעומסים לחלוטין מצפה אכזבה. הקלה אחר כך, הפקקים לתמיד
אחרי 6 שנות עבודה, חברת נתיבי תחבורה עירוניים החלה בנסיעות הרצה, בפעם הראשונה בה כלל מרכיבי תפעול הרכבת הקלה פועלים יחד - לרקע מחיאות הכפיים של התושבים הנרגשים. פעילות ההרצה מלווה על ידי המשטרה, המוודאת את בטיחות הכלי החדש. "תביא מהפיכה לרמת החיים"
בדיון בוועדת הכלכלה בנושא הכריזה נציגת משרד התחבורה כי השרה הורתה "להתקדם עם התכנון בכל הכוח". זאת, לאחר שרגב הצהירה כי תקדם במקום הפרויקט תשתיות לחיבור עם הפריפריה - למרות שהסוגיה לא נמצאת בסמכותה. ראשי רשויות מקומיות נגד נת"ע: "לא סופרים את הציבור"
מאחורי ההודעה על דחייה של שנה בפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה מסתתרים עשרות בתי עסקים על סף קריסה, אלפי דיירים שחיים בסיוט מתמשך ומאובק, ועשרות אלפי נוסעים שייאלצו להמשיך להסתפק ברכב פרטי או באלטרנטיבות ירודות. "הנזק למשק הישראלי אדיר"
האם הרכבת הקלה היא תשתית לאומית או מקומית? לתשובה שתתקבל בעתיד לשאלה זו תהיה השלכה על הפיצויים שיקבלו עשרות בעלי קרקע הסמוכה לתוואי הרכבת
אחרי 50 שנה, הופרד כביש 70 מכביש 2 לכיוון צפון וחלקו הוסב לשם כביש 67. לציבור לא יצאה כלל הודעה, והוא אפילו לא מופיע במפות גוגל. מחברת נתיבי ישראל נמסר: "מיישמים את הנחיות משרד התחבורה"
בית המשפט המחוזי בתל אביב הותיר על כנו את צו המניעה נגד העבודות לבניית הרכבת הקלה, אך ניסח אותו כך שניתן יהיה להמשיך בהן. אלפי חרדים התכנסו לעצרת תפילה סמוך למתחם הבנייה בעיר במחאה על חילול השבת
ההנהגה הרוחנית באגודת ישראל פרסמה קריאה לצאת להפגין בשבת הקרובה נגד עבודות הרכבת הקלה בבני ברק. ההערכה היא כי אל ההפגנה שתיערך כתפילה יגיעו אלפי חרדים. השר ליצמן שוחח במקביל עם ראש הממשלה ועם השר כץ אודות הנושא אך טרם הושג פתרון
מבקר המדינה מצא ליקויים בהתנהלותה של חברת נת"ע, האחראית על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן. בין הממצאים: סחבת מיותרת במכרזים, חריגה משמעותית מהתקציב וניהול לוקה בחסר. על פי ההערכה, הפרויקט לא יושלם במסגרת הזמן והתקציב שנקבעו
דיירי הבניין ברחוב ז'בוטינסקי בעיר נמצאים זה הלילה השלישי מחוץ לבתיהם בשל זיהום חריג באזור. תחנת דלק סמוכה נסגרה ובעירייה מפנים אצבע לחברת נת"ע שמבצעת את עבודות הכרייה בעיר. מנכ"ל החברה: הפסקנו עבודות בשל שיקולים תפעוליים. דייר שפונה: "אם זה יימשך, נעזוב"
ריח חריף "שמרגיש כאילו עלה מלב האדמה", הוביל לבדיקות שהעלו ריכוז גבוה של מזהמים באוויר. דיירי בניין ברחוב ז'בוטינסקי המרכזי, הועברו לבית מלון - שם הם נערכים ללילה שני, עדיין בלי פתרון. בעירייה מאשימים את נת"ע, שמאיימים בתגובה לתבוע את תחנת הדלק והעירייה
מדובר במכרז לניהול פרויקט לכל אחד מהקווים ומכרז לתכנוןן עבודות ההנדסה האזרחית בפרויקטים (אינפרא 1). הפרויקט אמור להתנהל כולו ע"י חברות ישראליות בליווי יועצים בינלאומיים
תחנת הרכבת תל אביב השלום תיסגר החל מהלילה שבין ראשון לשני, על מנת לאפשר את כריית הקו האדום של הרכבת הקלה, שעובר מתחת למסילות הרכבת. הרכבות מדרום יגיעו עד תחנת ההגנה, ומצפון עד תחנת סבידור-מרכז
לוואלה! NEWS נודע כי בעירייה החליטו לא להמתין לקידום "הקו החום" שעתיד לעבור בעיר, על ידי הממשלה. עלות הקמת הפרוייקט הראשון מסוגו מוערכת בכעשרה מיליארד שקלים. ראש העירייה: "לא נוכל לשבת בתחנה ולחכות"
במסגרת עבודות להקמת תוואי הרכבת הקלה בגוש דן, הקרקע מתחת למסילות הרכבת עלולה לאבד יציבות ולכן תיסגר תחנת השלום למשך כמעט שבוע, ככל הנראה לאחר חג פורים, ויחולו שיבושים בתחנות נוספות. רכבת ישראל: "פועלים עם משרד התחבורה למתן פתרונות חלופיים"
חברת נת"ע פרסמה את העיצוב לקרונות הרכבת, שהקו האדום שלה יופעל ב-2021. בין היתר, מדובר בשני קרונועים מחוברים באורך 70 מטר, שיוכלו להכיל 450 נוסעים. "הרכבת לא רק צורכת חשמל - היא גם תייצר אותו"
החברה האחראית על בניית החניון שקרס ברמת החייל בתל אביב, משתתפת בכריית המנהרות התת-קרקעיות עבור הרכבת. עובדה זו מעלה חששות בקרב העוברים והשבים לאורך אתרי העבודות: "מי מבטיח לנו שלא חוסכים בעלויות גם פה?"
שר התחבורה הבהיר לבועז צפריר כי חרג מהסיכום עם החרדים, לפיו בשבת יתבצעו רק עבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים. יו"ר הקואליציה באולפן וואלה! NEWS: "החרדים לא יקבעו מי יהיו שרי הליכוד"
"הקו הסגול" של הרכבת הקלה שיחבר בין תל אביב ליהוד צפוי לעבור במרחק קטן מבתי מגורים ומבנים ציבוריים ברמת גן. התושבים, בגיבוי העירייה, מתנגדים לתוואי והיום הפגינו בעיר: "במקום לראות עצי אקליפטוס מהחלון, אראה רכבת"
במשך עשרות שנים הפריטו כאן כל מה שזז. אך דווקא פרויקט הענק של הרכבת התל אביבית הולאם והוטל על נת"ע הממשלתית. שר התחבורה כץ משרטט לוואלה! NEWS את גבולות ההפרטה: "עבודות בהיקף כזה אי אפשר להוציא למגזר הפרטי. זה מורכב מידי". עת להלאים? מדינה בהפרטה, פרק 1
שר החקלאות לשעבר ובנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר צפוי להתמנות ליו"ר דירקטוריון נת"ע בשבוע הבא. גורמים במשרד התחבורה: "הוא מבין רבות בתחום ויוכל להוביל פרויקט כזה קדימה"
חברת נת"ע עוסקת בשנים האחרונות בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, שהעלה סימני שאלה רבים בשבועות האחרונים לגבי מוכנותה. מדוח המבקר עולה תמונת מצב מדאיגה לגבי דרך הקמתה, בזבזנות הכספים ואף חשד לפלילים
בגוש דן דרוכים לקראת תחילת העבודות הצפויות להשפיע על התנועה ועל בתי העסק באזור במשך שנים. בדיון באולפן וואלה!NEWS הסבירו נציגים מנת"ע ומעיריית תל אביב על ההכנות, אך בעלי עסקים וצרכני תחבורה ציבורית טוענים: ההיערכות לא מספיקה
נת"ע החליטה כי חברת הניווט הישראלית תספק מידע בזמן אמת לנהגים על שיבושי התנועה שייווצרו בשל העבודות. כמו כן, בית המשפט דחה בקשת בעלי עסקים הצפויים לנהיפגע מהעבודות להוציא צו לעיקובן. "אי אפשר להחזיר את הסוסים אחורה"
בנת"ע קיוו להתחיל את העבודות על שבע תחנות של הרכבת הקלה בגוש דן, אך בתום פגישה עם המשטרה אתמול ניתן אישור רק ל-4-3 מהן, ובהדרגה. וגם: הסדרי התנועה וקווי התחבורה הציבורית החדשים
26 בתי עסק בתל אביב הגישו צו נגד נת"ע בשל פגיעה אפשרית בפרנסתם עקב העבודות. בעלי העסקים דורשים למנות נציג שיאמוד נזקים ויקבע סכומי פיצויים במידת הצורך. "לא ניתן לעסקים לגווע כפי שגוועו בבירה"
בתחילת אוגוסט יחלו החפירות לבניית הרכבת הקלה בעלות של מיליארדי שקלים, והן צפויות להסתיים ב-2021. מנכ"ל נת"ע התייחס לחסימות הכבישים הצפויות: "אין סיבה שלא נבקש לשנות את דפוסי הנסיעה. זו בקשה סבירה"
האוצר הודיע כי תקציבי הפיתוח של נת"ע מוקפאים עד לאישור של ועדת החריגים באוצר בראשות החשכ"לית