עשרות פצועים בהתנגשות שתי רכבות קלות
תאונות רכבות קלה נחשבות נדירות, אבל זה לא מנע עשרות פצועים באירוע בשטסבורג שבצרפת שעדיין נחקר
תאונות רכבות קלה נחשבות נדירות, אבל זה לא מנע עשרות פצועים באירוע בשטסבורג שבצרפת שעדיין נחקר
אפשר לצאת, לשתות ולא להסתכן בנהיגה בשכרות: הקו האדום במרכז, הקו האדום בירושלים והמטרונית בחיפה יופעלו עד 2-4 לפנות בוקר
עד 26 אנשים, 6 קמ"ש: ירושלים תהיה העיר הראשונה שבה יבנו מעליות שיפוע, שיסייעו גם למי שמתגורר ברחובות נמוכים יותר להגיע בנוחות לרכבת הקלה, וליהנות בדרך מתצפית לנוף. שני אתרים כבר נבחרו
כשהמדדים מעוותים והאלגוריתמים מלבים שנאה, הרשתות החברתיות והחיים שבתוכן נראים לעיתים כשיקוף של המציאות, אבל מבט קרוב בין השורות מצייר תמונת מציאות אחרת. איך נדע, אם כך, לבודד את האמת מתוך הרעש?
עבודות הרכבת הקלה במרכז גורמות ללא מעט בעיות, אבל זו אחת הבעיות היותר מדאיגות. מה אנחנו יודעים על טיפוס העכברים?
על פי ההסכם שנחתם, במסגרת פרויקט הקו הכחול בירושלים, החברה הזכיינית תממן, תתכנן, תקים, תתחזק ותפעיל את הקו השלישי של הרכבת הקלה בירושלים לתקופה של כ-25 שנה. עלות הפרויקט מוערכת בסך של כ-9 מיליארד שקל
לאחר עיכובים, חברת אלקטרה ושותפותיה השלימו בהצלחה סגירה פיננסית לפרויקט בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל. במקביל, נחתם עם חברת הבת, אלקטרה תשתיות, הסכם לתכנון והקמה של הפרויקט בסך של כ-2.7 מיליארד שקל
הקו השלישי בבירה, בעלות של יותר מ-10 מיליארד שקל אמור להתחיל לפעול חלקית ב-2028, למרות איחור של כמעט שנה במכרז. הרכבות יגיעו מפולין
למרות ההערכות ל-250 אלף נוסעים ביום, הודתה שרת התחבורה כי רק "עשרות אלפים נהנים ממנו בכל יום". נתע מסרבת לפרסם נתון רשמי, אבל טוענת שהמספר יעלה אחרי החגים
בצל האירוע ההיסטורי של פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, נרשם סימן שאלה מאוד גדול, מדוע החרים איש הליכוד רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה, את הטקס בנוכחות ראש הממשלה. מטעמו של גרינברג נמסר - "לראש העיר נקבעו התחייבויות אחרות"
אחרי שנים של המתנה והשקעה של 19 מיליארד שקלים, שלוש הרכבות הראשונות של הקו האדום יצאו מפתח תקווה ובת ים ב-5:40. עשרות נוסעים, שהגיעו מכל רחבי הארץ, השתתפו בנסיעה הראשונה. ניקיטה בן ה-15 מאשקלון: "מחכה לזה הרבה שנים". הנהגת בקו הראשון מבת ים: "אני מתרגשת"
רגע לפני ששלוש הרכבות הראשונות יוצאות לדרך והופכות השקעה של 19 מיליארד דולר למציאות חדשה בגוש דן - ריכזנו את כל המידע שחשוב לדעת על הרכבת הקלה. למי כדאי להשתמש? האם זה הסוף של הפקקים בגוש דן? מהו משך הנסיעה? ומתי יופעלו הקווים הנוספים? | וואלה! עושה סדר
רגע לפני השקת הרכבת הקלה במרכז, מנהל התכנון אישר לקדם את הפרויקט שיחבר את בירת הנגב לקריית המודיעין החדשה של צה"ל. המחיר: 8 מיליארד שקל. הבעיה: הקרייה תאוכלס ב-2028, הקו לא יהיה מוכן לפני 2033
מחר יפתח להרצה להרצה חניון החנה וסע "נחל צופים" שצמוד לצומת הגבעה הצרפתית, ומאפשר למבקרים בעיר להשאיר בו את מכוניתם ולעבור לרכבת הקלה שעוצרת לידו
בעוד כשבוע, יגיעו תכניות של שנים לסיומן והרכבת הקלה של גוש דן תצא לדרך במטרה להקל על עומסי התנועה במרכז הארץ. לאחר שפורסמה החלטת הממשלה על העלאת מחירי הנסיעה מ-5.5 שקלים ל-8 שקלים, יש הגורסים כי הצלחת הפרויקט כולו תהייה תלויה ב-2 גורמים: הזמינות והמחיר
לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת - משרד התחבורה ונת"ע הכריזו סופית כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח ב-18 באוגוסט. כפי שפורסם בוואלה! - הקו יתחיל לפעול ביום שישי בשש בבוקר, כאשר טקס חנוכת הקו הרשמי בנוכחות ראש הממשלה נתניהו יתקיים יומיים או שלו
אירוע הפתיחה הרשמי של הקו האדום ברכבת הקלה יתקיים ב-18.8, בנוכחות ראש הממשלה ואולי גם הנשיא. איפה זה יקרה, זאת השאלה האמיתית, כששני ראשי עיר מטעם הליכוד מתחרים על אירוח האירוע ההיסטורי | בלעדי
אחרי אינספור דחיות, אישור הבטיחות האחרון לפתיחת הקו האדום ברכבת הקלה התקבל, עם הסתייגות אחת קלה בנוגע למספר בלימות החירום שיבוצעו עד סוף החודש | כמה תעלה נסיעה ברכבת? תעלה, ותמשיך לעלות
המפגינים חסמו את רחוב בר אילן שסמוך לעבודות, הציתו את גדר האתר וזרקו לעבר השוטרים ביצים וחפצים, במחאה על תוואי הקו הירוק של הרכבת שנבנה כעת ועתיד לעבור באזור חרדי בעיר. ההפגנות, שנערכות כבר שנים, גרמו לעיכוב בעבודות ולנזקים כספיים המוערכים במיליוני שקלים
הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה את התוכנית להקמת הקו התכלת של הרכבת הקלה - אשר יאפשר נסיעה רציפה בין מוקדים עירוניים משמעותיים, תוך צמצום מעברי נוסעים בין אמצעי תחבורה שונים
דירקטוריון נתע דורש משרת התחבורה לקיים דיון ביחד עם האוצר ורשות החברות בהודעה על העברת הרכבת התחתית לחברה אחרת. למה ההחלטה מסכנת את הקו הירוק והסגול וכמה היא תעלה לנו
היום היו אמורות להיפתח דלתות הרכבת התת-קרקעית למחצה בגוש דן, ועידן חדש של תחבורה ציבורית מודרנית ומהירה אמור היה להתחיל. אולם, משרד התחבורה ונת"ע התעלמו מהאזהרות והתעקשו להסתיר מהציבור את האיחור הידוע מראש | כך עבדה עלינו הצמרת התחבורתית
למרות שמשרד התחבורה ונת"ע עדיין נמנעים מהכרזה רשמית, הפעלת הקו הראשון של הרכבת הקלה במרכז תידחה בארבעה חודשים
הצהרות שרת התחבורה על הפעלה תחבורה ציבורית בשבת זה יפה, מדובר במעשה נכון וצודק חברתית. אבל במדינה המתקשה לספק כזו בימות השבוע, ללא חוות דעת של גורמי מקצוע ומפעילות שמפחדות להתנגד - האמת היא שזה לא באמת יכול לקרות
השרה מסרה שהנחתה את יו"ר חברת נת"ע לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום בשבתות באופן קבוע. לדברי מיכאלי, "אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי". ש"ס: "מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר שלה"
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: על הילדות בירושלים, החינוך הדתי, הדרך שעשה בשב"ס ובעיקר על נת"ע: למה הפרויקט עולה יותר מהמתוכנן, מדוע רק החברה שבראשה הוא עומד תוכל להקים גם את המטרו - ואפילו מה ההבדלים בין רון חולדאי לכרמל שאמה-הכהן
אירוע בתים מבפנים יתקיים בסופ"ש הקרוב בתל אביב בפעם ה-15 ויציע סיורים, הרצאת ופעילויות שונות ברחבי העיר. מבין עשרות הסיורים שמוצעים לקהל הרחב, בחרנו 5 המלצות מסקרנות במיוחד שאסור לכם לפספס
במסגרת עבודות שמטרתן היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש, יתקיימו שינויים בהסדרי התנועה בחלק מרחובות הבירה, ותתקיים הפסקת פעילות חלקית של "כפיר - הרכבת הקלה". השיבושים יימשכו כחודשיים, והתנועה תוסט למעקף זמני בצומת בן דור
המקור לסימן השאלה מעל מועד הפתיחה - דוח של חברת בקרה חיצונית אותה שכר משרד התחבורה והיא מצטרפת למכתבים שנשלחו למנכ"ל נת"ע על טענות לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים. מלבד זאת, נת"ע גם מתנהלת ללא יו"ר, מה שנותן לנו הצצה לאופן העקום שאופף את הפרויקט
הנסיעה הראשונה לאור יום של הרכבת הקלה הייתה רגע של נחת במסע ארוך ורב תלאות שעדיין רחוק מסיום. לצד ההתרגשות, למי שחושב שהרכבת הזו תפטור אותנו מהעומסים לחלוטין מצפה אכזבה. הקלה אחר כך, הפקקים לתמיד
החל מהיום (שלישי) יתאפשר לשלם באמצעות אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית עבור הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים, זאת במקביל לשימוש בכרטיס הרב קו
עיריית תל אביב מפקיעה מקומות חנייה לטובת מיזמי תחבורה שיתופית, נתיבי תחבורה ציבורית וחניות של כלי רכב חשמליים. המטרה: לכפות על התושבים לזנוח את כלי הרכב הפרטיים שלהם. קבוצה של תושבים במזרח העיר החליטה לצאת למאבק נגד הגזרות החדשות
בעקבות תכנית האוצר למלחמה בעומסי התנועה שנחשפה בוואלה, מגיב יועצו הכלכלי של ראש הממשלה הקודם, פרופ' אבי שמחון לכוונה לעגן את אגרת הגודש בחוק ההסדרים: "אגף התקציבים מחזיק את המודל משני קצותיו". האוצר בתגובה: "הטלת אגרות הגודש היא חלק קטן מתכנית רחבה"
המדינה החליטה על פרויקט לאומי, אבל לא רוצה לממן אותו. גם ראשי הרשויות מתנגדים, וכך נמצא פיתרון נפלא: "הצפונבוני" המושמץ, זה שממילא נושא ברוב נטל המס, ישלם גם הפעם. על המטרו בתל אביב ובעיקר על ברית הביריונים בין המערכות שהתרגלו לחיות על חשבון משלם המסים
לוחמת מג"ב רוססה בפניה ונפגעה באורח קל במהלך מחאה בכביש בר אילן, שנערכה בשל עבודות הרכבת הקלה שמתבצעות במקום. מאות בני אדם השתתפו בהפגנה, וכוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו במקום. מטה המאבק נגד עבודות הרכבת הקלה: "הודעת המשטרה שקרית מיסודה"
משרד האוצר, התחבורה ועיריית תל אביב משלבים ידיים להרחבת הסיוע הכלכלי לעסקים בתוואי התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, יחלקו מענקים של עד רבע מיליון שקל לעסק שנפגע
פרויקט "נופית" צפוי לכלול עשרות תחנות בין שתי הערים הגדולות בצפון. הוא צפוי לשרת כמאה אלף נוסעים מדי יום, בין קריית אתא, נוף הגליל והכפרים שבסביבת נצרת. "הרכבת מביאה עמה בשורה לצפון", בירך יו"ר דירקטוריון חוצה ישראל
במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ טוענים כי תוואי "הקו הזהוב" שיעבור בקריית הלאום פוגע בביטחון ולא תואם כראוי מול המשרדים. במוזיאון ישראל מתנגדים לתחנה המתוכננת ליד המוסד וטוענים לפגיעה בעמק המצלבה. עיריית ירושלים: "ההתנגדות לתכנית תמוהה"
תמר פניגשטיין בת ה-19 נהרגה בתאונה בירושלים, לאחר שנלכדה תחת אחד מקרונות הרכבת הקלה בעיר כשלקתה בהתקף אפילפסיה. עשרות בני משפחה וחברים הגיעו לבית העלמין בפתח תקווה כדי ללוותה בדרכה האחרונה. "אם היית פה היית מבקשת שנמשיך הלאה", ספד לה אחיה
קרוביה של בת ה-19 מפתח תקווה התקשו לעכל את מותה בתאונה הקשה. "היא הייתה אהובה על כולם", סיפר גיסה. חברתה שחזרה את הרגע בו נפלה בין הקרונות לנגד עיניה, בעת שחוותה התקף אפילפסיה: "חשבתי שהיא רוקדת, ניסיתי לתפוס אותה ולא הצלחתי"
מה קורה כשמאמן זר מחליט לנסוע למשחק כאחד האדם? צפו בקטע מהסרט "רכבת קלה" של עמוס גיתאי, שיעלה בבתי הקולנוע בארץ ביום חמישי הבא
ההנהגה הרוחנית באגודת ישראל פרסמה קריאה לצאת להפגין בשבת הקרובה נגד עבודות הרכבת הקלה בבני ברק. ההערכה היא כי אל ההפגנה שתיערך כתפילה יגיעו אלפי חרדים. השר ליצמן שוחח במקביל עם ראש הממשלה ועם השר כץ אודות הנושא אך טרם הושג פתרון
מטענים הופעלו לעבר כוח צה"ל, תקציב 2019 עבר, משבר ביחסי בריטניה רוסיה בגלל הרעלת המרגל, רכבת קלה לאוניברסיטת אריאל, הורים שכולים מוחים נגד ביטול הופעתם באירועי יום העצמאות, סדרה חדשה על ספורטאים לאחר פרישה, פסטיבל אוכל יהודי בברלין וכמה ירויח עומר אדם?
עשרות בעלי קרקעות במתחם שלאורך רצועת החוף של הרצליה פנו לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה, בטענה כי מעבר של רכבת קלה בשטח יוביל להפקעה של חלק מהשטחים באופן שאינו הוגן. הם הבהירו כי אינם מתנגדים לתכנית עצמה וביקשו כי תכלול מנגנון שמירת זכויות
פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים הופכת את החלטת ועדת הערר במשרד התחבורה בעניין שני נוסעים שעלו לרכבת מבלי לתקף כרטיס. מחברת סיטיפס נמסר כי "אדם שלא תיקף את כרטיסו נוסע למעשה ברכבת הקלה ללא תשלום"
ישראל גודוביץ מתגורר שנים רבות בתל אביב. הוא מודאג ממה שקורה לה ומנסה לברר בין תושביה: איך הם מסתדרים עם שינויי התחבורה והאם הרכבת הקלה חיונית?
"העבודות החלו, והשמים לא נפלו", אמר הבוקר שר התחבורה ודי צדק. שבועות רבים התכוננו בפחד גדול תושבי גוש דן לפקקים עצומים שייאלצו להשתרך בהם בדרכם לעבודה, אך בסופו של דבר החששות התבדו. הכבישים לא היו פקוקים מהרגיל והיום הראשון לעבודות עבר בשקט יחסי
תחבורה ציבורית חכמה במערב אירופה גרמה להורדה של 40 אחוז בשימוש ברכב הפרטי. בישראל גורמי התחבורה מנותקים, הפרויקטים תקועים והמחירים לא אטרקטיביים. המכונית תמשיך להיות כלי התחבורה העיקרי
לדברי השר, "הכי פופולרי זה להספיד את הרכבת הקלה בגוש דן. אבל תרשו לי להבטיח לכם שההספדים מוקדמים מדי הרכבת הזו נמצאת בשלבי ביצוע"