"לא מתרגש מטסלה אוטונומית. היא הוכחה שמאסק לא עומד בהבטחה"
מובילאיי משלבת את הלידאר של אינווויז בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית שלה. עומר כילף, מנכ"ל אינווויז, מספר על שיתוף הפעולה, מסביר איך טראמפ הזניק את התחום, ומה הוא חושב על הסייברקאב המדובר
מובילאיי משלבת את הלידאר של אינווויז בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית שלה. עומר כילף, מנכ"ל אינווויז, מספר על שיתוף הפעולה, מסביר איך טראמפ הזניק את התחום, ומה הוא חושב על הסייברקאב המדובר
בזמן שהנשיא הנבחר בארה"ב מקים צוות שיסייע לתורם הכי גדול שלו למכור מכוניות ללא נהג, שופטת בשיקגו אישרה לנהל תביעה ייצוגית טסלה על בעייה במערכת הנהיגה האוטונומית שלה
המלחמה הוכיחה שוב את חשיבות הלוגיסטיקה ליחידות חוצות קו, וגם את הסיכון לנהגים. הפתרון: רכב לא מאויש להובלת מטען. וואלה רכב היה שם כשהוא חצה לראשונה את הגבול
מנכ"ל טסלה עמד בהבטחה לחשוף רכב ללא הגה ודוושות, אבל לוח הזמנים שהציג מתעלם מהרגולטורים, משאלת הביטוח והאחריות לתאונות, ומאמון הציבור במהפכה שהוא מקדם
משרד התחבורה מצא את הפתרון למחסור בנהגי אוטובוס, אבל הקו הראשון ללא נהג יפעל בתחילה ללא נוסעים ועם נהג מלווה עד שיוגדר בטוח מספיק
מהנדסת תוכנה, שמשדרת בשידור חי מגרש חניה של Waymo, חושפת את ה"בלט" הלילי של המוניות האוטונומיות, כולל צפירות בלתי פוסקות. כך זה נראה
המחשב לא יחליף את הנהג כל כך מהר: רכבי יגואר ללא נהג של וויימו נעצרו ברגע שזיהו תמרור עצור על חולצה של עובר אורח. צפו
עסקת מובילאיי-פולקסווגן עושה עוד צעד קדימה והפעם באמצעות רכב ניסוי ייחודי שנחת בישראל. ה-ID.BUZZ החשמלי שכבר נצפה בישראל. מה יש בו?
יגואר i-פייס להסעת נוסעים ללא נהג נעצרה בגלל מצעד בצ'יינה טאון של סן פרנסיסקו, ועל רקע הזיקוקים שרפו אותה. ברכב לא היו נוסעים באותה שעה. תושבים בעיר זועמים על תאונות עם הולכי רגל ורוכבים
לתושבי סן פרנסיסקו מתחילה להיגמר הסבלנות כלפי המכוניות האוטונומיות שמתרוצצות ברחובות. הפעם זה התפרץ בהתנפלות אלימה על המכונית
מתמקחת עם הנהגים האנושיים מסביב, יודעת מתי להידחף ומתי לוותר: נסעו בזיקר הסינית שצוידה במערכת הנהיגה האוטונומית שנרכשה גם בידי פורשה
מתמקחת עם הנהגים האנושיים מסביב, יודעת מתי להידחף, מתי לוותר ומתי לנסוע מהר מהמותר: נסענו בזיקר הסינית שצוידה במערכת הנהיגה האוטונומית ונרכשה גם בידי פורשה
בעיר שבה קיבלו לאחרונה חברות הרובוטקסי ללא נהג אישור לפעול 24/7 חלק מהנוסעים כבר מותחים את גבולות המקובל בנסיעה, תוך ניצול העובדה שאין נהג ברכב
קבוצת פעילים נגד רכב בסן פרנסיסקו מצאה דרך פשוטה ויעילה לגרום לרובוטקסים של ויימו וקרוז לעצור ולהיתקע ברחוב: "הגיע הזמן להפסיק את התלות שלנו במכוניות". ויימו: "זהו נדליזם"
נוסע בשירות הרכב האוטונומי של ויימו באריזונה העלה סרטון שבו מנסה שוטר תנועה לכוון את היגואר האוטונומית שבה נסע עם חבריו לעקוף מכשול. איך זה נגמר?
האוטו-טק הישראלי שורד את השפעות המהפכה המשפטית: היצרנית היפנית, וולוו ויצרנית השבבים אנבידיה השתתפו בגיוס של 43 מיליון דולר לפורטליקס הישראלית
מת'יו האריסון, נשיא טויוטה אירופה, מודה שהופתע מכמות המכוניות הסיניות שנמכרות בישראל. בפתיחות נדירה הוא מספר איך טויוטה נערכת לתחרות, למה לא מיהרה להשיק מכוניות חשמליות ומדבר על מכוניות מעופפות ועל חופש התנועה שלנו בעתיד
מת'יו האריסון, נשיא טויוטה אירופה, מודה שהופתע מכמות המכוניות הסיניות שנמכרות בישראל. בפתיחות נדירה הוא מספר איך טויוטה נערכת לתחרות החדשה, למה היא לא מיהרה להשיק מכוניות חשמליות ומדבר על מכוניות מעופפות ואיך יישמר חופש התנועה שלנו בעתיד
בפורד רוצים לעשות לעצמם חיים קלים כאשר לקוחות לא עומדים בתשלום החודשי: החברה רשמה פטנט על מערכת שתסיע את הרכב באופן אוטונומי לסוכנות, או ישר למגרש הגרוטאות אם הוא כבר לא שווה הרבה
בעתיד שבו מספר המכוניות האוטונומיות יגדל, עשוי להתווסף אור רביעי לרמזור שלנו - האור הלבן המיועד לכלי רכב ללא נהג. כך זה הולך לעבוד
ב-2024 תוכלו לעלות לראשונה בישראל לאוטובוסים עירוניים מופעלי מחשב, אחרי שמשרד התחבורה ורשות החדשנות בחרו את החברות שישתתפו בפיילוט. החשש: "תאונה אחת תטיל צל על כל התחום"
עיניים על מכוניות רובוטיות עשויות למנוע מקרי מוות בכיש, כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת טוקיו. המחקר מצא גם הבדל בין נשים לגברים הולכי רגל
מרצדס היא הראשונה לאפשר מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3, כלומר ללא צורך לגעת בהגה ואפשרות להסיר את העיניים מהכביש לחלוטין. וכמובן שיש "אבל" גדול מאוד
מובילאיי הכריזה היום על השקת מערכת החישה הכפולה החדשה שלה, העושה שימוש במצלמות, רדאר ולידאר. את טבילת האש היא עושה ברחובות ירושלים והתכנון הוא להשיק שירות מוניות רובוטיות עוד השנה בתל אביב
חברת AutoX לנהיגה אוטונומית תשלב מערכות רדאר בעלות רזולוציה גבוהה במיוחד, המבוססות על פלטפורמת הפיתוח של Arbe, בצי רכבי דרגה 4. AutoX היא החברה השנייה לקבל היתר להפעיל רכב אוטונומי ללא נהג בקליפורניה והראשונה להפעיל שירות מוניות אוטונומיות בסין
חברת Udelv האמריקנית תהייה הראשונה לבצע משלוחים באמצעות ה"טרנספורטר" רכב אוטונומי מלא שיעשה שימוש במערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי. יישום ראשון צפוי ב-2023
חברת SAIPS שנרכשה על ידי פורד לפני כארבע שנים לוקחת את אתגר המכונית האוטונומית ומפרקת אותו למרכיבים הראשוניים שלו, ובפעם הראשונה מספקת הצצה לתהליך
החברות תספקנה פלטפורמת פיתוח ובדיקה מקיפה ומודולרית, מבוססת ענן, כאשר שילוב הטכנולוגיות של שתי החברות יאפשר לצוותי הפיתוח לערוך סימולציות בקנה מידה רחב על מנת להאיץ את קצב הפיתוח והבדיקות של מערכות שמירה על נתיבים (ALKS)
המכונית האוטונומית המלאה רחוקה מאיתנו שנים רבות, אולם מלבד התשתית הפיזית עליה היא תנוע דרושה גם תשתית נתונים והצורך לאחסן אותם
פגשנו את חבר הכנסת בועז טופורובסקי לשיחה על מכוניות אוטונומיות, מנהיגות, חזון, אחריות, מיליארדי שקלים ומאות אזרחים שהמדינה קוברת באדמה במקום להשקיע בצמיחה ובשינוי
תערוכת אקומושן העניקה הצצה לחידושים שצפויים להשפיע על כלנו בעתיד הקרוב והקרוב פחות. אורח הכבוד, ביל פורד, יו"ר חברת פורד העולמית, החמיא לישראליות ולחוסר ההיררכיה אשר יוצרת את אותה חדשנות ייחודית
תכנון הרכבים האוטונומים נמצא בעיצומו ועמו גם הסכנות הרבות. תרחיש פריצה לרכב בזמן אמת כבר לא מוגדר כמדע בדיוני וזהו עשוי להיות תרחיש אמיתי. חברה ישראלית בשם Karamba, מפתחת מערכת הגנה שתבדוק בקפדנות את כל מערכות הרכב ותבטיח נסיעה בטוחה וללא האקרים
כלי הרכב הפכו לחכמים מאי פעם וכמעט כל מערכת ברכב, לרבות מערכות הבטיחות, הפכו לחכמות. זה גם יוצר לא מעט סכנות כמו השתלטות מרחוק, פריצה לכריות אוויר ועוד. חברה ישראלית פיתחה מערכת חדשה שתעזור ליצרניות כלי הרכב להבטיח הגנה מרבית
"מבחן טיורינג" המודד את מידת האינטיליגנציה של בינה מלאכותית יהיה האתגר הבא של הרכב האוטונומי של מובילאיי. המטרה היא להמשיך לפתח את המערכת כדי לחקות באופן אמין החלטות של נהג אנושי. כך הודיע פרופ' אמנון שעשוע
המכוניות של טסלה פורצות דרך ומציבות רף חדש למכוניות חשמליות. עוד מצויידות המכוניות של אילון מאסק, באינספור טכנולוגיות ובין היתר, גם בטכנולוגיית "טייס אוטומטי", טכנולוגיה שבה הרכב הופך לאוטונומי. כעת מתגלה תאונה חדשה כאשר המצב האוטונומי פועל
ישראל מובילה בתחום הטכנולוגיה ואינספור אקזיטים ופיתוחים ששינו את העולם יצאו מהמדינה הקטנה. בזמן שתחום התחבורה משתנה, בישראל כבר מובילים את התחום הזה וכמה מהפיתוחים המעניינים ביותר של השנים הקרובות, עשויים להגיע לעולם מישראל
לאחרונה פורסם, כי בעיר אשדוד מתכוננים במרץ לבואם של כלי הרכב האוטונומיים הפרטיים. העיר אף מנסה לשלב את שוק המוניות בתכנית ולהפוך לעיר שתפעיל מוניות אוטונומיות בנוסף לכלי הרכב הפרטיים. רעיון טוב? לא ממש
במסלול סודי (טוב, יש לנו את הכתובת), בתוך מכונית שאסור לצלם בתוכה, זכינו להרגיש כמו בני האלפיון העליון - לשבת מאחור בלקסוס LS מפוארת כאשר מישהו אחר נוהג עבורנו. בעצם לא מישהו, אלא משהו...
אסטרטגיה, כיווני דרך חדשים, שכנוע פוליטי ורתימת האנשים הנכונים למשימה. זו הדרך שבה ניסאן בחרה לחשוף את היכולות הטכנולוגיות שלה במסגרת יום העיון שהציג את החזון העתידי של החברה
קונטיננטל, יצרן הצמיגים וחלקי הרכב ושותף האוטונומיה של אינטל ומובילאיי, מפגין יצירתיות בתערוכת פרנקפורט עם אמצעי תחבורה אוטונומיים בלתי שגרתיים
קונצרן יונדאי מעוניין להשקיע בטכנולוגיה ישראלית, הטכניון יסייע בפיתוח ובגישור והמכון הטכנולוגי הגבוה של דרום קוריאה ישתף פעולה. האם היונדאי או הקיה האוטונומית תבוא מישראל?
מחקר של איגוד הבטיחות האמריקאי IIHS ושל המכון הגבוה לטכנולוגיה MIT גילה כי כמעט מחצית ממשך פעולת החניה האוטונומית, הנהגים לא הסתכלו החוצה
האם אפל מתכננת לייצר מכונית בעצמה, האם היא נעזרת במצלמות, רדארים או ליידרים ומה היא מתכננת לעשות עם כל המידע שיגיע מהכביש
המכונית האוטונומית, שאמורה להפחית את כמות תאונות הדרכים בעתיד, מתוכננת כיום לנסיעה בכביש סלול ומתקשה להתמודד עם דרך משובשת, מזג אוויר קיצוני או תנועה סואנת. פרופ' צבי שילר מאוניברסיטת אריאל פיתח אלגוריתם שעשוי לפתור את מגבלותיה ולהפוך אותה לבטוחה יותר
יצרנית הרכיבים, שלה ניסיון רב בכלי רכב אוטונומיים תספק את התשתית האינטגרטיבית למכוניות אוטונומיות במגוון רמות עצמאות
לפי תערוכת האלקטרוניקה הענקית של לאס וגאס, עוזרת דיגיטלית אישית תכיר אותנו טוב יותר ממה שאנחנו מכירים את עצמנו. היא תשולב בכל המכשירים החכמים שלנו ובאמצעות פקודות קוליות תדע לסייע לנו בכל רגע בחיים. בהנחה שנישאר בעולם הזה ולא נישאב לעולם וירטואלי
מסיבת העיתונאים מתקיימת במסגרת תערוכת CES בלאס וגאס, בהשתתפות המייסד וה-CTO של מובילאיי פרופסור אמנון שעשוע, ונציגי ב.מ.וו. ואינטל. על הפרק: שיתוף פעולה חדש בתחום הנהיגה האוטונומית