הכפתור מציל החיים שאתם לא מכירים ברכב שלכם
נקלעתם לתאונת דרכים, אתם עדים לתאונת דרכים עם נפגעים? במכונית שלכם יש כפתור SOS שבלחיצה אחת יכול להציל חיים. כך זה עובד
נקלעתם לתאונת דרכים, אתם עדים לתאונת דרכים עם נפגעים? במכונית שלכם יש כפתור SOS שבלחיצה אחת יכול להציל חיים. כך זה עובד
התקנה מסכנת החיים, הרווח של היצרניות ואיך אתם יכולים להתמודד איתם? יותר ויותר חשמליות והיברידיות מגיעות ללא גלגל רזרבי, ותוקעות אתכם בדרך בגלל תקר. כמה יעלה לכם צמיג נוסף ומה למדו בעמותת ידידים מקריאות נהגים שנתקעו
חברת Lime מזמינה משפחות לסדנת עיצוב קסדה יצירתית לקידום חשיבות הבטיחות בעת רכיבה על קורקינטים ואופניים - ההשתתפות ללא עלות
רשת SACARA משיקה קולקציית איפור מקצועית שנוצרה בשיתוף מאפרים מובילים ומכריזה: נטע ברזילי מצטרפת למשפחה ותשמש כשגרירת המותג לצד הפרזנטורית והזמרת אנה זק
מבחני הריסוק של מכוני הבטיחות המובילים בוחנים מכוניות במהירות הרבה יותר נמוכה מזו החוקית. ויש להם הסבר משכנע, וגם מדאיג
חברי הכנסת בועז טופורובסקי וצביקה פוגל, היו"רים של הוועדות לבטיחות בדרכים וביטחון לאומי דורשים מגלנט ובן גביר עוד תקני חיילים-שוטרים להדרכת תלמידים. בגלל מחסור בשוטרים פחות מ-50% מהכיתות מפעילות משמרות זה"ב
וולוו העולמית הובילה את סבב הגיוס ב-CorrActions התל-אביבית, שפיתחה מערכת מבוססת AI, שאפשר להתקין מרחוק ברכב, ולא מתבססת רק על מצלמה כמו במערכות הקיימות
טיפים לנהיגת חורף באמצע ספטמבר? לא התבלבלנו, אבל כמויות הגשמים והמפגעים שנוצרו בהחלט מצדיקים כמה דגשים למי שיוצאים לכביש
הנתון בסקר הקודם של עמותת אור ירוק על מעבר צומת באור אדום היה מזעזע, זה של הסקר החדש גורם לכל הנורות האדומות להבהב. מתי במשרד לבטחון פנים יחליטו להתעשת? ואיך זה קשור לפשיעה בחברה הערבית
אוגוסט בשיאו, הקייטנות מאחורינו ומשפחות רבות יוצאות לבילוי המשותף. יחד עם הצידנית, המים הקרים, הפירות והכריכים, כדאי שתארזו גם את הטיפים האלו לנהיגה
בתוך פחות מעשור קוצץ ביותר מ-50% מספר השוטרים המלווים את פרויקט משמרות הבטיחות, ויותר מחמישית מבתי הספר לא מקבלים הדרכה ולא יציבו בשנת הלימודים הקרובה תלמידים בוגרים שישגיחו על הצעירים במעברי החצייה
המשטרה קיבלה 5 מיליון שקלים להגברת הבטיחות בקרבת בתי ספר, ובתמורה קיצצה תקנים והעבירה אותו לבסיס התקציב השוטף. הפעילות בשטח מבוצעת על ידי עמותה פרטית והרשויות עסוקות בגלגול האחריות
בעוד המדינה עסוקה בהצבת מצלמות שימדדו מהירות ממוצעת, אי ציות לרמזור הופכת לבעיה הרבה יותר גדולה. נתוני עמותת "אור ירוק" מגלים כי תל אביב ממשיכה להוביל, אבל ההפתעה היא שמי שמדורגות אחריה
6 שעות המתנה בנמל, קיצוץ שעות נהיגה, עיכוב בהכשרת נהגים, את הטכוגרף הדיגיטלי שיבטיח את הפיקוח על שעות הנהיגה לא נראה בקרוב. כל מחדלי התחבורה הכבדה נחשפו בועדת הכלכלה
היום תתכנס ועדת המשנה לבטיחות בדרכים לדיון בתוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים. על פי נתונים מדו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, טכנית קיימת התכנית כבר כמעט 20 שנים, בפועל, יש יותר הרוגים ממעשים. מה הסיכוי לשינוי?
הטרגדיה כתוצאה מהשטפונות בכבישי הדרום היא רק חלק מהזנחת תשתיות התחבורה באזור. מרכז המחקר והמידע של הכנסת חושף את הכשלים המדממים בחלקו הדרומי של כביש 40
מתי אנחנו מייחלים למציאת פיתרון לעומסי התנועה? לרוב כשאנו תקועים בפקק. אלא שהרעיון לסטרט אפ שמבטיח לשנות את עתיד התחבורה, התחיל דווקא בעצירה מיותרת ברמזור על כביש שומם באמצע הלילה. הכירו את "נוטראפיק"
90% ממשתתפי משאל תושבים בעיר תמכו באיסור על שימוש בכלים להשכרה. בת"א נפצעים אלפים בתאונות בכל שנה, אבל עשרות אלפים מגיעים בזכותם ליעדם בכל יום מהר בהרבה מאשר באוטובוס או ברכב פרטי
בזמן שבישראל אסור להם אפילו לרכב על קורקינט חשמלי, בשבדיה מאפשרת פרצה בתקנות התעבורה לנערים לנהוג בכבישים ציבוריים במכוניות אמיתיות, תחת מגבלה משמעותית אחת
האם הגיע הסוף לסרטונים של נהגי אוטובוס משתמשים בנייד בזמן שהם מובילים עשרות נוסעים ומסכנים את חייהם? אלקטרה אפיקים תתקין ב-1,200 אוטובוסים את מערכת השיבוש של SaverOne הישראלית
בסרטון שצולם בחולון נראה רכב שנסע עם דלת פתוחה, דרכה כמעט נופלת ילדה שישבה במושב האחורי. בזכות עירנות הסביבה נעצרה המכונית כאשר רגליה כבר מחוץ לרכב. ניב יעקב מ"אור ירוק": הורים מזלזלים בחשיבות החגירה"
לאחר הפרסום בוואלה על כוונת משרד התחבורה לשנות את תקנות ההובלה של גלילי פלדה במשאיות לבקשת בעלי עניין בתחום ההובלה, גופי בטיחות יוצאים נגד המהלך. "כשלים בהכנת התקן"
כך ממסמסים תקנות בטיחות מצילות חיים: משרד התחבורה מציע לבטל את התקנה המחייבת הובלת גלילי פלדה בעריסה ייעודית. הסיבה? חיסכון בעלויות לחברות ההובלה
הכבישים בישראל קטלניים להולכי רגל, מבין הולכי הרגל הפגיעים ביותר הם הילדים, מחקר חדש ממקד את הנתון הזה בערים הקטלניות ביותר, איפה אתם ברשימה?
סרטון אחד קצר שמראה כל כך הרבה מהבעיות שיש לנו בתרבות הנהיגה בכביש, ויותר מזה, כמה קל למנוע את הטעויות הקטנות האלו שרק בנס נגמרות בפציעה בלבד
אם אתם סומכים על מערכות זיהוי הולכי הרגל והבלימה האוטומטית במכוניות שלכם, בשעות החשכה כדאי שתתחילו לדאוג. מעט מהן צלחו את המבחן
אי ציות לרמזור אדום הוא בין הגורמים המובילים לתאונות דרכים. התיעוד הזה וסקר מיוחד שנערך לאחרונה אמורים להדליק את כל הנורות האדומות
עד גיל 9 אסור לחצות כביש לבד, אבל גם אחרי הגיל הזה יש כלים חשובים שצריך לרכוש לפני שחוזרים לבד מבית הספר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת
אבזור, חיסכון בדלק ונוחות זה טוב ויפה, אפילו שמירת ערך היא שיקול מרכזי, אבל דווקא מה שיקבע אם בני המשפחה שלכם ישרדו תאונה נותר מעורפל. לא עוד
הכשרות לקויות, חוסר ידע מקצועי, פקידים נטולי רקע בתחום שמתמנים לתפקידים בכירים, אלו רק חלק מהגורמים שבגללם תאונות במעורבות רכב כבד ימשיכו לגבות חיים
עמית גליטמן שאיבד את אחותו בתאונת דרכים יצא לקמפיין שקורא לכולם לזכור שכל ידיעה על תאונה היא משפחה שכבר לא חוזרת להיות אותו הדבר. המיזם הוא אומר בשל לעבור לשלב הבא
אז מה הסיפור איתכם האנשים שלא חונים ברוורס? סתם עצלנים או פשוט לא יודעים איך לעשות את זה נכון? הנה הטכניקה הנכונה והסיבות שאתם חייבים לעשות את זה
דוד סיני, המנכ"ל הראשון וממקימי עמותת "אור ירוק" ישמש כיו"ר העמותה עם מינוי הצפוי של אבי נאור ליו"ר הרלב"ד. "שמח לשוב לעמותת אור ירוק ולעמוד בראשה"
לא משנה כמה זהירים הייתם, לא משנה אם אין לכם נקודה אחת ברישיון, לא משנה כמה תסבירו לשוטר שזה בכלל לא הייתה אשמתכם - יש עבירות תנועה שאין שום סיכוי בעולם שתצליחו לצאת מהם עם אזהרה
אחרי שסקר שבוצע בשנת 2020 מצא כי במרבית בתי הספר שנסקרו ישנם ליקויי בטיחות וכי ב-75% הם לא תוקנו, גייס ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, סכום של מיליוני שקלים לצורך תיקון הליקויים. "נהפוך את סביבת הלימודים של ילדינו לבטוחה ומוגנת יותר"
אם עד עכשיו הרגשתם בטוחים יחסית בשימוש במעברי חציה, אנחנו מצטערים לומר לכם - זו לא המציאות. ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "הציבור חושש מפעולה מאוד פשוטה - לחצות את הכביש"
מערכי הסעות המונים, תשתיות בטיחות, תחבורה חכמה, תמיכה במהפכה החשמלית והחיים של כולנו בכבישים. אלו חמשת הנושאים שהמדינה חייבת לטפל בהם. ויש לנו את הפתרונות
קומץ של מאות משאיות מתוך עשרות אלפים, מסכנות אותנו ואת משפחותינו בתנועה יומיומית בכבישי הארץ. כל זאת, תוך התעלמות מופגנת מצד משרד התחבורה שלא מפעיל את סמכותו ואחריותו למניעת התופעה
למרות האכיפה והקנסות ולמרות המודעות לסיכון, לנהגים בישראל פשוט קשה מאוד להניח את הטלפון בזמן נהיגה, כך עולה מסקר של עמותת "אור ירוק". 34% בעד העלאת הקנסות
הוועדה בראשות ח"כ שלח התכנסה לדון בליקויים הנוגעים בנושא, בהם אי עריכת סקר משאיות זה שלושה עשורים, אי יישום מסקנות והמלצות כמו מעבר לטכוגרף דיגיטלי, וגרירת רגליים של משרדי הממשלה. משרד התחבורה: "מבוצעת עבודה על סקר יחד עם הלמ"ס שצפויה להימשך כשנתיים"
מיוחד לשבוע הבטיחות בדרכים: ראיון עם ד"ר לוטה יעקבסון, מומחית עולמית בתחום בטיחות ילדים בחברת וולוו. מבט אחורה, להווה ולעתיד של בטיחות ילדים ברכב
נתיבי ישראל תתחיל בעוד מספר שבועות פיילוט ראשון באמצעות חברת אריאל-וימאזור להתקנת רמזור חדש שיקרין את אור הרמזור לאורך כל העמוד. האתר שנבחר - צומת באיזור יהוד
קטסטרופת הליקויים בכלי הרכב, כמחצית מכלי הרכב שנבדקו נמצאו ליקויים בכלי הרכב. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רכב לא תקין עלול להוות מלכודת מוות לנוסעים בו במקום להציל את חייהם". מועצת המובילים: חוסר ידע בסיסי של שוטרים
כמעט מחצית מהנהגים שעלו בתצפית קבוצות הנוער של אור ירוק עשו כמעט כל מה שתעלו על דעתכם מלבד לנהוד במכונית. ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "נהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך"
הביטוי ''מיתון תנועה'' מקפל בתוכו את אחד ממהלכי הבטיחות החשובים והחכמים ביותר שנדרשים במרכזי הערים, במיוחד לאור המציאות החדשה שיצר משבר הקורונה. ומה אנחנו חושבים על הדרך הנכונה לעשות את זה (רמז, הפוך למה שנעשה עד כה)
הדוח השנתי שפרסמה הרלב"ד מציב תמונת מראה עגומה למדינה עם אחוזי הילדים ההרוגים בתאונות דרכים הגבוהים בעולם. הסתכלות אחורה מלמדת כי המצב היה דומה גם בסקר הקודם שנערך, ושהרשויות מתעכבות בטיפול בליקויים החמורים שנמצאו. בתחתית הרשימה: המגזר החרדי והערבי
למעגלי תנועה יש שורה ארוכה של יתרונות בכל הנוגע לבטיחות הנהגים והולכי הרגל. אך בהיעדר פיקוח על אלו הנבנים בערים, הם הופכים במקרים רבים לבעיה בפני עצמם. מנכ"ל אור ירוק: "כשמעמיסים על כיכר פריטים, היא עלולה להגביר את סכנת ההיפגעות במקום לצמצמה"
נהג שנתפס נוהג תוך כדי הנחת תפילין הגדיל לעשות ואף כיסה את עיניו לקריאת שמע, מסתבר שזה אסור לא רק לפי החוק, אלא גם לפי ההלכה. גם הרב הראשי לישראל דוד לאו יוצא נגד התופעה
להחלטה לצאת לעקיפה בכביש דו סטרי עלולה להיות תוצאה קטלית אם זו נעשית לא נכון. אז הנה טכניקה שמגיעה ממסלול המירוצים, אבל בהחלט ניתן ליישם בכביש כדי להפוך את העקיפה שלכם לבטוחה יותר
מערכות בלימה אוטומטיות וזיהוי הולכי רגל הופכות לפריט בטיחותי נפוץ יותר ויותר בכלי רכב. מחקר שנערך על ידי ארגון הסיוע בדרכים AAA האמריקני מעלה כי אלו כושלות במרבית התרחישים