הגורמים לשנה השחורה בכבישים: 434 הרוגים, שיא של 15 שנה
עלייה של 21% בהרוגים בתוך שנה, בעיקר בקרב החברה הערבית, נהגים צעירים ורוכבים. מנכ"ל הרלב"ד, גלעד כהן מאשים את הירידה באכיפה המשטרתית. ומה עשתה שרת התחבורה מירי רגב?
עלייה של 21% בהרוגים בתוך שנה, בעיקר בקרב החברה הערבית, נהגים צעירים ורוכבים. מנכ"ל הרלב"ד, גלעד כהן מאשים את הירידה באכיפה המשטרתית. ומה עשתה שרת התחבורה מירי רגב?
מתשתיות לא מתאימות, שימוש לא נכון, מבנה בטיחותי לקוי וחוסר הבנה של מרחב הנהיגה - כל הסימנים מעידים על התקלה המסוכנת של שימוש בקלנועיות במרחב הציבורי
נתונים מדאיגים בכבישי ישראל בכלל והדרום בפרט: עשרות בני אדם נהרגו בתאונות דרכים חזית-צד בשנה החולפת. ומאות פצועים רק בכבישי הדרום
דו"ח שמפרסמת עמותת אור ירוק מציג: פחות אכיפה בכבישי הדרום, וירידה משמעותית ברישום דו"חות בגין אי חגירת חגורות בטיחות - שתפקידן להציל את חיי הנוסעים בכבישים
לקראת כניסתה לתוקף ב-1 באוגוסט של חובת רישום אופניים וקורקינטים חשמליים, בעמותת אור ירוק מפרסמים נתונים על עמדות הציבור לגבי כלי הרכב החשמליים. מה חושבים בדרום על כלי הרכב המסוכנים?
"מסוכן ללכת ברגל בישראל": הנתונים הקשים שמפרסמת עמותת "אור ירוק" מעידים על הסכנות הממשיות לחיי הולכי הרגל ברחבי הארץ. ומה קורה בערי הדרום?
עמותת אור ירוק מפרסמת דיווח מדאיג המבוסס על נתוני הלמ"ס, המציג שיא של עשור בתאונות הדרכים החמורות "הנתונים מראים כי שנת 2023 מהווה כשלון גדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים"
נתוני עמותת אור ירוק: 2023 מסתיימת עם עלייה של 2% במספר הרוגים בכבישים. ההישג היחיד של מירי רגב: החלפת יו"ר ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המוערכים, רק כי מונו בידי מרב מיכאלי
הנתון בסקר הקודם של עמותת אור ירוק על מעבר צומת באור אדום היה מזעזע, זה של הסקר החדש גורם לכל הנורות האדומות להבהב. מתי במשרד לבטחון פנים יחליטו להתעשת? ואיך זה קשור לפשיעה בחברה הערבית
השיקה תכנית חדשה לשיפור תרבות הרכיבה של השליחים, ומבטיחה: "שליחים שינהגו בפראות לא יעבדו איתנו". אור ירוק: "חובת ההוכחה על וולט, לוודא שהתכנית תיושם בפועל
בעוד המדינה עסוקה בהצבת מצלמות שימדדו מהירות ממוצעת, אי ציות לרמזור הופכת לבעיה הרבה יותר גדולה. נתוני עמותת "אור ירוק" מגלים כי תל אביב ממשיכה להוביל, אבל ההפתעה היא שמי שמדורגות אחריה
דו"ח חדש של עמותת "אור ירוק" חושף: 31% מהרוגי תאונות הדרכים הם מקרב הולכי הרגל, 108 בני אדם ב-2022, אבל המדינה עסוקה בפיילוט מצלמות מהירות חדש בערבה
פרסום ראשון: זינוק של 10% במספר כלי הרכב שניידות הבטיחות של משרד התחבורה מצאו בהם ליקויים ב-2022. אור ירוק: להעניש מעסיקים עם משאיות לא תקינות
בסרטון שצולם בחולון נראה רכב שנסע עם דלת פתוחה, דרכה כמעט נופלת ילדה שישבה במושב האחורי. בזכות עירנות הסביבה נעצרה המכונית כאשר רגליה כבר מחוץ לרכב. ניב יעקב מ"אור ירוק": הורים מזלזלים בחשיבות החגירה"
שרת התחבורה היוצאת מסיימת את הקדנציה שלה עם פרסום נתוני ההרוגים בתאונות דרכים בשנה החולפת. הולכי רגל ונוסעי כלי רכב דו-גלגלי הם הקורבנות העיקריים. בעמותת אור ירוק קוראים לתקצב תכנית לאומית: "אין סליחה על אדישות ציבורית וקיצוצים שברור שיעלו בחיי אדם"
לאחר הפרסום בוואלה על כוונת משרד התחבורה לשנות את תקנות ההובלה של גלילי פלדה במשאיות לבקשת בעלי עניין בתחום ההובלה, גופי בטיחות יוצאים נגד המהלך. "כשלים בהכנת התקן"
בדיקת "אור ירוק": מגלה: עלייה של 31% בדוחות משטרה על החזקת הנייד ביד, ושליחת מסרונים תוך כדי נהיגה. בירושלים יש הכי הרבה נהגים שעוד לא ממש הבינו את הקונספט של דיבורית
סרטון אחד קצר שמראה כל כך הרבה מהבעיות שיש לנו בתרבות הנהיגה בכביש, ויותר מזה, כמה קל למנוע את הטעויות הקטנות האלו שרק בנס נגמרות בפציעה בלבד
מדי שנה גובים חודשי החופש הגדול את חייהם של כ-17 ילדים ובני נוער ואליהם מצטרפים מאות נפגעים. מוקדי הסיכון ידועים, השעות מוכרות, אולי הפעם גם ייעשה משהו למנוע את התאונה
לפי נתוני הלמ"ס, ב-262 רחובות בארץ אירעו לפחות שלוש תאונות במהלך 2020, ובהן נפגעו יותר מ-4,300 הולכי רגל, ומתוכם 66 נהרגו. הערים הגדולות הן אלה שמובילות במספר הרחובות "האדומים". על אף המידע שנאסף והפתרונות שהוצעו, אף גוף אינו לוקח אחריות לטיפול בבעיה
בטקס שנערך במשרד התחבורה צוינה כניסתו הרשמית לתפקיד יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. יציג מחר בוועדת הכלכלה את התוכנית הרב שנתית לצמצום הקטל בכבישים
חברות השליחויות מסירות אחריות, משרד התחבורה מתעלם, השוטרים לא מתעסקים איתם - והציבור אדיש כל עוד יקבל את הראמן או ההמבורגר שלו
דוד סיני, המנכ"ל הראשון וממקימי עמותת "אור ירוק" ישמש כיו"ר העמותה עם מינוי הצפוי של אבי נאור ליו"ר הרלב"ד. "שמח לשוב לעמותת אור ירוק ולעמוד בראשה"
אם עד עכשיו הרגשתם בטוחים יחסית בשימוש במעברי חציה, אנחנו מצטערים לומר לכם - זו לא המציאות. ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "הציבור חושש מפעולה מאוד פשוטה - לחצות את הכביש"
במבצע האכיפה של המשטרה ומשרד התחבורה הם לא הגיעו ליעדים שנקבעו, אבל חזרו עם רשימת ליקויים מפחידה - כך נראית הפקרות מוחלטת של תחום הרכב הכבד. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש לחזק ולהגדיל את מערך בדיקות התקינות ולהטיל אחריות גם על המעסיקים"
סקר חדש מגלה: אלו המקומות בהם הנהגים לא שמים קצוץ על האור האדום ברמזור. מנכ"ל אור ירוק: "מצלמות בצמתים האדומים ירתיעו נהגים מלהיכנס לצומת באור אדום"
סקר שערכה עמותת אור ירוק חושף מציאות פרועה אותה חווים הנהגים בכבישים, חרף דלילות התנועה בשנת הקורונה. יותר משליש מהישראלים נחשפו לקטטה בדרכים ו-73% אף נתקלו באלימות מילולית ובהתנהגות מאיימת. "הכביש הפך למקום לא בטוח, ואין מספיק נוכחות משטרה"
למרות האכיפה והקנסות ולמרות המודעות לסיכון, לנהגים בישראל פשוט קשה מאוד להניח את הטלפון בזמן נהיגה, כך עולה מסקר של עמותת "אור ירוק". 34% בעד העלאת הקנסות
המשטרה פרסמה את נתוני 2020 באכיפה, ובין המספרים ישנו נתון אחד שדורש התעכבות. הירידה בכמות דוחות השכרות הייתה של 20 אחוזים בלבד למרות סגירת מרכזי הבילוי והיעדר אירועים. וזה כבר חושף בעיה גדולה הרבה יותר
בדיון שנערך בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים, העלו ברלב"ד נתונים מדאיגים לפיהם ב-65% מבתי הספר שנדגמו יש ליקויי בטיחות. במקביל, הוחל קיצוץ של 80% בתקציב מטות הבטיחות העירוניים. מנכ"ל אור ירוק: "בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת"
מנתוני המשטרה עולה כי ירושלים ניצבת בראש רשימת הערים בהן נרשם מספר הקנסות הגבוה ביותר בגין העבירה. בשנת 2019 חולקו בבירה 11,610 דוחות על שימוש בנייד בזמן נהיגה, ואחריה ברשימה ראשל"צ עם 3,447 דוחות. מנכ"ל אור ירוק: "חסרים מאות שוטרים כדי למגר את התופעה"
כאשר המשטרה מתוחה עד קצה היכולת שלה בהתמודדות עם הקורונה, ההפקרות בכבישים מרימה ראש. הוידאו הזה מצומת קאסם העמוס בשעות הצהרים הוא דוגמה מצוינת לכך
כמעט מחצית מהנהגים שעלו בתצפית קבוצות הנוער של אור ירוק עשו כמעט כל מה שתעלו על דעתכם מלבד לנהוד במכונית. ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "נהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך"
מותו של לאון שמול, תושב טירת הכרמל, נקבע בבית החולים רמב"ם, בעוד אשתו בת ה-79 מאושפזת במצב קשה מאוד. גבר נוסף נפצע באורח בינוני. לפי נתוני אור ירוק, בקטע הכביש מעתלית ועד לטירת כרמל בכביש 4 אירעו 266 תאונות דרכים משנת 2003, בהן נהרגו 16 בני אדם
מנתוני המשטרה עולה כי בירושלים חולקו 3,862 דוחות בשנה החולפת על אי-ציות לרמזור, בפער משאר הארץ. תאונות דרכים בצמתים היו הנפוצות ביותר ב-2019 ונחשבות לקטלניות במיוחד. מסקר שערכה "אור ירוק" עולה כי מצלמות רמזור הן אמצעי ההרתעה המיטבי. הבעיה: יש מעט מדי כאלו
כלי הרכב החשמלי המזוהה עם אוכלוסיית הקשישים רושם גידול בעקבות העלייה בתוחלת החיים. אך לצד אפשרות לחופש תנועה ועצמאות, הקלנועיות, שלנהיגה בהן לא נדרש רישיון, מציבות רמת סיכון גבוהה לבני הגיל השלישי. "זו הפקרה של הקשישים, סכנת נפשות"
נוסע במונית תיעד את הנסיעה וטען כי הנהג "לא עזב את הטלפון". סקר של אור ירוק: 42% מודים כי הם מסמסים בנהיגה, 36% משוחחים בטלפון ללא דיבורית תוך כדי נסיעה. "האכיפה חלקית ואין החמרה בענישה"
שורת תאונות קטלניות ברחבי הארץ מאז יום שבת הביאה למותם של שישה גברים ושתי נשים. מתחילת חודש ינואר 14 בני אדם איבדו את חייהם בדרכים, ובעמותת אור ירוק מזהירים כי ללא התערבות ממשלתית מספר הקורבנות רק יעלה. "נצליח במאבק רק אם המדינה תפסיק להאשים את הנהגים"
מנתוני "אור ירוק" עולה כי 349 בני אדם נהרגו השנה בתאונות דרכים, עלייה של 10% לעומת השנה שעברה. עוד עולה כי בכל עשרה ימים נהרג רוכב אופניים או קורקינט, ותשעה הולכי רגל נפצעים בכל יום. משרד התחבורה: מספר ההרוגים בתאונות הדרכים נמצא בירידה ביחס לעשור הקודם
התנגשות האוטובוס בתחנת ההסעה סמוך לנתב"ג גבתה את חייהם של ארבעה בני אדם, והעלתה את מניין ההרוגים בכבישים בתוך שבוע ל-17. מצפון ועד דרום, ילדים ומבוגרים איבדו את חייהם בשורת תאונות קשות. "תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים"
33 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות במעורבות אופניים או קורקינט חשמלי. עם זאת, סקר חדש של עמותת אור ירוק חושף כי מחצית מבני הנוער לא חושבים שרכיבה על אופניים חשמליים היא פעולה מסכנת חיים. הזמר שלומי סרנגה, שנפגע מרוכב אופניים, מחה: "אי אפשר להמשיך עם זה"
מנתוני הלמ"ס לשבוע הבטיחות בדרכים עולה כי חלה עלייה של 14% בתאונות הדרכים שגבו קורבנות. שטח הכבישים לא מצליח להדביק את הגידול במצבת כלי הרכב. נתוני האופניים חשמליים במגמת שיפור, אך הקורקינטים הפכו לאיום החדש. אור ירוק: "חייבים להכריז על מצב חירום בכבישים"
ההורים נתנו ציון נמוך של 5.8 לבטיחות הדרך, כל הורה שני מסיע את הילד ברכב הפרטי. רק 6% מהילדים יגיעו לבית הספר או הגן באוטובוס - כך עולה מסקר אור ירוק לרגל פתיחת הלימודים. מנכ"ל העמותה: "בפעולות פשוטות נוכל לצמצם את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים"
בבדיקה שנערכה לקראת פתיחת שנת הלימודים נמצא כי מעברי החצייה בקרבת מחצית ממוסדות החינוך לא קיימים או דהויים, ובכל בית ספר שני אין מפרץ הורדה בטוחה. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הרשויות המקומיות חייבות לשפר את התשתית כבר עכשיו"
מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי תשעה מכל עשרה ישראלים ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. כשני שלישים מהציבור סבורים כי מצלמות תנועה רבות יותר ירתיעו את הציבור. 2,668 נהגים היו מעורבים בשנת 2017 בתאונות דרכים לאחר אי ציות לרמזור אדום
אחרי מותו של ברוך בן ה-3 מפגיעת אוטובוס בביתר עילית, אומרים ב"אור ירוק" כי 8.2% מכלל ההרוגים בתאונות הם מתחת לגיל 14, פי שניים וחצי מהממוצע ב-OECD. מתחילת השנה נהרגו עשרה ילדים בתאונות דרכים, שבעה מהם כהולכי רגל. "ישראל - אחת המדינות המסוכנות עבור ילדים"
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 43% מודים ששתו אלכוהול ונהגו, בתירוצים מגוונים - מ"האלכוהול לא משפיע עליי" ועד "שתיתי קפה לפני שיצאתי". מדי יום מתרחשת תאונה שבה אחד מהנהגים היה שתוי ו-18 נהרגים כתוצאה מהתופעה מדי שנה. "הם מסכנים את החיים של כולנו"