האם ההצפה של סיניות זולות גובה מחיר בעלויות הביטוח של כולנו?
אם גם אתם גיליתם שעלויות הביטוח של המכונית שלכם זינקה משמעותית בשנה האחרונה, אתם לא לבד, לא בישראל ומסתבר שגם לא בעולם. בבריטניה מסמנים בין השאר את הפלישה הסינית כאחד הגורמים
אם גם אתם גיליתם שעלויות הביטוח של המכונית שלכם זינקה משמעותית בשנה האחרונה, אתם לא לבד, לא בישראל ומסתבר שגם לא בעולם. בבריטניה מסמנים בין השאר את הפלישה הסינית כאחד הגורמים
סיכום שנת 2021 בה התנפלו הישראלים על המכוניות החדשות באופן חסר תקדים הוא יותר מרשימת מכולת של מותגים. כל מה שאתם חייבים לדעת ולא סיפרו לכם על השנה המטורפת ביותר של השוק
ניתוח וואלה!רכב ו"קארזון" מצביע על מהפכה, כאשר זה מגיע לרכישת מכונית חדשה באופן פרטי לישראלי יש מלכה חדשה וקוראים לה טסלה מודל 3
בחודש ינואר נרשמה עליה של כמעט 10 אחוזים במסירות רכב לעומת השנה שעברה. אבל רגע לפני שחוגגים, יש את האותיות הקטנות, שהופכות את השמחה לכזו בעירבון מוגבל. וגם פינת הצל"ש והטר"ש
שוק הרכב נחלש ב-3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; מתחילת השנה נמסרו בישראל קצת יותר מ-212 אלף מכוניות חדשות. אין שינויים דרמטים בצמרת
"מחירי הרכב יזנקו", זעקו במשרד התחבורה בעקבות המלצה של אגף הכלכלן הראשי באוצר להפחית את הטבות "המס הירוק" על רכב חדש. אלא מאחורי הרעש מסתתרת, כרגיל, ציניות שלטונית וחוקי משחק שפועלים לרעת הצרכן הקטן, מה גם ששר האוצר לא צפוי לקצץ בהטבות בפועל
תוני השליש הראשון של השנה מראים על יציבות לכאורה במכירות הרכב, אבל מבצעי השיווק וימי המכירות שערכו היבואנים בתקופה מוקדמת של השנה מאותתים על התקררות בשוק. כיצד ישפיע המצב בתעשיית הרכב העולמית על שוק הרכב המקומי בהמשך השנה, ואילו הפתעות שומר האוצר באמתחתו
בחודש אפריל נמסרו 19,500 מכוניות, עליה סמלית ביחס לנתונים באפריל אשתקד. מתחילת השנה חלה ירידה של 4% בהשוואה לתקופה הדומה ב-2017. אין שינויים בצמרת
עדיין מדובר על ירידה בשיעור של 4.5% ביחס לתקופה הדומה בשנה הקודמת. בחודש מרץ עלו לכבישים מעל 29 אלף מכוניות חדשות, עליה קלה של 3%. מרצדס מובילה את קבוצת היוקרה, ומהי המכונית הנמכרת ביותר בישראל?
מתחילת השנה נמסרו בישראל קצת יותר מ-65 אלף מכוניות חדשות, ירידה של 7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. יונדאי ראשונה, קיה מכרה את כמות רכבי ה-SUV הגדולה ביותר מתחילת 2018. מרצדס מובילה את שוק היוקרה
קצת מעל 39 אלף מכוניות חדשות נמסרו בחודש ינואר 2018, ירידה של 13% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מרצדס מטפסת לראש מותגי היוקרה, יונדאי ו-קיה פותחות עם נתונים דומים, טויוטה בירידה
בועת אשראי חדשה: בהיעדר אפיקי השקעה אטרקטיביים לעודפי הנזילות, גילו המלווים את האפיק האטרקטיבי והבטוח יחסית של מימון כמעט מלא לרכב חדש. פרויקט מיוחד: עשור לריבית האפסית
עו"ד אוריאל לין למשרד התחבורה: "אין מקום לגזול שליש משטח הכבישים בשעות העומס לטובת תחבורה ציבורית יבשתית לא אטרקטיבית". באיגוד מציעים לאוצר להעניק פטור ממע"מ למשפחות על רכישת רכב משפחתי חדש אחת ל-6 שנים
ועדיין, מעל 280 אלף כלי רכב חדשים, עלו בשנה שעברה על הכבישים הצפופים של ישראל
הקונים ממתינים להתחלפות השנה, וחודש נובמבר רושם החלשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת 2017 עלו לכבישים מעל 275 אלף מכוניות חדשות. הקוריאניות אוחזות בצמרת
הקיפאון במכירות 2017 חושף החרפה משמעותית בסביבה התחרותית ובמאבקים השיווקיים בענף הרכב הישראלי. מי ינצח בקרב "הורדת הידיים" בין יבואני קיה ויונדאי בישראל (רמז: היצרן), לאן רצה סוזוקי ומה תעשה פורד ביחס לנתוני המכירות הנמוכים שלה בארץ
נתוני השוק מסמנים ש-2017 תסתיים בקיפאון ואולי אפילו בירידה קלה. איך תרמו מהלכי בנק ישראל להתקררות השוק, ואיך תשפיע ההחמרה האירופית במבחני המזהמים על המיסוי הירוק
עוד לא ברור איך ייראו הפחתות המס שנבחנות באוצר, אם בכלל יהיו כאלה, אך קרוב לוודאי שהן לא יהיו במסי הרכב והדלק, שמזינים את קופת המדינה בעשרות מיליארדי שקלים מדי שנה
ההאטה במכירות רכב חדש ביולי ובכל 2017 נובעת בין השאר מהרעה בסביבה העסקית של ענף הליסינג. על רקע זה נע כיום הענף לעבר שוק ההון ומקבל את הניסיונות הפוליטיים להפחית את מס שווי השימוש על רכב צמוד, אלא שלאוצר יש 5.6 מיליארד סיבות (בשנה) למנוע ניסיונות כאלו
לאחרונה עלה קמפיין שנוגע לסוגיית שווי השימוש שמשלמים עשרות אלפי "עובדי צווארון כחול" שהרכב עבורם אינו מהווה 'צ'ופר' ממקום העבודה או אמצעי להגיע אליה, אלא כלי עבודה פראקסלנס
בעוד שיצרני הרכב הבינלאומיים "לוקחים את הזמן" בפיתוח מערכות בידור ומידע מקושר לרכב, ענף הרכב הישראלי מסתער על מסחור נתוני הרכב. אילו שחקנים כבר עושים זאת באופן עצמאי, מה מחפשות חברות האיתור בזירה, ומדוע אלה שיושבים היום על הגדר ייאלצו להיכנס בקרוב לתחום
בשנתיים האחרונות אנו רואים עליה דרמטית בקרנו של תחום הליסינג הפרטי. קשה להתעלם משטפון הפרסומות, ממיליוני השקלים שמושקעים בחשיפת השיטה; תשלום מקדמה בגובה ממוצע של 7-10 אלף שקלים ותשלום חודשי קבוע למשך 18-36 חודשים, בגובה שמשתנה כתלות בסוג הרכב
בתום ששה חודשים עלו לכבישים מעל 168 אלף מכוניות חדשות, רבע מהן הגיעו מדרום קוריאה. המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בארץ היא סקודה אוקטביה. אודי ממשיכה להוביל את שוק היוקרה, ומהן המכוניות שכמעט אף אחד לא קונה
בנק ישראל: החשיפה מהווה חלק משמעותי באשראי של חב' כרטיסי האשראי, אך "לא מדובר בסיכון מערכתי". שיעור המינוף של היבואניות הגדולות - כ-87%
מנתוני האוצר עולה כי הכנסות רשות המסים במאי 2017 הסתכמו ב-25.4 מיליארד שקל, לעומת 25.7 מיליארד שקל במאי 2016. במאי 2016 יובאו לישראל כ-37 אלף כלי רכב, לעומת 22 אלף כלי רכב בלבד במאי השנה
על פי הלמ"ס, המשק המקומי צמח ב-1.4% בלבד ברבעון החולף. האוצר: הצריכה הפרטית התכווצה ב-1.6% ברבעון הראשון, וזאת ככל הנראה התכווצות זמנית הנובעת מהקדמת שחרור המכוניות ברבעון הקודם (רביעי 2016) בהיקף חריג
ניתוח הנתונים מדגיש את השליטה הקוריאנית, אך גם מגלה שהשוק כולו הולך אחורה. האטה נקודתית או שינוי כיוון? ומה עשה סגן יו"ר יונדאי מוטורס בישראל?
אם מישהו באוצר היה מתעמק בשוק הרכב ולא מתייחס אליו רק כפרה חולבת, הוא עשוי היה לגלות שתיקון העיוותים הקיימים יכול להפוך למשחק WIN-WIN
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנה שעברה נעו בכבישי ישראל למעלה מ-3.2 מיליון כלי רכב. שליש מכלי הרכב שנמכרו בישראל מתוצרת יפנית
הכוכבים של מצעד העיקולים ברבעון הראשון של 2017 הם דגמי מאזדה, קיה, אודי ומרצדס. "ברוב המקרים מדובר ברכבים משועבדים, כאשר הנושה מבקש לממש רכב המשועבד לטובתו, במקרה שבו הלקוח אינו עומד בתשלומים"
את מסירות כלי הרכב ברבעון הראשון של 2017 הובילו יונדאי וקיה. פתיחה חזקה מאד גם לדגמים ההיברידיים החדשים שנחתו בארץ לאחרונה
לפי נתונים שפרסם בנק ישראל בשבוע שעבר, 30% מרכישות הרכב החדש מבוצעות באשראי - אבל יש מי שטוענים שזה רק קצה הקרחון
הנתונים לא כוללים מיליארדי שקלים נוספים של אשראי חוץ-בנקאי לרכב והלוואות "כלליות" למטרה זו
מדוע התחזקות השקל לא השפיעה על מחירי הרכב הרשמיים, כיצד קרה שמקבלי הרכב הצמוד מסבסדים את הרוכשים הפרטיים, ואיך כל זה משפיע על נתוני הצמיחה במשק?
תמונת מצב, שלושה חודשים אחרי אישור "חוק שירותי הרכב". איך ניתן להסביר את השקט בתחום, ומה הסיכוי שהתחרות תתחיל להוריד את מחירי הרכב?
באיגוד לשכות המסחר טוענים כי התכנית רלוונטית במיוחד בימים אלה, כאשר שר האוצר בוחן אפשרויות להפחתת מסים. "הרכב המשפחתי - גורם משמעותי ביוקר המחיה בישראל"
ההכנסות ממיסי רכב בשיא היסטורי: מעל 40 מיליארד שקל. והמדינה? היא זקוקה למנות גדולות של הסם שלה, ולנרקומנים יש תמיד תירוצים. פרשנות
לפי נתונים ראשונים של האוצר, ההכנסות ממס הקנייה על רכב חדש זינקו ב-50% (!) בהשוואה ל-2015. הכנסות המדינה ממיסוי דלק זינקו בדצמבר לבדו בלא פחות מ-30%
כל ניסיון לחזות את ההתפתחויות בשוק הרכב הישראלי ב-2017 דורש מידה של הימור. וגם: מדוע התייקרות של דגמי רכב בתחילת 2017 לא תשפיע על הביקוש
מבט אחורה על שנת 2016 בשוק הרכב והתחבורה בישראל מעלה מצד אחד חיוך אבל אחד מריר במיוחד. אלו שמונה דברים שנזכור וגם שנשמח לשכוח מ-12 החודשים האחרונים
קונצרן יונדאי מסר קרוב ל-80 אלף כלי רכב חדשים. בענף מצפים למסירות שיא בינואר 2017, שינועו בין 35 ל-40 אלף מסירות
היבואנים יוצאים בשורה של הוזלות לקראת סיום שנת הדגם הנוכחית. חלק מהמכוניות צפויות להתייקר בשנה הבאה בשל עדכון נוסחת המס הירוק, אבל לרוב מדובר בעליות מתונות יחסית. מה מחכה לכם באולמות המכירה?
יותר מחצי מיליון כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל ב-24 החודשים האחרונים, אבל לא נראה שזה מדאיג את מקבלי ההחלטות. ומה עם יוקר המחיה? כולם מגלגלים אחריות
נטל המס הכולל על ליטר בנזין לתחבורה, שכולל בלו ומע"מ, עומד בישראל על 65.4%, כאשר לפניו רק בריטניה, הולנד, פינלנד, גרמניה ואיטליה
סקודה היא מאחרוני היצרנים שלא היה להם מה להציע בשוק הקרוסאוברים ההיפר-תוסס; ה'קודיאק' אמור לסגור את הפער וכפי שראינו בהשקה במיורקה, הוא יכול לעשות זאת טוב מאוד
UMI חשפה בישראל את הדור החדש של שברולט קרוז, שמכוונת גבוה לצמרת המשפחתיות הקומפקטיות עם רפורמה משמעותית בכל ההיבטים. חידושים בטראקס, שמגיע לארץ לאחר מתיחת פנים
מציאות חדשה ומעניינת: כניסת "חוק שירותי הרכב" החדש לתוקף ופרסום נתוני אשראי הרכב טומנים בחובם פוטנציאל להשפיע על השוק בשנה הבאה באופן משמעותי
שוק הרכב מגרד את רף ה-250 אלף מסירות והשנה עוד לא נגמרה. בחודש נובמבר נמכרו יותר מכוניות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. קיה אוחזת בפסגה, יונדאי מזנבת וטויוטה במקום השלישי
איך מצליחה הממשלה לחלוב מכל רכב צמוד כ-200% מס? ■ וגם: מה הקפיץ את מחיר המשפחתית מ-111 אלף שקל ל-131 אלף שקל?
המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "פוליטיקאי שיציג רפורמה מעשית להורדת יוקר המחיה בתחום הרכב יוכל לנצח את הבחירות"