החל מהלילה: הסיגריות מתייקרות
המיסוי על כל מוצרי העישון עולה, בצעד שיכניס למדינה כ-400 מיליון שקל נוספים בשנה; תוספת המחיר לחבילת סיגריות - כשני שקלים. ביולי צפויה עלייה נוספת במחירי הסיגריות האלקטרוניות
המיסוי על כל מוצרי העישון עולה, בצעד שיכניס למדינה כ-400 מיליון שקל נוספים בשנה; תוספת המחיר לחבילת סיגריות - כשני שקלים. ביולי צפויה עלייה נוספת במחירי הסיגריות האלקטרוניות
תקרות ההפקדה לפנסיה ולקרן ההשתלמות עודכנו למעלה, וטופס 161 הופך לדיגיטלי; איך זה ישפיע עלינו?
היום נכנס לתוקף מסלול עוקף בנקים המאפשר למשוך רווחי קריפטו ולשלם עליהם מס, לצערנו מדובר בפתרון זמני שיהיה בתוקף לחצי שנה בלבד
שר האוצר הפתיע פעמיים: ביום שישי כשנודע שהחליט להחזיר את המיסוי, ואתמול כשהודיע שזאת היתה טעות. מה קרה מאחורי הקלעים ומי התעקש שהמיסוי לא ישוב?
בעקבות אזהרת רשות החדשנות כי החקיקה המשפטית פוגעת בענף ההייטק הישראלי, מה המדינה ובכירי ההייטק צריכים לעשות כדי שנמשיך להיות סטארט אפ ניישן
משרד הבריאות חוגג את המיסוי על משקאות קלים, בקמפיין שעולה לנו חמישה מיליון שקל. במקביל מנסה פרופ' רונית אנדוולט, ראש אגף תזונה במשרד, להסביר מדוע מיץ תפוחים מזיק יותר מסוכריות ולבטל זיקה משפחתית למוצרי שוקולד וממתקים, שלא נחשפה בדיון המכריע בוועדת הכספים
לכאורה, ביטול המכס על חלקי חילוף אמור להוזיל לכולנו את עלויות האחזקה של המכוניות, בפועל, עם מדיניות המיסוי הכללית, ספק אם ביטול המכס על חלקי חילוף לרכב יתגלגל לצרכן
ועדת הכספים אישרה היום את קבוצות מחירי המכוניות החדשות, מהן נגזרות אגרות הרישוי לרכב ושחרר את פקק המלאי האדיר בנמלים. החדשות הטובות: העדכון יוביל לחיסכון של מאות שקלים בשנה. המחיר למדינה: 4.2 מיליון שקלים
בקרן העושר היו אמורים להיות כבר עשרות מיליארדי שקלים לרווחת כל תושבי ישראל. בפועל נהגו הנהנים ממשאבי הטבע לערער על החיוב ולעכב את התשלום למשך שנים בהתדיינות ממושכת עם רשויות המס. התיקון שעבר בכנסת אמור לשים קץ למצב: קודם ישלמו 75%, אחר כך יקיימו דיון
הטלת מס על מלאים קיימים, הכללה גם של כלי פלסטיק רב פעמיים, חוסר מידתיות בדרישה למסות מי שאחראים רק ל-6% מהפלסטיק החד"פ בישראל ואפילו פגיעה בשכבות החלשות, הם רק חלק מהטענות שמעלים היבואנים והספקים נגד הצו שעתיד למסות אותם באחוזים ניכרים
האם הבטחות היצרניות ל"מכונית ירוקה" עומדות במבחן המציאות? מחשבון שפותח על ידי חוקרים אמריקנים מאפשר לבדוק את המחיר הסביבתי והכלכלי של המכוניות החדשות
השלכה ראשונה של ההחלטה למיסוי ענקיות הטכנולוגיה: שר האוצר אביגדור ליברמן, הכריז כי מדינת ישראל מאשרת את הצטרפותה למתווה מיסוי הכלכלה הדיגיטלית של ה-OECD, בשיתוף ה-G20. "המתווים החדשים יאפשרו למדינת ישראל לקבל הכנסות מחברות הענק"
בהיעדר יכולת "לצבוע" צריכת חשמל לתחבורה, ועם הגדילה הצפויה בכמות כלי הרכב החשמליים בשנים הקרובות, תצטרך למצוא המדינה דרכים יצירתיות יותר לגבות מס. דורון ודאי, מנכ"ל שלמה מוטורס, חושב שהפתרון יהיה מס נסועה
שקט, גו(נ)בים פה. מדי שנה, משלמים נהגי ובעלי הרכב בישראל סכום בלתי נתפס של יותר מ-42 מיליארד שקלים לקופת המדינה. מה אתם מקבלים בתמורה? קדחת! "וואלה!רכב" עם המספרים המלאים. לקרוא ולבכות
מחקר חדש מראה שהפיכת כל צי המוניות בישראל להיברדי יחסוך למדינה מיליוני שקלים בשל צמצום פליטות גזים מזהמים. אם כך, מדוע המדינה חותכת בהטבות המס על רכבים ירוקים ולא מרחיבה את פרויקט סבסוד המוניות ההיברידיות?
בעוד שתשומת הלב הציבורית מופנית להתייקרות של כמה אגורות בחלב, עיבוד מחודש של דו"ח מנהל הכנסות המדינה לשנת 2016 חושף את יעילות ה"חליבה" משוק הרכב: קרוב ל-50 מיליארד שקל בשנה, שיעור בלו הדלק הגבוה ב-OECD, אגרות מנופחות וכפל מס משולש בשווי השימוש
החל מ-20 ביוני יוטל מס יוקרה גם על כלי רכב בעלי טכנולוגיות הנעה היברידיות ו-plug in שמחירם עולה על 300 אלף שקל. המשמעות: התייקרות של עשרות אלפי שקלים
"מחירי הרכב יזנקו", זעקו במשרד התחבורה בעקבות המלצה של אגף הכלכלן הראשי באוצר להפחית את הטבות "המס הירוק" על רכב חדש. אלא מאחורי הרעש מסתתרת, כרגיל, ציניות שלטונית וחוקי משחק שפועלים לרעת הצרכן הקטן, מה גם ששר האוצר לא צפוי לקצץ בהטבות בפועל
המס שהטיל נשיא ארה"ב על יבוא ברזל ואלומיניום אולי משמח את מעמד הפועלים האמריקני אבל הוא גם עלול להוביל להתייקרות הבנייה. אבל יש גם כאלה שמרוויחים מזה
למרות השנאה הישראלית "לצאת פראייר", כשזה מגיע לנושא הפנסיה רבים מאיתנו משלמים בלי לדעת כפל מס על הקצבה. הכרת מושג פשוט עשויה לחסוך לכם הרבה כסף. מדריך
ועדת הכספים אשרה את העלאת מס הקניה המדורג על מכוניות שמחירן מעל 300 אלף שקלים שהחל ב-2013. לא יחול על רכבי הייבריד ו-פלאג-אין. היקף ההכנסות למדינה - 100 מיליון שקל בשנה
אם מישהו באוצר היה מתעמק בשוק הרכב ולא מתייחס אליו רק כפרה חולבת, הוא עשוי היה לגלות שתיקון העיוותים הקיימים יכול להפוך למשחק WIN-WIN
ההכנסות ממיסי רכב בשיא היסטורי: מעל 40 מיליארד שקל. והמדינה? היא זקוקה למנות גדולות של הסם שלה, ולנרקומנים יש תמיד תירוצים. פרשנות
לפי נתונים ראשונים של האוצר, ההכנסות ממס הקנייה על רכב חדש זינקו ב-50% (!) בהשוואה ל-2015. הכנסות המדינה ממיסוי דלק זינקו בדצמבר לבדו בלא פחות מ-30%
משרד התחבורה, שמנופף בדגל הורדת יוקר המחיה, נמנע מלגעת במס אגרת הרישוי שבאחריותו, שעושק את נהגי ישראל ■ כ-300 מ' ש' בשנה - לטובת אגרת רשות השידור
הכנסות המדינה ממסי רכב זינקו פי 4 בשני עשורים ■ הפוליטיקאים בוחרים ב"אסכולת המחלבה" על פני "אסכולת המצפון" - כל התוכניות לרביזיית מס נמצאות עמוק במקפיא
איך רוכשי המכוניות הפכו לכספומט של המדינה, מה עומד מאחורי השתיקה מקיר לקיר של הפוליטיקאים בנושא, מה הנתח של העיריות, ולאן נעלמה הבושה?
34 מיליארד שקל - זה הסכום שגבתה מכם המדינה השנה במסים בשוק הרכב ■ פרט לקופת המדינה אין בסיפור הזה מנצחים. כולם יוצאים דפוקים
האמנם ידרשו עצמאים לדווח על כל התייעצות בכתב שייצרה להם יתרון מס? האם חברות יעברו לדיווח מקוון? עם אישור הכנסת את שינויי החקיקה המכונים "חוק ההסדרים", בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם לאיזו מציאות נתעורר ביום שאחרי? לפניכם תקציר השינויים והשפעתם
במהלך שבע שנים האחרונות זינק מחיר מכונית משפחתית חדשה בישראל בכמעט 20%, שעה שהמיסוי מענף הרכב מכניס למדינה מעל 30 מיליארד שקל בשנה. אתמול לא היה טוב, וגם לא יהיה מחר
מדוע רשות המיסים נטפלת לאזרח הקטן, אך מעלימה עין מעבריינות מס של חברות המחזיקות בציי רכב?
המדינה מתחבאת מאחרי מסך ערפל של נוסחאות חשבוניות כדי לגבות מיסים שערורייתים מציבור הנהגים. הפרה החולבת? מס על שווי שימוש לרכב צמוד, שגדל בהיקפים דמיוניים
האוצר יבקש מחר מוועדת הכספים לבטל את ההכרה במע"מ על כלי רכב מעל 3.5 טון, המשמשים גם לצרכים פרטיים
בשעה שהממשלה והכנסת מפזרות מסך עשן על הורדת מחירי הדיור והמזון, נמשכת החליבה בתחום הרכב במלוא הקצב ■ מחקר של הכנסת לשנים 2009-2013 מגלה: ההכנסות ממיסי רכב ב-2013 הגיעו ל-33.74 מיליארד שקל
המחאה החברתית מתמקדת בעלויות השערורייתיות של מחירי הדיור, אבל שוכני האוהלים ברוטשילד והעולים לכנסת, שוכחים שבמדינה בה התחבורה הציבורית מתפקדת מתחת לכל ביקורת, המיסוי על הרכב והחלפים הוא מכה בפני עצמה
המיסוי על הדלק מופרע, הביטוח על דו גלגלי יקר, התשתיות מחפירות, מצלמות המהירות חולבות את הנהגים וחדרי המיון לא ערוכים כראוי לטפל בנפגעי תאונות דרכים. הבחירות בפתח, אבל למועמדי המפלגות חשוב יותר לעסוק בזריקת רפש אחד על השני. כתבה ראשונה
הנתונים לשנת 2013 ומתייחסים למסי קנייה ומכס בלבד, לא כולל מע"מ ■ נהגי הליסינג "חורשים" את הכבישים עם 29 אלף ק"מ בשנה - פי 2 מבעלי מכוניות פרטיות ■ ומי מבעלי המכוניות הפרטיות נוסע הכי הרבה? ערבים מהצפון
את עיקר ה"תרומה" סיפק המיסוי על דלק שהסתכם ב-17.5 מיליארד שקל
הכנסות המדינה ממס קנייה על רכישת רכבים הסתכמו בכ-8.4 מיליארד שקל ב-2011, ירידה ריאלית של כ-5.7% בהשוואה לשנת 2010
האם מיסוי דיפרנציאלי על הנהגים בדרך? מונה מיוחד יבדוק את הרגלי הנהגים על מנת לקבוע את רמת המס שתיגבה מהם
הממשלה תרכוש מכוניות היברידיות מכל הקטגוריות במכרז חדש - קיה אופטימה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד וטויוטה קאמרי הייבריד החשמלית של בטר פלייס נמצאת, בינתיים, בחוץ
עמותת אור ירוק, בשיתוף עם וואלה! רכב וחברי כנסת רבים, מקדמים הצעת חוק להוזלת אביזרי בטיחות לרוכבים, בעזרת ביטול רכיבי המס
איגוד לשכות המסחר גיבש רפורמה מקיפה במערכת המיסוי שהוגשה לשר האוצר, שאמורה להביא לצמצום יוקר המחיה. "לוועדת טרכטנברג יש הזדמנות פז חד פעמית, להציג רפורמת מס מקיפה"
באוצר מגבשים הצעה מקיפה לשינוי מקיף במערכת המס, על מנת לצמצם את הפערים החברתיים. ההצעה תכלול הפחתה של מסים עקיפים והעלאת מסים ישירים, וייתכן כי הוצאות הטיפול בילדים יוכרו למס
במשך עשרות שנים אנחנו חוסכים לפנסיה, אבל לא באמת יודעים כמה נקבל כשנפרוש; מהן הדרכים להגדלת החיסכון הפנסיוני, ומתי כדאי להתחיל?
ח"כ אקוניס הציע עלייה חדה במס שכר הבכירים, ובמקביל העלאת תקרת התשלומים לביטוח הלאומי ל-80 אלף שקל בחודש. "המגמה להעניק משכורות שערורייתיות לבכירים חייבת להיפסק"
חלק מההכנסות מתמלוגי הגז והנפט בישראל יוקדשו לקרן שתשקיע במיזמים חברתיים - כך הוסכם בין האוצר לחברי ועדת הכספים של הכנסת בדיון על חוק ששינסקי
חוק מיסוי מקרקעין אושר בכנסת: מס השבח יופחת ומס הרכישה על דירות להשקעה יעלה. יו"ר ועדת הכספים, גפני: "ההתמודדות עם מצוקת הדיור חייבת להיעשות בכל החזיתות"
ישראל היא מדינה קטנה וצפופה שסובלת מזיהום אוויר, לכן הממשלה חייבת לפעול להורדה משמעותית של השימוש ברכבים פרטיים. דרור עזרא חושב שהעלאת מחירי הדלק היא צעד אחד בכיוון הנכון
הישורת האחרונה במאבק על הגז: נתניהו אימץ אותן, וכעת נותר לממשלה לאשרן בחקיקה. מבט לעבר הצעת המחליטים לאישור מסקנות ועדת ששינסקי לגובה המיסוי מתגליות הגז בישראל