ועדת הכלכלה קוראת להרחבת המוצרים בפיקוח: "נוציא צו ושהרשתות יחפשו אותנו"
בדיון ועדת הכלכלה טענו חברי הכנסת כי מחירי מוצרים זינקו בעשרות אחוזים: "מוכרים מים מינרלים ב-65 שקלים"; השרים תומכים בהגדלת היבוא
בדיון ועדת הכלכלה טענו חברי הכנסת כי מחירי מוצרים זינקו בעשרות אחוזים: "מוכרים מים מינרלים ב-65 שקלים"; השרים תומכים בהגדלת היבוא
השכר הממוצע במשק בחודש מרץ עלה בחישוב שנתי ב-8%, אבל למרות העלייה, ירדו פדיונות רשתות השיווק. כלומר, אנחנו מרוויחים יותר אבל מוציאים פחות. איך זה יכול להיות? ההסבר עשוי להימצא בנתונים החלקיים שכבר נאספו על חודש אפריל. הירידה המאיגה ביותר: בהוצאות על מזון
הפריחה הקולינרית ברשתות החברתיות מעידה שלמרות התחרות הקשה, שוק המזון צמא לשחקנים חדשים. טלי אוסטרויל, מנהלת השיווק של חברת רסטרטו, מסבירה איך יוצרים בידול איכותי בשוק המזון התחרותי
מערכת חדשה שמותקנת בימים אלה ברשת 'סטופמרקט' מאפשרת למנהלי הסחר בארגונים לעדכן מחירים באלפי מוצרים ולנהל את מערך המבצעים, השילוט והווידאו בחנויות בלחיצת כפתור. חי משיח, סמנכ"ל השיווק של סטופמרקט: "אנחנו כבר רואים ומרגישים את החיסכון בעלויות התפעול"
הכירו את התמחור הדינמי, השיטה שבזכותה היתם יכולים לחתוך משמעותית את ההוצאה השבועית בסופר, אם מישהו רק היה מיישם. לקראת שבוע הצמבוז (צמצום בזבוז מזון), ד"ר מיכל ביטרמן, מנכ"לית TNS ישראל, בראיון על כשל השוק הכי גדול בארץ ומיליארדי שקלים ששוכבים על הרצפה
בדקנו את שש רשתות המזון שמפעילות סופרמרקטים ובמקביל גם אתרי מכירות מקוונים ומצאנו שהפער בין הרשת הזולה לרשת היקרה בסקר עומד על פער של 24% בחנויות המקוונות. בסופרמרקט "הקלאסי" הפער עומד "רק" על 11%. כל הפרטים בפנים
אפקט האומיקרון? על פי הלמ"ס, בחודשים דצמבר2021 עד פברואר 2022 נרשמה ירידה של 3.8% בפדיון רשתות השיווק, לעומת זאת ברשתות המזון, אולי בשל ההתייקרויות, נרשמה עלייה נאה
התייקרות המזון מקבלת ביטוי מוחשי: אנחנו משלמים יותר בסופרמרקט ומוציאים פחות על תחומים אחרים. על פי למ"ס, בחודשים נובמבר 2021 - ינואר 2022 חלה ירידה של 0.4% בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לעומת עלייה של 1.8% בפדיון של רשתות המזון
מזה שנים אנו, החקלאים, טוענים כי הסיטונאים אחראים לעליית מחירי הפירות והירקות. ומה שכולנו מרגישים בכיס - מגובה בדוחות של מבקר המדינה, משרד האוצר, הלמ"ס ועוד. אנחנו לא מתנגדים לתחרות, אך נדמה שבממשלה סימנו את המטרה - חיסול החקלאות בישראל
משרד החקלאות מודיע כי בשל רצף מועדים: צום ט' באב ולאחריו חג הקורבן המוסלמי עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק. עם זאת בעופות הקפואים לא צפוי מחסור. הסיבה למחסור: ירידה בפעילות המשחטות הכשרות במהלך "תשעת הימים" וכן חופשת העובדים בחג הקורבן
מבחינת המצב ברשתות השיווק עולה כי ההבדלים בין מוצרים ממותגים למוצרים מקבילים של המותג הפרטי של הרשת אינם גדולים במיוחד. למה המותג הפרטי נמכר במחיר גבוה מדי? אתם אלה שנותנים לרשתות את הכוח לקבוע מחיר כזה
מנכ"ל וסמנכ"ל אבל גם מלגזן וקופאית: מוטיב המשפחתיות מאפיין את תחום רשתות המזון המקומיות, החל ממשרות הניהול הבכירות ביותר ועד תפקידים זוטרים
התובנה המקובלת היא כי מחירי מוצרי הצריכה הבסיסיים בישראל מופקעים, וכי בעלי הרשתות הקמעונאיות גוזרים קופון ענקי על גבנו. ניתן לערער על חלקו השני של משפט זה
נתוני סטורנקסט וריס מציגים שחיקה בתחום המסחר הקמעונאי. כך, אחרי שנה וחצי של עליות בענף מוצרי הצריכה, הרבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בפגיעה בהכנסות ממכירות של החברות הציבוריות בשווקים אלו. ניתוח
במדינות אירופה, שם המוצרים בסופר זולים מבישראל, תופס המותג הפרטי נתח שוק גדול. גם בארץ הולך חלקו וגדל - אבל המחירים לא משתנים בהתאם. כך זה קורה. פרשנות
הנחות, כתבות בתקשורת על השוואות מחירים ואפליקציות פשוטות אמורות לסייע לצרכנים לחסוך בקניות לפני החג. בפועל, מצליחות החנויות לשמור על רווחיהן. איך הן עושות זאת?
איגוד לשכות המסחר בחן את נתוני המכירות בחודש תשרי בשנים האחרונות וגילה עלייה במכירות בכל הקטגוריות. אילו מוצרים יימכרו במהירות ומה יקרה בחודש שאחרי?
איפה ניתן לקנות את המצות הזולות ביותר בארץ, היכן ניתן להשיג גפילטפיש לא יקר ובאיזה סופר מוכרים בייגלה בפחות מ-8 שקלים? לקראת ארוחת ליל הסדר, המועצה לצרכנות בדקה איפה הכי כדאי לכם לערוך השנה את הקניות לכבוד החג. התוצאות לפניכם
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיהם חלה עלייה במכירות של רשתות השיווק, לצד עליות נאות שהוצגו אתמול בדוחות הכספיים של חלק מהרשתות הגדולות, מוכיחים: מחירי המזון כבר מזמן לא יורדים. למה זה קורה ואיך זה קשור למותג הפרטי? פרשנות
כדי למנוע מצב בו רשתות השיווק מכריזות על מבצע אך לא מורידות את המחיר מסדירה הצעת החוק של השר אלי כהן שאושרה בוועדת השרים לחקיקה את משך הזמן בו יוגדר מחיר כמחיר מבצע לעומת מחירו הרגיל
החג הלבן אינו שלם בלי מאכלי הגבינה המלווים אותו. בעזרת סיירת המועצה לצרכנות בדקנו איפה תמצאו את הגבינות הזולות ביותר, האם מצב המחירים בשוק השתפר לעומת השנה שעברה והשווינו בין מחירי סלי המזון של המוצרים הרלוונטיים לחג ברשתות השיווק השונות
האם רשתות השיווק באמת מעלות את המחירים לפני ההנחות של חג האביב? במועצה לצרכנות נענו לאתגר ובדקו כמה עלה סל קניות שנרכש בפסח 2016 מה מחירו עתה. הממצאים: פתחו את הארנקים
שוק קמעונות המזון מתחיל לחזור לאיזון יחסי לאחר הטלטלה שעברה עליו עם קריסתה של הרשת השנייה בגודלה בענף. למרות התחרות, המחירים כנראה לא יירדו
רק ל-28% בלבד מרשתות המזון בישראל יש אפליקציה, רק 14% מהרשתות מאפשרות לבצע הזמנה באפליקציה. הוויזואליה בעייתית, טעינת הדפים איטית וקיימת דחיפה מיותרת של פרסומות
שבועיים לפני ראש השנה, המצב ברשתות מלמד שתם עידן מלחמות המחירים והמבצעים האגרסיביים, כיוון שלשופרסל, שמהווה את הסמן הימני בשוק, אין סיבה להוריד מחירים
המועצה לצרכנות ערכה בדיקה ברשתות השיווק השונות ובחנה את מחירי סל של 55 מוצרים לקראת ארוחות החג. איזו רשת היא המשתלמת ביותר ואיזו היקרה ביותר? ו
פערי מחיר משמעותיים נמצאו במחיריהם של אותם מוצרים סניפים שונים של אותה הרשת. כך תמצאו את הסניף הקרוב לביתכם והזול ביותר
בחודש ינואר עלו מחירי המוצרים ב-13%. כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס". אמנם הצריכה התכווצה ב-0.9% מבחינת כמות, אבל נרשמה עלייה כספית של 1.5%. קמעונאים: חוק המזון גרם לרשתות להעלות מחירים
עקב המצב הביטחוני מדווחים במרכזי הקניות על ירידה בכמות המבקרים - בעיקר במרכזים בהם החיכוך בין האוכלוסייה היהודית והערבית גדול. ברשתות השיווק לעומת זאת לא נרשמה ירידה
על פי סקר "מדד ההגינות" שפרסמה המועצה הישראלית לצרכנות טענו 57% מהנשאלים כי נחשפו לאירוע לא הוגן בעת קנייתם ברשתות המזון. ב-2014 עמד שיעור הלקוחות הלא מרוצים על 47% בלבד
נילסן: מכירות כלל שוק המזון והצריכה השוטפת ירדו לעומת פסח אשתקד ב-2.1% - אובדן של 65 מיליון שקל
בעקבות תלונות מנכ"לי שופרסל ומגה כי הישראלים הפחיתו את רמת הצריכה, אומר לוי: "הצרכן מצביע ברגליים. חסר לו כסף, ולכן הוא נוטש את החנויות הרגילות לטובת הדיסקאונט. הוא לא מפחית את צריכת המזון"
שופרסל חתמה את 2014 עם הפסד של 107 מיליון שקל, רמי לוי צנח ברווח הנקי ב-22%, בטיב טעם הרווחיות התפעוליות נמוכה, ורק ברשת ויקטורי הרווחים עלו. רשתות השיווק מסכמות שנה של האטה בצריכה
חוק המזון, שייכנס לתוקף במאי, יחייב את הרשתות להציג את המחירים בסניפים השונים במאגר אינטרנטי, באופן שיאפשר השוואה עדכנית ושוטפת. מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "מעט מאד אזרחים ישתמשו במאגר"
רשתות המזון הגדולות לא מייצרות ערך ללקוחותיהן. הצרכנים חסרי אמון למרות ההבטחות למחירים זולים במיוחד. ד"ר ישראל בוקסר מסביר כי על הרקע הזה קמה רשת המזון המוזל - אחד והיא עשויה להצליח
מתברר שהיוזמה העיקרית למבצעים באה דווקא מהספקים - ורשתות השיווק רק משתפות פעולה. רוצים דוגמאות? בואו לראות איך מבלבלים אתכם
נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מעידים על ירידה של 1.6% בקניות לחג. בכירים בענף: "אשר יגורנו בא לנו. כשמשק מתכווץ, כך זה נראה. יש קצת צמיחה, אבל היא לא אמיתית; היא בגז ובהיי-טק, אבל מזה עם ישראל לא יתפרנס"
צרכנים מחפשים מבצעים, אך לא מטריחים עצמם לנסוע עוד כמה קילומטרים לסופרמרקט זול. בדיקת המועצה לצרכנות מגלה כי נסיעה קצרה תחסוך מאות שקלים
בהתאם להוראת הממונה על ההגבלים העסקיים יעבור סידור המדפים לרשתות. ברשת שופרסל מצויים בשלב מתקדם לקראת העברת כל סידור המדפים לרשת וייתכן שהתהליך יושלם מוקדם יותר
לפי מחקר של מכון מילקן, רשתות השיווק בישראל מנצלות את הריכוזיות האזורית שלהן להגברת הרווחים על גבו של הצרכן. כניסת רשת אחרת לאזור - מורידה המחירים
השוואת מחירים בין הרשתות המוזלות לסניפים השכונתיים של רשתות המזון מעלה פערי מחירים משמעותיים. "פער סביר במחירים בין שופרסל שלי לשופרסל דיל צריך להיות כ-10%"
ריבוי רשתות השיווק בערים כמו אשדוד, בית שמש וכו' גורמת לתחרות רבה והורדת מחירים של מוצרים רבים. הלקוחות מרוויחים מזה אך בעלי המינמרקטים והמכולות מודאגים
לפי הצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ שזכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה מחיר המוצרים ברשתות השיווק יהיה זהה בכל הסניפים. החוק לא יחול על מבצעים
אחרי חודשים לא קלים לרשתות השיווק, מדווחות הרשתות כי לקראת חג הפסח המכירות מתגברות ואף צפויות לעבור את רמתן בפסח שעבר. ברשתות המזון הצרכנים זהירים הרבה יותר
בשנים עברו התרגלו הישראלים למחירים נמוכים ומבצעים לכבוד החג ברשתות השיווק. השנה המצב שונה. עדי דברת-מזריץ ורותי לוי מסבירות למה זה קרה
לפי טיוטת המלצות ועדת המזון תיאסר על רשתות השיווק התניית רכישת מוצר במחיר מוזל ברכישת סל מוצרים. מחר תדון הוועדה בגיבוש המלצותיה סופיות
מנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ברבעון הרביעי של 2011 נמשכה מגמת העלייה בפידיון רשתות השיווק. בסיכום שנתי, גדל הפדיון של רשתות השיווק ב-1.3%
למרות האטה כללית במשק עלו המכירות ברשתות השיווק בין החודשים אוגוסט ואוקטובר ב-3.6% - עלייה גדולה פי 2 מהעלייה בשלושת החודשים שלפניה
בעקבות הצלחת חרם הצרכנים על תנובה, מי הגוף הבא שצריך להחרים כדי לגרום לו להוריד מחירים? חברות הסלולר, הטלפון או הדלק? הצביעו לתשובה שלכם
בבדיקת סניפי רשתות מגה בול, רמי לוי ושופרסל בטבריה פרדס חנה ורמת גן נמצאו פערים במחירי הפירות והירקות בפריפריה והמרכז. הרשתות בתגובה: המחירים מתעדכנים מדי יום