הסופרים יכולים לקפוץ: לישראלים אין כסף
אחרי יותר משנתיים של צרכנים שבויים שתקועים בארץ במצב חירום מתמשך, כל הסופרים כבר יישרו קו - מחירים מקסימליים והטבות מצומצמות. הדוחות האחרונים של הרשתות מספרים אמת עגומה - לישראלים פשוט נגמר הכסף

אחרי יותר משנתיים של צרכנים שבויים שתקועים בארץ במצב חירום מתמשך, כל הסופרים כבר יישרו קו - מחירים מקסימליים והטבות מצומצמות. הדוחות האחרונים של הרשתות מספרים אמת עגומה - לישראלים פשוט נגמר הכסף
במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות תלונות רבות נגד רשתות מזון בעניין איחור המשלוחים וסירוב הרשת לפצות, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. על כן היא יצאה בהודעה כי תפעל בכוח נגד כל רשת שתפגע בצרכנים ומפרסמת כתב תביעה לדוגמא ומכתב התראה לשימוש הצרכנים
מערכת חדשה שמותקנת בימים אלה ברשת 'סטופמרקט' מאפשרת למנהלי הסחר בארגונים לעדכן מחירים באלפי מוצרים ולנהל את מערך המבצעים, השילוט והווידאו בחנויות בלחיצת כפתור. חי משיח, סמנכ"ל השיווק של סטופמרקט: "אנחנו כבר רואים ומרגישים את החיסכון בעלויות התפעול"
על פי הלמ"ס: ברבעון השני של השנה חלה עלייה של 4.4% בפדיון של רשתות המזון. מדובר בעלייה נוספת לאחר עלייה של 3.2% ברבעון הראשון של 2022. הסיבה לעלייה: התייקרות המחירים
אפקט האומיקרון? על פי הלמ"ס, בחודשים דצמבר2021 עד פברואר 2022 נרשמה ירידה של 3.8% בפדיון רשתות השיווק, לעומת זאת ברשתות המזון, אולי בשל ההתייקרויות, נרשמה עלייה נאה
התייקרות המזון מקבלת ביטוי מוחשי: אנחנו משלמים יותר בסופרמרקט ומוציאים פחות על תחומים אחרים. על פי למ"ס, בחודשים נובמבר 2021 - ינואר 2022 חלה ירידה של 0.4% בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לעומת עלייה של 1.8% בפדיון של רשתות המזון
צוחקים כל הדרך לקופה: למרות גל ההתייקרות עושה רושם שרשתות השיווק הרוויחו יפה בשנה החלופת עם זאת לפי הלמ"ס בשנת 2021 חלה ירידה של 3.0% במחירים קבועים בפדיון של רשתות המזון. במילים אחרות: האשם ביוקר המחייה אינו בהכרח בסופרמרקט
הסגר, סגירת המסעדות, חג הפסח וביטול החופשות בחו"ל הזניקו את מכירות המזון והמשקאות בישראל במרץ 2020 הישראלים קנו ב-1.2 מיליארד שקל יותר מאשר בחודש המקביל אשתקד. רוב היצרניות רשמו צמיחה דו-ספרתית במכירות ברבעון הראשון של השנה
אף שרשתות המזון הצטרפו למבצעים של חודש נובמבר, ענף מוצרי הצריכה רשם ירידה של 2.7% ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה
המצטרפת החדשה לבורסה, יוחננוף, הציגה הרעה בשורה התפעולי ברבעון, למרות צמיחה נאה במכירות פרשמרקט הייתה היחידה שהציגה שיפור ברווח הנקי
איגוד רשתות שיווק המזון פנה לשר אלי כהן בעקבות החוק לפיו הרשתות מחויבות להציג פערי מחירים בין ישראל לעולם: "ההתערבות חצתה את המידתיות ועלולה לפגוע בצרכן"
קריסת רשת מגה שינתה את הדירוג של רשתות המזון הגדולות, כך שמיד אחרי שופרסל תפסה את המקום השני רשת רמי לוי, שעל עף עלייה בהכנסות רשמה שחיקה ברווחיות. סיכום הדוחות הכספיים של רשתות המזון
החשש מהאזעקות עושה שלו, וברשתות המזון מרגישים זאת היטב: ישראלים רבים מעדיפים לקנות קרוב לבית, או בכלל להזמין באינטרנט
מתחת לראדר פועלים בישראל קמעונאים קטנים ובינוניים המגלגלים יחד מיליארדי שקלים בשנה. המכירות בסניף בודד של חלק מהרשתות הקטנות עוברות את המכירות של הסניפים בגדולות
בחלק מהשנה עוד ניכרה ההרעה בתנאי השוק שחלה ב-2011, והתבטאה בשחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית של 6 הרשתות הציבוריות. שופרסל ומגה בלטו לשלילה רמי לוי מוסיפה לצמוח
בחברת הייעוץ מעריכים שהשוק יתייצב בעתיד "ברמות מחירים גבוהות יותר, עם פחות שטחי מסחר ושחקנים". עד אז צפוי השוק לחוות זעזועים - חלקם כואבים
על פי דו"ח משרד החקלאות, פער התיווך הקמעוני במחירי האפרסקים היה גבוה ביוני ב-24% לעומת הפער ביוני 2011, ובשזיפים ב-35%
רווחיות רשתות השיווק נשחקה בחודשים האחרונים על רקע המצב הכלכלי והמחאה החברתית. ככל הנראה הנפגעים מכך הם היצרנים שזוכים ליחס גרוע יותר
במכתב ששלחה תנועת "ישראל יקרה לנו" למנכ"ל שופרסל איציק אברכהן ומנכ"ל מגה זאב וורמברנד קראו המוחים לרשתות לא לשתף פעולה עם יצרני המזון ולא להעלות מחירי מוצריהן
חג הפסח עבר ורשתות המזון פועלות במרץ כדי לחזור לשגרה ולמלא את המדפים. גם המחירים עודכנו - רשת רמי לוי הוזילה את סל הקניות, מגה העלתה