חגם הגדול של הרגישים לגלוטן: מה שווה לקנות עכשיו בסופר?
תהליכי הייצור של מוצרים כשרים לפסח, במיוחד נטולי גלוטן, אומנם יקרים מהרגיל, אבל חברות רבות מנצלות זאת כדי לגבות מאיתנו סכומים מופרזים, כשאחת הדרכים היא להקטין אריזות. מה אפשר לעשות?
תהליכי הייצור של מוצרים כשרים לפסח, במיוחד נטולי גלוטן, אומנם יקרים מהרגיל, אבל חברות רבות מנצלות זאת כדי לגבות מאיתנו סכומים מופרזים, כשאחת הדרכים היא להקטין אריזות. מה אפשר לעשות?
מה הפרמיה שגובות מאיתנו רשתות השיווק על נוחות הקנייה ליד הבית? בדיקה מיוחדת מגלה: במרחק מאות מטרים נוכל לחסוך עד 47% על סל הקניות שלנו לחג
לאור עוצר היציאות בצה"ל וחשש גובר לקראת פתיחת מערכה קשה מול איראן, ניכרת מהבוקר תנועה ערה של רוכשים והצטיידות במוצרי מזון: "דאגתי לקנות שתייה ושימורים לשבועיים הקרובים לפחות"
זה אולי ידוע שהשוקולדים ליד הקופות או המבצעים שמציע הקופאי נועדו לשכנע אתכם לקנות דברים מעבר למה שתכננתם, אך האם ידעתם שיש עוד הרבה דרכים שהסופרמרקט מנסה להערים עליכם כדי שתקנו עוד? הנה כל הסיבות להגיע עם רשימת קניות ולהיצמד אליה
רשת הקמעונאות ההולנדית SPAR תשיק בשבוע הבא את הסניף הראשון שלה בכפר סבא מתוך 35 סניפים מתוכננים ברחבי הארץ, בתקווה להביא בשורה לצרכן הישראלי: "מחירי המוצרים המיובאים יזכירו ללקוחות את המחירים באירופה יותר מאשר בישראל"
נתוני הלמ"ס מראים כי מדד המחירים של יבוא מוצרים לצריכה שוטפת ירד ב-2023, כלומר עלות הבאת המוצרים לפה היתה נמוכה יותר מב-2022. יחד עם ירידה עולמית של יותר מ-10% במחירי המזון ב-2023, למה פה הם מזנקים?
בדיקה שערכה המועצה לצרכנות מגלה כי כ-50% מכ-800 המוצרים שנבדקו רשמו עלייה. בין העליות המדאיגות ביותר: משקאות ממותקים, סלטים מוכנים, חטיפים ומוצרי פארמה שמראים עלייה משמעותית של עד 16%
ברקת לא נכנס בזמן לאירוע העלאת המחירים, וכשנכנס הציב אולטימטום חסר משמעות והחברות לא ספרו אותו. מה שיכול היה להיות הברקה הסתיים כבדיחה פאתטית
יבואני המזון ויצרניו מורחים אותנו בבדותות אודות הנסיבות ש"מאלצות" אותם להעלות מחירים, למרות שכל המדדים מוכיחים שאלה היו אמורים דווקא לרדת. בעוד אלה מנצלים את ערפל הקרב כדי לשקר לנו בפרצוף, הממשלה אינה עושה דבר
עליות חדות בסופר בחודש האחרון, ונראה שהשיא עוד לפנינו: במרץ מתחיל הרמדאן, שבמהלכו העבודה במשחטות מצטמצמת וצריכת העוף והבשר בקרב המגזר המוסלמי עולה בחדות
שורת ממצאים קשים בדו"ח המבקר: הפיקוח על המחירים בישראל כמעט לא קיים ובמשך שנים לא הוכנסו מוצרים חדשים לפיקוח, הקנסות מעטים ומזעריים, ועשרת הספקים הגדולים חולשים על יותר מ-50% מהמוצרים על המדפים ונהנים מרווחיות חריגה
חוק סימון ארץ הייצור על תוצרת טרייה נכנס היום לתוקף: החנויות והסופרים מחויבים לסמן בשילוט בולט מאיפה הגיע כל מוצר חקלאי הנמכר בתפזורת כגון פירות וירקות טריים, בשר טרי ודגים
קרפור, ענקית המזון הבינלאומית מצרפת, מרחיבה את פריסת הסניפים שלה בישראל ומשיקה לראשונה סניף דיסקאונט בעיר אילת שיפעל בפורמט קרפור מרקט
רשת הסופרמרקטים 'קינג סטור' מתרחבת בצפון ופותחת סניף נוסף, במתחם צים אורבן בנוף הגליל. הסניף החדש מתפרס על פני 3,000 מ"ר, הוקם בהשקעה של 12 מיליון שקל, ומצטרף ל-25 סניפי הרשת בפריסה ארצית
חברת דיפלומט, המייבאת שורה של מוצרים שביניהם קלוגס, סטארקיסט, ג'ילט, פיירי ואולווייז, מודיעה כי המחירים צפויים לעלות ב-2024
הפורמט השכונתי של רשת מחסני השוק "מחסני השוק בשבילך", יגיע בתחילת החודש הבא (דצמבר 2023) לראשון לציון. בפתיחתו של הסניף החדש, שיכלול בין היתר קצביית פרימיום, מעדניה, מאפיה וקופות עצמאיות, הושקעו מיליוני שקלים
קרפור ישראל ממשיכה להתרחב על פי התכנית העסקית ותשיק בחודש הקרוב 5 סניפים חדשים בתל אביב, כפר סבא ואילת. עד סוף השנה תפעיל הרשת 75 סניפים בפריסה ארצית
בסופרמרקטים החלו למלא מוצרים על המדף לאחר הנהירה ההמונית של אזרחים בעקבות הנחיית פיקוד העורף להצטייד למשך 72 שעות. גם הבהרת דובר צה"ל לא סייעה וגם היום ממשיכים המונים בקניות כשברקע הגבלת רכישת מוצרי יסוד בסופרמרקטים: "קיבלנו הוראה לפוצץ את המדפים"
ההנחה הרווחת היא שהנחיית פיקוד העורף לתושבים להצטייד במזון יבש ובמים הייתה טעות, אבל האזרחים חכמים יותר מדובר צה"ל: במקום לחשוב שהוא טועה, הם העדיפו לחשוב שהוא היחיד שאומר להם את האמת
המחסור ברשתות השיווק מחריף. מדפי העוף ריקים, יש מחסור בביצים, ירקות ופירות, קמח, ובקבוקי מים. אבל מתברר שהוא נובע לא רק מהמלחמה בדרום, אלא בגלל בעיות אספקה עקיפות שנוצרו כתוצאה ממנה בכל רחבי הארץ
כמעט כל סניפי הסופרמרקטים בישראל, למעט באזורים רגישים במיוחד, פתוחים היום. יחד עם זאת, רבים לא פועלים כסדרם: חלק גדול מהספקים מושבת בבשל הלחימה. אם לא היה די בכך, נרשמת התנפלות של קונים על המדפים, מחסור חריג במוצרי עוף ובמים מינרליים
רשת הסופרמרקטים קינג סטור, שמזוהה עם המגזר הערבי, מתרחבת ומשיקה חנויות חדשות תחת פורמט שכונתי עם השם "YOMב-YOM". ההשקעה בפורמט החדש לשנה הקרובה מוערכת בכ-10 מיליון שקלים
רגע לפני חגי תשרי מצאה המועצה לצרכנות עליה של 4.6% במחיר סל אוגוסט בהשוואה לשנה שעברה, ופער של כמעט 20% בין הרשתות השונות. מי שבונה על מבצעים, יתאכזב: ניכר כי הוזלות החגים הן מזעריות ביחס לעליות המחירים. היכן נמצא בכל זאת את הסל הזול ביותר?
טל בטיטו מכיר היטב את עולם הקמעונאות, הוא עבד בפרוקטר אנד גאמבל, בדיפלומט וברשת ויקטורי, עד שהפך למנהל הפעילות של יאנגו דלי. עכשיו הוא מספר איך ינצח את הרגולציה הרוסית, מכחיש מגעים למכירת הפלטפורמה לבעלי בית"ר ירושלים וגם מגלה במי הוא כן מתחרה
לפני שבועיים פרסמה המועצה הישראלית לצרכנות המלצה לרכוש ירקות ופירות בימי השוק שמתקיימים ברוב רשתות השיווק. יצאנו לבדוק. זה נכון, אבל יש כמה מכשולים. כך תוכלו גם ליהנות מההנחה וגם לא לשלם תמורתה ביוקר
יצאנו להשוות את המחירים לאלה של 2013: היכן הם היכו בכיס שלנו, מי מובילים את ההתייקרות ומה קרה לשכר שלנו מול עליות המחירים? דבר אחד בולט בתוצאות: במקומות שבהם יש תחרות, היא פועלת לטובתנו
קבוצת הקמעונאת סאלח דבאח ובניו, המחזיקה במספר סופרמרקטים בצפון ובבאר שבע, מודיעה כי תפתח בשנה הקרובה 2 סניפי ענק בגודל 7,000 מ"רֿ כל אחד, בחיפה ובנצרת. היקף ההשקעה: כ-100 מיליון שקל
עד לפני כמה שנים היינו מסתפקים בעגלת סופרמרקט שלא תדרוש מאתנו מטבע של חמישה שקלים. היום יש כבר עגלה חכמה שיודעת לא רק לחשב את עלות הקנייה אלא גם להציע מבצעים. לסטרט אפ הזה אחראים שני יזמים מרקע שונה, או אולי מוטב לומר משלים
חוויית הצרכנות שלנו השתנתה ללא הכר בשנים האחרונות. אנחנו נחשפים למוצרים, מותגים, טעמים וריחות חדשים - ועדיין יש פחות ממאה מוצרים שעליהם עומדת עגלת הקניות שלנו, ואנו רגישים יותר לשינויים במחיריהם. יצאנו לבדוק באיזה סופרמרקט הכי כדאי לנו לרכוש אותם
קרפור ישראל מציגה את "שלישי marché'" - מבצעים על מוצרי שוק טריים ואיכותיים שיתקיימו מעתה בכל יום שלישי. בין המוצרים: פירות וירקות, בשר, דגים ועופות טריים, גבינות ומאפים
רשת חנויות הסופרמרקט Wolt Market חוגגת שנה של פעילות בישראל, וחושפת לראשונה נתונים על המכירות בארץ, על התנהגות הצרכנים ועל התכניות שלה לעתיד: מה הישראלים מזמינים הכי הרבה והיכן ייפתחו הסניפים הבאים?
קנית פסטה, לא תוסיף גם רוטב עגבניות? הפרסומות הממוקדות והמותאמות אישית של עולם האונליין מגיעות גם למרחב הפיזי של הסופרמרקט. מה האתגרים שעומדים בפני התחום ולאן הוא עוד צפוי להתפתח?
רשת אושאן מקיימת מגעים עם מספר גורמים מתחום הקמעונאות בישראל במטרה לפתוח סניפים בארץ. סגן הנשיא של הרשת, שביקר בישראל בעבר, אמר בעת ביקורו: "אנשים חוששים לעשות עסקים עם מדינה שנתפסת כלא יציבה מבחינה בטחונית"
רשת הסופרמרקטים 'קינג סטור', הפועלת בישראל בעשור האחרון בקרב המגזר הערבי, הצהירה לאחרונה על כוונתה להתרחב באופן משמעותי עם פתיחת סניפים באזור המרכז, בעלות השקעה של כ-100 מיליון שקל. הבוק פקדו כ-2,000 איש את הסניף ה-22 של הרשת שנפתח ברמלה כחלק מהאסטרטגיה
פחות יצרניות מייצרות יותר מדי מהמוצרים שאנו צורכים, גם כשמדובר במותגים פרטיים. פחות גורמים עומדים מאחורי רשתות הקמעונאים, גם אם נדמה לנו שהם מתחרים. הבעיה היא גלובלית, אבל בחו"ל נשמרים שולי רווח הוגנים. כך פועל המנגנון מאחורי עליית המחירים
אתמול פרסמנו בדיקת סל קניות ברשת קרפור לעומת הרשתות המוכרות, ומצאנו שככל שמדובר במותגים מוכרים, היא יקרה מעט מרשת רמי לוי וזולה מכל האחרות. אלא שהקלף החזק של קרפור הוא במותג הפרטי - ושם בדקנו ונדהמנו מהתוצאות: חיסכון של עשרות אחוזים כמעט בכל המוצרים
הפורצים הגיעו לסופרמרקט בשעת לילה מאוחרת, נכנסו למחסן והשתמשו במלגזה שלקחו משם כדי להעמיס את הסחורה למשאיות שאיתן הגיעו למקום. "צריך תעוזה מאוד גדולה כדי להגיע עם משאית ולשדוד את הסחורה. אחרי יומיים התקשרו מהמשטרה ואמרו שרוב הסחורה נמצאה ביישוב בדואי"
לקראת פסח, ערכה רשות ההסתדרות לצרכנות סקר שבדק את הרגלי הקנייה של הצרכנים הישראלים: כ-82% מהישראלים מגיעים לקנייה עם רשימה מסודרת, כ-31% מפצלים את סל הקניות שלהם ליותר מרשת אחת כדי לחסוך בכסף, וכ-40% מקבלים תווי קניה כשי לחג
עסוקים בניקיונות ואין זמן לקניות? סופר האונליין המתקדם 'קוויק' מציע "מבצעי שולחן חג" עם מגוון מוצרי מזון אופייניים לפסח ב-10 שקלים בלבד ובמשלוח מהיר עד הבית
אילו מוצרים הישראלים מוציאים מהעגלה הכי הרבה? כל כמה זמן אנחנו מכניסים מוצר לעגלה? וכמה זמן משתמשי העגלה החכמות מבלים בקניות? חברת הסטארטאפ הישראלית Shopic, שפיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת אספה לקראת פסח, נתונים על התנהגות הצרכנים
אימוץ של טרנדיים קולינריים לא פסח גם על הציבור החרדי. ובכל זאת, ההחמרה בכשרות לפסח מכתיבה הרגלי קנייה יחודיים לקניות הגדולות לקראת החג. יצאנו לסופרמרקטים הגדולים במגזר החרדי ומצאנו פער של עשרות אחוזים בין הסל הזול ליקר
חברת Shopic מודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם רשת שופרסל, במסגרתה יפרסו 2,000 עגלות קנייה חכמות ב-30 מסניפי הרשת ברחבי הארץ עד סוף חודש מרץ השנה. מטרת המהלך לשפר את חוויית הצריכה ללקוחות הרשת ולהביא את היתרונות של המסחר המקוון אל תוך החנויות הפיזיות
בצל המאבקים סביב מערכת המשפט, נזנח נושא יוקר המחיה. אנחנו משלמים יותר, מקבלים פחות ובכל זאת לא מסוגלים להעלות את המאבק בהתייקרות על ראש שמחתנו. בדקנו בכמה התייקר סל הקניות שלנו בשלוש השנים האחרונות. כל המספרים בפנים
כשמביטים בשוק ההון רואים בעיקר את מחיקות השווי של חברות הענק, אלא שגם חברות פרטיות שאינן נסחרות בבורסה והתמכרו לכסף הזול, מוצאות את עצמן בבעיית מזומנים קשה שקורצת למשקיעים פוטנציאליים. מה אפשר ללמוד מהמקרה של רשת המרכולים "מוריסונ'ס"?
המכולת השכונתית, פעם מוסד בכל פינת רחוב, לא מצליחה להתחרות ברשתות הקמעונאיות ש"פלשו" לשכונות עם שלוחות אורבניות. עתה דורשים בעלי המינמרקטים שייתנו להם להתאגד ולהקים מחסנים מרכזיים, שייאלצו את היצרנים והיבואנים למכור גם להם במחירים נמוכים יותר
שנת 2022 עמדה בסימן שיח ציבורי גובר אודות יוקר המחיה, אבל מה קנינו וכמה שילמנו? איפה חסכנו ועל מה לא הסכמנו לוותר למרות המחיר? האם החרדים הוציאו יותר בגלל המס על הכלים החד פעמיים והמשקאות המתוקים? ולא פחות מסקרן: מה קרה לרווחי היצרנים והיבואנים הגדולים?
קינג סטור המוכרת בעיקר במגזר וביישובים מעורבים, תשקיע כ - 100 מיליון שקל בפתיחת סניפים חדשים ברחבי ישראל. הרשת, שתפנה מעתה גם לקהל הרחב במגזר היהודי, נמנעת ממכירת סיגריות, מוצרי טבק ואלכוהול
חברת קוויק, המציעה שירות משלוחי סופרמרקט, משיקה בימים אלו צ'אט-בוט חדשני לניהול הקניות הביתה. שירות זה, מוצע על רקע חגיגות יום ההולדת ה-4 של האתר, לצד הטבת "קוויקהולדת 4" במסגרתה תינתן הטבת 3+1 וחודש משלוחים חינם למצטרפים חדשים
סקר שערכה "רייזאפ" מגלה כמה עובדות מעניינות על ההוצאות שלנו בשנת 2022, כמו למשל כמה הוצאנו יותר על הרכב הפרטי, החזר המשכנתא, מסעדות ועוד. אז בכמה באמת גדלו ההוצאות שלנו בשנה שבה עלו המחירים?
סופר דופר הוא סופרמרקט הרובוטי הראשון בישראל. הסופר מכיל 35 רובוטים שמביאים את המוצרים אל המלקט, ומשם הישר לצרכן. התוצאה לדברי החברה: חיסכון בסל הקניה שמגיע עד עשרות שקלים בכל רכישה