עובדים עלינו בסופר? נחשף מחדל ענק אצל רשתות השיווק הגדולות
דוח חדש מצביע על ליקויים בסיווג העלויות בדוחות הרווח של רשתות המזון הגדולות, המקשים על המשקיעים להשוות בין התוצאות
דוח חדש מצביע על ליקויים בסיווג העלויות בדוחות הרווח של רשתות המזון הגדולות, המקשים על המשקיעים להשוות בין התוצאות
החל מהחודש הבא תחול שורת התייקרויות, והמשמעות היא שישראלים רבים יצטרכו לחשוב פעמיים לפני שהם פותחים את הכיס - החל מהחשבונות הבסיסיים ועד למסים. מההשפעה על העובר ושב, דרך השינוי במע"מ ועד ההוצאות היומיומיות. מה זה הולך לכלול ומה אפשר לעשות? הרשימה המלאה
חלק מהביצים בקרטון נשברו בעת המשלוח, אבל בסופרים מסרבים לזכות בגין כל הקרטון - ומבקשים לדעת כמה ביצים נשברו. אלא שמעבר לעוגמת הנפש הצרכנית, שאר המוצרים במשלוח עלולים להיות חשופים לחיידקים ולסכן את הבריאות של כולנו: "קרטון ביצים שבורות צריך לזרוק ישר לפח"
סקר מקיף בחן את מחירו של סל קניות אחיד בעשר רשתות שיווק, והתוצאות מדאיגות: עלייה של כמעט 1% ביחס לחודש הקודם, כאשר הסל הממוצע עומד על 1,355 שקל. איזו רשת הקפיצה את המחירי ב-3.3% בחודש, ואיפה הם דווקא ירדו?
סקר השוואת מחירים שכלל סל של כ-300 מוצרים מגלה כי כל הרשתות ניצלו את הימים האחרונים להעלאות מחיר. ההעלאה הגדולה ביותר היא ברשת יוחננוף עם 10.25%, רמי לוי העלה מחיר ב9.72%; גורם בענף: "מנצלים את חוסר האונים של הציבור"
סיפור עם בשר: מעדני יחיעם, שהודיעו השבוע על עליית מחירי המוצרים שלהם, נמכרו השנה לגרין לנטרן, אבל נשארו קיבוצניקים בנשמה. המנכ"ל שנותר בתפקיד גם תחת ההנהלה החדשה מספר על תחנות חייו בקיבוץ ומדוע לא חש אבל גם כשהבין שתם עידן הבעלות על מפעל הבשר
לחשמונאים אירע נס פך השמן, וכד קטן הספיק לשמונה ימים. אבל בימינו, אפילו מחירו של שמן פשוט לטיגון התייקר מאוד. בכמה השתנה המחיר ובאיזו רשת שילמנו את המחיר הזול ביותר?
רשתות המזון שרשמו ירידה בפדיונות ברבעון האחרון של 2021, הגדילו את המחזורים ברבעון הראשון של 2022. לעומתן, ברשתות השיווק שאינן כוללות מזון, נמשכת הירידה בפדיונות. למרות שלפעמים הנתונים עלולים להטעות, אפשר שיש פה שינוי אמיתי בהרגלי הצריכה
בשבוע הבא יגיע לישראל Apple Pay, הארנק הדיגיטלי שייאפשר תשלום באייפון ואפל ווטש. למה הבנקים וחברות האשראי נרגשים כל כך והאם הצטרפות אפל למשחק תעשה לעולם הפינטק את מה שעשה האייפון לתחום הטלפונים החכמים?
בשבועות האחרונים אנחנו עדים למאמצי פרסום של ארנקים דיגיטליים. איתי אבנרי, סמנכ"ל תפעול בחברת INX מסביר מה עשוי לקרות אם רשתות מזון גדולות, על מועדון הלקוחות המפואר שלהן, ישתפו פעולה בתחום הבנקאות והשירותים הפיננסיים
יוצאים לטייל או רוכשים מלאי משקאות קלים ומים? רגע לפני שעוצרים בחנות הנוחות או הקיוסק בדרך, עברו על הסקירה הבאה. קנייה חכמה עשויה לחסוך עשרות שקלים. בדיקה
העונה החמה בעיצומה - אז בדקנו היכן תוכלו לרכוש את שישיית המים הזולה ביותר, כמה עולה חצי ליטר והאם עדיף סופר או מרכול קרוב לבית? וואלה! עסקים צללה למחירים
בעל רשת "יוחננוף" אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי רבים כבר קנו שקיות רב-פעמיות, וציין שהוא סבור שאנשים יימנעו מרכישת שקיות ניילון בעשר אגורות, בשל הרצון לחסוך ולשמור על הסביבה. "המטרה היא להפחית את השימוש בשקיות, וזה כבר קורה"
המסורת היפה של חג הפסח מלווה במסורת הרבה פחות יפה: רשתות השיווק מעלות מחירים אחרי החג מעבר לרמתם לפני מבצעי החג. מנכ"ל המועצה לצרכנות שערכה את הבדיקה: "הרשתות מתחכמות לחובת השקיפות המצופה מהן"
פתיחת האפשרות לרכוש און-ליין מרשתות השיווק איפשרה להן לגוון את הדרכים שבהן הן גבות תשלומים נוספים מהלקוחות. צפו
רוב הצרכנים בוחרים רשת שיווק על פי המחיר ולא נוהגים להחליף את הסניף שבו הם עורכים את הקניות לבית. למרות שכבר למדנו לבדוק את החשבונית בסוף כל קניה, אנחנו עדיין לא משווים מחירים באינטרנט. סקר בלעדי לוואלה! עסקים מגלה מה הם הרגלי הצריכה של הישראלים
נתוני סטורנקסט לינואר מצביעים על עוד ירידה בצריכה עם צניחה של 5.5% במכירות המזון ■ ספק גדול: "יש קריסה חזקה, והמצב לא צפוי להשתפר" ■ מנכ"ל ויקטורי: "לצרכן הישראלי קשה, והוא קונה רק מה שהוא צריך"
אריזה מבלבלת, מיקום מטעה ומבצעים "פיקטיבים": צפו בשיטות ובהטעיות הנפוצות ביותר ברשתות השיווק הגדולות ששוות לכם הרבה כסף וגורמות לקנות יותר
בכל הארץ הורגשה התקלה ששיבשה את אמצעי התשלום. "אני מסתובב בלי ארנק כבר שנתיים, זה היה אסון מבחינתי", סיפר תושב ירושלים. "התורים והבלגן היו פשוט נוראיים", אמרה אחרת
הקשיים נגרמו עקב תקלה בין חברת ריטליקס האחראית על התקשורת בין העסקים לחברות האשראי לבין החברות עצמן. בין החברות המושפעות: שיווק השקמה של רמי לוי, הום סנטר ועוד
הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק שתחייב את משרד הכלכלה להקים מסד נתונים של מחירי המוצרים ברשתות, שעל בסיסו ניתן יהיה לפתח יישומים שיסייעו לציבור להשוות ביניהן
ח"כ עמיר פרץ הגיש הצעת חוק לפיה רשתות השיווק יחוייבו למכור את מוצריהן במחירים זהים בכל אזורי הארץ. לאחרונה התגלה כי קיימים פערים ניכרים במחירים בין המרכז לפריפריה
אפקט המחאה נמשך: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ההשקעה הכללית בפרסום בתקופת החגים הנוכחית ירדה בכ-15% לעומת 2010
מטיוטת הביניים שגיבשה ועדת המזון עולה כי הוועדה עתידה להמליץ על הגברת התחרותיות במקטע הייצור ומקטע השיווק. ההמלצות אינן סופיות וחלקן נתונות למחלוקת בממשלה
בקניון לב אשדוד נרשמה ירידה של 20% במספר הלקוחות בסוף השבוע ובמרכז ביג בבאר שבע נסגרו חנויות רבות. עם זאת, הסוחרים משתדלים להישאר אופטימיים: "המצב עוד לא דומה למה שהיה בעופרת יצוקה"
החברה המחזיקה ברשת כמעט חינם דיווחה על גידול של 42% ברווח הנקי ברבעון. "המחאה הציבורית עשויה להגביר מודעות הציבור למחירים, ומעבר לרשתות המוזלות"
כל רשתות השיווק והפארם החלו במבצעים אגריסיביים, אולם לטענתן, בניגוד לתחום הגבינות, תחליפי החלב נמכרים במחירי הפסד. "כאן אין לאן לרדת, גם אם יהיה לחץ צרכני, המחירים יירדו מקסימום לכמה ימים"
ההמלצות להורדת מחירי המזון יכללו צעדים נגד הסכמים בין רשתות שיווק לספקים - הכוללים עלויות שמושתות בהמשך על הצרכנים. האוצר והתמ"ת יוצאים נגד הרשתות: "תנאי הסחר של הרשתות עם הספקים - כשל שוק"
לאחר שמגה הודיעה על מבצע לפיו תמכור את חיתולי האגיס המיובאים מטורקיה ב-36 שקלים, רשתות השיווק האחרות מיישרות קו. "חוגלה מבינים שאין להם ברירה אלא לשתף פעולה עם המבצעים"
במסגרת הוועדה לבחינת מחירי מוצרי החלב יסכימו רשתות השיווק והמחבות להורדת מחיר מוצרים שיוגדרו כמוצרים בסיסיים. הרשתות והמחלבות יבקשו מהמדינה להפחית המע"מ על מוצרים אלה
מחירי מוצרי המזון והטואלטיקה מאמירים בין השאר בשל מגבלות על יבוא מקביל. היבואנים ורשתות המזון טוענים: המדינה מגנה על היצרנים והיבואנים הרשמיים על חשבוננו
רשתות השיווק הגיבו למחאת הקוטג' בשורת מבצעים וברוב המקומות עומד כעת המחיר על כחמישה שקלים לגביע. כעת נותר רק לראות: האם הצרכנים יתרצו?
ביקורת חריפה נמתחה לאחרונה על יצרני המזון בעקבות עליית המחירים במשק. אלה מצידם טוענים כי חלק מהאשמה נעוץ ברשתוש השיווק אשר מבקשות הנחות גדולות באופן תדיר על חשבון הצרכן
רשתות השיווק טוענות כי ישנו פער של עשרות אחוזים בין מחירי המזון במגזר היהודי לערבי. מחירי השכירות הנמוכים מסבירים חלק מהפער, אולם מתברר שהרשתות הערביות נהנות ממחירים אטראקטייבים יותר מהספקים
יצרני החלב לא מרוויחים יותר כאשר מחיר מוצרי החלב עולים מכיוון שמחיר החלב הגולמי נמצא בפיקוח. הפרשי המחיר הולכים דווקא לרשתות השיווח שרווחיהן עלו בעשרות אחוזים
בשוק המזון צופים עלייה במכירות לקראת יום העצמאות נערכים עם מבצעים מתאימים בשופרסל יציעו הנחות של עד 80% על המוצרים הנמכרים, ורמי לוי ימכור קבב וחומוס בשקל אחד
לפי נתוני הלמ"ס, מרבית האינדיקטורים מצביעים על עלייה בפעילות המשק בין נובמבר 2010 ועד לינואר השנה. יצוא הסחורות עלו ב-16.8% ויבוא חומרי הגלם קפץ ב-29%
בתגובה לפיילוט אתר המכירות המכוון של רמי לוי, יוצאת שופרסל ישיר במהלך הכולל הוזלה של 50 מוצרים, ביטול דמי המשלוח למזמינים בסכומים גבוהים, והענקת בונוסים למזמינים
מלחמות החלב: נציגי רשתות השיווק ונציגי הספקים סיפקו אווירה חמה בכנס הקמעונות , על רקע עליית מחירי מוצרי החלב. רמי לוי: "אני פונה לצרכנים שלא ייצרו ביקוש"
הממונה על הרשות להגנת הצרכן הורתה לרשתות השיווק, ביניהן שופרסל, קו אופ ורמי לוי להציג על גבי אריזות הירקות והפירות את משקל המוצר, מחירו, וכן מחיר לקילו אחד כך שנוכל לחשב בקלות את ההוצאה
הרשתות לא מוותרות על אף לקוח וכל אחת מבטיחה שהיא הכי זולה ואטרקטיבית. במסגרת ההיערכות לעלייה במכירות גויסו עוד עובדים והסניפים יפעלו שעות נוספות
כמו ביום העצמאות בשנה שעברה, גם השנה, סניפי רמי לוי יציעו ללקוחות קילו חומוס של מותג שיווק השקמה בשקל אחד וחצי קילו קבב של חברת פאר, גם כן באותו מחיר של שקל אחד
בין מהלומה למהלומה, מיכאל אתגר טוען כי מלחמת רשתות השיווק היא בעיקר חגיגה לפרסומאים ואנשי המדיה, אך לא ברור מה ירוויחו מכך הרשתות עצמן
מדפים מכוסים בניילונים ומוצרים שאי אפשר לקנות הם תוצאה של כניעה להוראות הרבנות. אלי פינברג מחפש את רשת המזון שתפנה לקהל החילוני
עוד לפני שגעת הקניות של פסח: נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום מצביעים על עלייה משמעותית בהכנסות הרשתות בין החודשים דצמבר ופברואר
בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2009 נרשמה עלייה של 1.1% במכירות של רשתות השיווק, כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
המכירות ברשתות האופנה בירידה ואפשר להאשים, כמו תמיד, את הגשם שהחל לרדת רק לפני ימים אחדים. סיון קלינגבייל חושבת שהפעם זה לא מספק את התשובה המלאה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (חמישי) כי העלייה נרשמה לאורך החודשים יולי - ספטמבר השנה. במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה ירידה של 2.4%
סקר רשתות השיווק של נילסן: נתח השוק של רמי לוי עלה מ-4.3% ל-4.7%. שופרסל ורבוע כחול רשמו ירידה קלה ל-56.8%