עכשיו גם יקר לנקות: זינוק במחירי מוצרי הניקיון
מחירי מוצרי הניקיון עלו בעשרות אחוזים מאז פסח האחרון תוך דפוס פעולה קבוע - הנחות בזמן שהציבור מתרכז במוצרים אלה כמו בפסח, ועליות מחירים לפני ואחרי. איזה רשתות העלו מחירים בחדות ואיזה מגזר נפגע הכי פחות?
מחירי מוצרי הניקיון עלו בעשרות אחוזים מאז פסח האחרון תוך דפוס פעולה קבוע - הנחות בזמן שהציבור מתרכז במוצרים אלה כמו בפסח, ועליות מחירים לפני ואחרי. איזה רשתות העלו מחירים בחדות ואיזה מגזר נפגע הכי פחות?
מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות משוכנע שהמדינה לא עושה מספיק כדי לקדם את הכלכלה - ולא מוכן להשתמש במלחמה כתירוץ. בראיון מקיף הוא משתף בתחושותיו על תקציב המדינה ("פספוס גדול"), הורדת הדירוג ("בגלל החשש שהכלכלה לא מנוהלת") ומשרד האוצר ("אין יד מכוונת")
הקמעונאים מברכים, הצרכנים חוששים: שינוי חוק סימון המחירים צפוי להביא לעידן חדש של שקיפות ויעילות בקניות. מה זה אומר לכיס שלכם ואיך זה ישפיע על חווית הקנייה היומיומית?
הישראלים הם צרכנים כבדים של קפה, עם ממוצע של 3-4 כוסות ליום לאדם, ובאחד מכל שלושה בתים יש מכונת קפה. בדקנו בכמה עלה מחירה של כוס הקפה הביתית בשנים האחרונות - התשובה לא יורדת טוב בגרון
כלכלת המובייל גדולה מאי פעם, אבל מסתבר שהיא לא ריווחית ורק 3.5% מהאפליקציות מצליחות להגיע להכנסות של $10K בחודש בשנה הראשונה. מה זה אומר על שוק האפליקציות והאם אנחנו בדרך לעוד גל של עליות מחירים?
ההתייקרויות הבלתי פוסקות בשנה האחרונה הן צונאמי שמאיים ועתיד להשפיע על חברות רבות במשק. עם זאת, מדובר בהזדמנות עבור חברות להתייעל ולמצוא אפיקי צמיחה חדשים. אז מאיפה מתחילים ולמה פרסום מאסיבי הוא לא בהכרח הפתרון?
היום נודע כי מחירי התחברוה הציבורית יעלו בעוד פחות משבועיים בשיעור של 10%-15%. ההתייקרות תחול על כל הקווים, עירוניים ובין עירוניים. בתגובה הרשמית של משרד התחבורה לפניית "כאן 11" כונה שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, בכינוי גנאי
מכתב שהוציאה חברת נספרסו לחברי מועדוני הלקוחות של החברה, מעדכן אותם בעליית מחירים של 5% על כל תערובות הקפה בקפוסולות למכונות הפופולריות מתוצרת החברה
בעוד רוב היצרנים והיבואנים מתלוננים על עליית מחיר חומרי הגלם ומשתמשים בהם כתירוץ להתייקרויות שנועדו לשפר את שורת הרווח, נמצאה צדיקה בסדום של יוקר המחיה: יצרנית הטחינה הגדולה בישראל, "אחוה", הודיעה על הוזלה של 3% במחיר הטחינה הגולמית
בדיקת המועצה לצרכנות מגלה כי עם תום החגים זינקו מחירי המוצרים שמהווים את סל המזון ב-2% ממחירם בחודש שעבר וב-8% בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, במועצה מברכים על כניסת רשת קרפור לישראל וצופים כי היא תתרום לתחרות, לפחות בקטגוריית הדיסקאונט
פחות משבוע לאחר שפרסמה את הדוחות הרבעוניים וגילתה שהרווח הנקי לרבעון הראשון של 2023 הוא "רק" 21 מיליון שקל, החליטה דיפלומט להעלות את המחירים בממוצע של 6%. מה מתייקר? טונה סטארקיסט, עוגיות אוראו, קטשופ היינץ ושוקולד מילקה
לאחר דחיית ההתייקרות לאחרי שבועות, מחירי המוצרים של ענקיות מזון עלו החל מחצות. בין החברות שמוצריהן התייקרו אסם, שטראוס, מעדנות וטירת צבי. גם מחירי המזון לתינוקות עלו, כשמטרנה וגרבר הודיעו על עליות מחירים
החרם החרדי על מאפיות אנג'ל נמשך, אבל בתאגיד הלחם לא מודאגים. מה עומד מאחורי המחאה, האם הציבור החילוני יתגייס לעזרת אנג'ל, ואיך כל זה קשור לשוויון בנטל?
בעוד מחירי המזון בעולם נמצאים בירידה, טירוף ההתייקרות בישראל רק מתחזק מיום ליום. אם כבר נגזר עלינו לשלם ביוקר, לפחות כדאי להכיר את השקרים שמספרים לנו היצרנים, היבואנים והפוליטיקאים
למרות המאמצים של בנק ישראל, עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הלבשה והנעלה שעלו ב-4.1%, ומחירי התרבות והבידור שעלו ב-0.9%. עבור שוכרים חדשים הדיור עלה ב-7.2%. עם זאת, מחירי הדירות החדשות נמצאים בירידה של 0.3%
המצב במדינה בעייתי מאוד עבור בעלי העסקים. אי ודאות פוליטית וכלכלית גורמת לעליית מחירים גורפת, אבל ההכנסה הפנויה של הישראלים נותרה כשהייתה. האם הישראלים פשוט יפסיקו לקנות? ובמצב כזה - האם עלינו להעלות מחירים או לא?
גם אם מתוק הוא נחמה בימים בהם החדשות מרירות, אל תבנו על מוצרים שמכילים סוכר. עליית מחיר חדה וכואבת נמצאת מעבר לפינה וצפויה להיכנס לתוקף מיד לאחר פסח. לסוכר יש השפעה רוחבית על המחיר של שורת מוצרים: חטיפים, ממרחים ואפילו קטשופ
מחירי הדיור הגבוהים וההאטה בשוק הנדל"ן עובדים דווקא לטובתם של אדריכלים ומעצבי פנים, שהציבור סוף סוף מכיר ביכולתם להפיק את המקסימום מהחללים הקיימים - אבל גם שם ההתייקרויות מכות בעוצמה
במיוחד בתקופות של משבר כלכלי, התייעלות, שימור לקוחות וניתוח מדויק של דאטה יכולים לעשות את כל ההבדל בין כישלון להצלחה
לא כולם יודעים, אבל בשנים האחרונות שוק החשמל נפתח לתחרות והצרכנים יכולים לעבור בין ספקיות שונות של חשמל ולהוזיל עלויות. רוצים לדעת איך מבצעים את המעבר ולקבל טיפים שלא הכרתם לחיסכון משמעותי אמיתי בחשבון החשמל? זה מה שאתם צריכים לעשות: לקרוא, לשמור וליישם
חימום הבית בחורף הישראלי הוא אולי לא נושא כה מרכזי כמו באירופה הקפואה, ועדיין - על רקע העלייה הגדולה בתעריפי החשמל, כדאי להכיר את האפשרויות השונות לא רק מבחינת החום שהן מייצרות, אלא גם בכל מה שהן יעשו לחשבון החשמל שלנו
בין שתי ממשלות נדמה שגל עליות המחירים לא פוסק לרגע. יצרן הבשרים המעובדים, זוגלובק, הודיעה על עליית מחירים גורפת של כל מוצרי החברה ב-9.8%. ההתייקרות תיכנס לתוקף בתחילת ינואר ולא תכלול את תחליפי הבשר של וונדר, מתוצרת החברה
אסף בריט החליט לפרק לגורמים את עיוותי יוקר המחייה, ולספר לכולם כמה באמת צריכה לעלות מנה של "התחתית", ואוכל בכלל במדינה הזאת
על רקע עליות המחירים הלא הגיוניות, בחנו את טענות היצרנים והיבואנים. בחודשים האחרונים הוזלו חומרי הגלם, עלויות השינוע ושכר העובדים לא עלה. בכל העולם נמצאים מחירי המזון בירידה - ורק בישראל הם מאמירים. למה? כי מי שאמורים להגן עלינו נרדמו בשמירה
שופרסל יצאה לקרב צרכני חשוב מול תנובה, במהלכו צברה כמה הישגים אבל נאלצה להסתפק בהישג חלקי, בעיקר כי אנחנו לא התייצבנו לצידה. מה הרוויח ומה הפסיד כל צד - ולמה שוב הצרכנים נתקעו עם החשבון?
החל מהלילה הדלק התייקר שוב, בעוד שתוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, ללא שינוי מהעדכון הקודם. משרד האנרגיה המליץ להשוות מחירים ולבחור בתחנה הכדאית ביותר לצרכן
דרישתה של יוניליוור לייקר את מוצריה, הובילה למחאה צרכנית ולהכרזות של הרשתות הקמעונאיות לפיה הן מחויבות למלחמה ביוקר המחיה. אלא שבדיקה מעלה שהרשתות עצמן הן אלה שייקרו את מותגי הספק, הרבה לפני שהגיעה הדרישה מצדו להעלות את המחירים
ראש רשות התחרות הבהירה לאחרונה כי שימוש בתקשורת לצורך איתות למתחרים על העלאת מחירים הוא דבר אסור. במקביל מנהלת הרשות חקירה בנושא נגד מנהלים בכירים במשק. כעת נמתין לראות כיצד תנהג הרשות בעפרה שטראוס שרמזה בראיון שקיימה, על העלאת מחירים צפויה של ענקית המזון
הקרב בין ענקית המזון לרשת הקמעונאית הגדולה בישראל עולה שלב: תנובה העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים בקרוב ל-5%, שופרסל התנגדה והאספקה נעצרה. כרגע קיימים ברשת מלאים מההזמנה שסופקה אתמול, אך לקראת סופ"ש צפוי מחסור. מה יחסר ומהם התחליפים?
תנובה מעדכנת כי החל מהיום היא מספקת את מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב על פי המחירון החדש, היקר בממוצע של 4.7%. במקביל יחולק דיבידנד של 100 מיליון שקל. רשת שופרסל שלא מאשרת את עליית המחירים, מציעה מוצרים חליפיים ומודה: מיום שישי צפויים חוסרים
במלאת שבועיים לסכסוך המתוקשר בין שופרסל ליוניליוור ובינתיים גם ברשתות אחרות לא אישרו את ההתייקרות שדרש הספק. סיבה טובה לצאת לשטח ולבדוק האם הצרכנים משתפים פעולה עם המאבק - והאם התרגלנו לחיות ללא המותגים שהפכו מיקרים לליבנו ליקרים לכיסנו
ההתיקרות שדורשת תנובה למוצרי החלב שלה, 4.7%, היא נמוכה יחסית לעליית המחירים בשנה האחרונה, שנגרמה ביוזמת הרשתות הקמעונאיות - אלה שמתגייסות עכשיו למאבק בתנובה. מבולבלים? גם אנחנו נדהמנו כשראינו את תוצאות האמת של הבדיקה
למה הממונה על התחרות, שזימנה לחקירות את הקמעונאים והיצרנים בחשד שתיאמו ביניהם מחירים, לא חושדת אפילו ביצרנים ויבואנים שהחליטו להעלות מחירים בדיוק באותו היום, בשיעורים דומים? האם היא נרדמה בשמירה על האינטרס הציבורי או שאנו צפויים להפתעות?
יוקר המחייה הפך לחלק מרכזי מסדר היום הציבורי והפרטי כאחד, כאשר בכל יום, שומעים על מותג נוסף שמעלה מחירים. סקל של מועדון הצרכנות הוט בחן את התנהגות הצרכנים בישראל במגוון קטגוריות - הממצאים המפתיעים לפניכם
החברה הודיעה כי החל מתחילת החודש הבא תחול התייקרות בחלק ממוצריה הפופולריים ביותר. בין המוצרים שיתייקרו גם גלידות מגנום, קורנפלקס תלמה, ומוצרי פינוק, בדין ודאב. מיוניליוור לא נמסרה תגובה
כאילו לא הספיקו עליות המחירים של סחורות חקלאיות, עכשיו מתברר כי גם מחירי הקפה מזנקים כתוצאה מפגעי מזג האוויר. כך עולה מסקירה שפרסמה היום חברת ARK TRADE המפתחת פלטפורמה דיגיטלית למסחר בסחורות. האם בקרוב, מחיר האספרסו שאנחנו שותים בבוקר יהיה מר ויקר יותר?
מוצרי פרימיום מטבעם מושכים פחות את תשומת הלב הציבורית ככל שמדובר במחיר, אבל MUTTI הוא מותג פרימיום מסוג שונה, שתופס מעל ל-70% משטח המדפים של שימורי העגבניות ברשתות, כך שהתייקרות של מוצריו, תקרין לא רק על מי שיש לו
דירקטוריון מועצת החלב אישר היום כי מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ב-4.9% במקום 14%. ההקפאה תהיה בתוקף עד לחודש מאי הקרוב - ואז יתייקרו המחירירם באמצעות מנגנון אוטומטי. מהם המחירים החדשים - והאם השרים הממונים יחתמו על המתווה, בלי להתלות אותו בביטול מכסים?
ברקע המחאת על עליית המחירים, הייבואנית הודיעה כי הציגה לרשתות השיווק מתווה שכולל רצף מבצעים ללקוחות. עם זאת, קבעה כי רשת שתסרב להצעתה - לא תקבל סחורה. "החברה עושה מאמצים רבים למנוע עליות מחירים", נטען
המלצת ועדת סל המחירים להעלות את התשלום החודשי למעונות המפוקחים עוררה חשש בקרב הורים לתינוקות. "זו פגיעה כלכלית קשה, מי שלא יוכל להרשות לעצמו יישאר איתם בבית", אמר אב שאשתו בהיריון. אם לתינוק הזהירה: "אם זה יקרה - נקרוס. המחירים מטורפים"
על פי ההמלצה, המחירים יעלו ב-120 עד 170 שקלים לחודש עבור תינוקות עד גיל שנה. פורום מעונות היום המפוקחים, שרת החינוך וחברי כנסת נוספים הביעו את התנגדותם להמלצה: "אסור לאפשר לצונאמי של עליית מחירים להרוס את החינוך"
העיסוק במחיר הלחם תפס נפח גדול בשיח הציבורי הרבה יותר מכפי שצריך, אבל דווקא דרכו אפשר לאפיין את המנגנון המעוות של התנהלות שוק המזון בישראל. שוק חופשי לכאורה, אבל ריכוזי באופן כזה שהמחירים משתנים בו תמיד לכיוון אחד. רמז: ממש לא לטובתנו, הצרכנים
בזמן שהתווכחנו על הלחם, התייקר עוד מוצר צריכה בסיסי בשיעור של עד 9.6%: קימברלי-קלארק הודיעה על התייקרות מרבית מוצריה, בהם: מותג החיתולים והמגבונים 'האגיס', מוצרי היגיינה נשית 'קוטקס', מוצרי הנייר 'קלינקס' ועוד
על רקע העלייה החדה הצפויה במחירי הלחם שבפיקוח והדיון הדחוף שמכנס ראש הממשלה, מתברר כי בניגוד לטענה, דווקא מחירי החיטה - חומר הגלם המזוהה ביותר עם משבר הסחורות החקלאיות שפרץ בעקבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה, צנחו בחודשים האחרונים בכ-40%
מדד המחירים לצרכן מראה התייקרות של 4.4% בשנה החולפת. עליית מחירים בולטת נרשמה בהוצאות על מחירי התרבות והבידור - שרשמו עלייה של 0.7% והבריאות שעלה ב-0.6%. ענף הפירות והירקות ירד משמעותית ב-8.5% וכמו כן הוזלה נרשמה בענף ההנעלה וההלבשה
הזינוק במחיר הלחם המפוקח ישפיע בעיקר על אזרחים המתמודדים עם קשיים כלכליים וצורכים כברירת מחדל מוצרי בסיס. "אי אפשר לדעת מה יקרה מחר, זה מלחיץ", משתפת חני מרחובות, ושני מקריית גת מוסיפה: "יש אנשים שאין להם מה לאכול ושרים מקבלים משכורת של 40 אלף שקל"
מחירי הלחם שבפיקוח מזנקים בחדות. מהם המחירים החדשים, מה מנסה יאיר לפיד לעשות במטרה לבלום את ההתייקרות וגם: ההודעה הדרמטית של רמי לוי
למרות הייקור החד של תעריפי החשמל, מצבה של ישראל עדיין טוב. בתכנון נכון אפשר להמנע מהחרפת המשבר, לאמץ לאט טכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת, לנצל את הגז הטבעי לייצוא והתחיל לאגור אנרגיית חום. התנאי: קודם כל להפנים שהמהפכה החיונית הירוקה לא נמצאת מעבר לפינה
הסיבה הרשמית להתייקרות היא עליה במחיר חומרי הגלם עבור היצרן. שטראוס טוענת שאין לה קשר עסקי עם שמרית, מלבד הפצה בלעדית, אבל בכיר בענף מגלה לוואלה: "כמה קל להעמיד יצרן קטן כבשר תותחים לחברת ענק שרוצה לגרוף רווחים"
שר האוצר הצליח להעביר תקציב אחרי 3 שנים ולהחזיר את המדינה לנורמליות וגם סייע להתאוששות המשק הישראלי. אולם, במקביל הוא הרים ידיים מול טיסת מחירי הדירות ועכשיו, כשהאינפלציה מרימה ראש, הריבית עולה ובחירות באופק - הוא מתחיל לגלות סימני חולשה | פרויקט מיוחד