2.2 מיליארד שקל לפח: במהלך החג, הישראלים מבזבזים מזון
ע"פ נתוני ארגון לקט ישראל ו-BDO עליית המחירים מאז פרוץ המלחמה לא מרתיעה את הציבור הישראלי שצפוי להוציא כ-3,400 שקל בממוצע על קניות מזון לחג הפסח מתוכם כ-530 שקל ייזרקו לפח
ע"פ נתוני ארגון לקט ישראל ו-BDO עליית המחירים מאז פרוץ המלחמה לא מרתיעה את הציבור הישראלי שצפוי להוציא כ-3,400 שקל בממוצע על קניות מזון לחג הפסח מתוכם כ-530 שקל ייזרקו לפח
מנתוני חברת שבא עולה כי גם המצב המיוחד בעורף שהוכרז במוצ"ש האחרון והמתקפה האיראנית המשולבת על ישראל שהתרחשה במהלך הלילה, הביאו לעלייה חדה בהוצאות האשראי
ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי במרץ 2024 עמדו על 42.407 מיליארד שקל והיו גבוהות בשיעור של 2.6% לעומת מרץ 2023
לדברי רן עוז, "זו תקופה מורכבת עם שונות גדולה. יש ענפים שנפגעו ולא התאוששו כמו התיירות והנופש. בעקבות המלחמה ייקח לנו קצת יותר זמן להגיע ליעדי הצמיחה"
חמישה חודשים מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, בודקת חברת שבא את נתוני ההוצאות בערים המרכזיות במהלכה: מסיכום הנתונים ניכרת התאוששות וחזרה לשגרה בערי הדרום לעומת ירידה בהוצאות בערי הצפון
הורים שרוצים לחנך את ילדיהם לעצמאות כלכלית ואחריות על ניהול דמי הכיס שהם מקבלים, זקוקים לאמצעי כמו כרטיס נטען שיהפוך את התהליך לנוח, יעיל ופשוט לתפעול. יצאנו לבדוק אילו חברות מציעות כרטיסים נטענים, מה ההבדלים ביניהם ואיך זה בכלל עובד?
בחודש פברואר 2024, החודש החמישי שבו מתנהלת מלחמת "חרבות ברזל", הפעילות העסקית במשק המשיכה להציג נתונים חזקים עם עליה של 9.4% בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לעומת פברואר 2023 ועליה של 14.1% נרשמה בחנויות הפיזיות. כמה השפיע יום הבחירות על הנתונים?
יום הבחירות המקומיות שהתקיים אתמול (27.2), היה אחד מימי השיא בהוצאות אשראי עם סך של יותר מ-1.577 מיליארד שקל, עלייה של יותר מ-24% בהוצאות לעומת יום הבחירות האחרון לכנסת שהתקיים בנובמבר 2022
לראשונה מאז קום המדינה יתאפשר לכל תושבי ישראל, "להתנתק" מחברת החשמל שנחשבה למונופול, ולהתחבר לספק פרטי שיציע חבילת צריכה משתלמת יותר. איך עושים את זה, מי הספקים החדשים ומה הם מציעים?
ישראל נמצאת במצב מלחמה שסופה עדיין לא נראה באופק והניסיון לייצר שמחות קטנות ביומיום, לא תמיד צולח. הוולנטיינ'ס דיי, הוא סיבה טובה מספיק עבור חלקנו, לעצור רגע ולהודות על האהבה שעוטפת אותנו ומעבר לזה, "היום הדביק בשנה" הוא גם יום חשוב למיליוני עסקים בעולם
סכום ההוצאה היומי ברכישות אונליין בינואר הסתכם בכ-800 מילין שקל ושבר את השיא הקודם שנקבע ביולי 2023; ההוצאות בכרטיסי אשראי בחודש ינואר 2024 עמדו על 41.7 מיליארד שקל, עללייה של 6.2% לעומת ינואר 2023
נתוני הוצאות האשראי מצביעים על פגיעה קשה של עסקים בגבול הצפון עם עד 75% ירידה בפעילות העסקית, לעומת עסקים בקו האש הדרומי שפעילותם ירדה בעד 60%. טבריה ואילת ממשיכות לספוג פגיעה כלכלית משמעותית
בשבוע ה-16 של מלחמת "חרבות ברזל" (21 עד ה-27 בינואר), נרשמה עליה בשיעור של 1.1% בהיקף ההוצאות לעומת הממוצע השבועי בשנת 2023, לפני תחילת המלחמה. כך עולה מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי
מבדיקת ההוצאות של הישראלים מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" ועד כה, נרשמו תנודות חדות במצב הרוח הלאומי שהשפיעו באופן ניכר על ההוצאות. בשבוע החולף, שהיה השבוע הראשון בשנה האזרחית החדשה (2024), נרשמה ירידה של 9.7% בהוצאות של הישראלים בהשוואה לשבוע ממוצע ב-2023
רשות המסים האריכה את המועד האחרון להגשת בקשה להחזר עבור שנת 2017; למי מגיע החזר, איך מגישים ומה הסיכוי שאגלה שיש לי חוב?
בשבוע החנוכה הגיעו הוצאות הציבור ל-8.803 מיליארד שקל - ירידה של 3.2% בלבד לעומת שבוע ממוצע לפני המלחמה
המיזם "עוטף לעסק", שהוקם ע"י הסוכנות היהודית, חברת שבא, אחים לנשק ושותפים נוספים, במטרה לסייע לעסקים שפעילותם נפגעה בעקבות המלחמה, העניק עד כה לכ-1,500 עסקים קטנים מענקי חירום מידיים בהיקף כולל של למעלה מ -12 מיליון שקל
חברת שבא מפרסמת את נתוני ההוצאות בערים מרכזיות בישראל במהלך מלחמת "חרבות ברזל", לפיהם ניראה כי ההתאוששות שנרשמה במהלך שבוע ההפוגה נמחקה עם החזרה ללחימה וכי הערים הקרובות לקו האש סופגות ירידות חדות בפעילות העסקית
כצפוי, הערים שנפגעו הכי קשה מתחילת המלחמה הן אלה שנפגעו באופן ישיר כמו שדרות וקריית שמונה, שבהן ההוצאות בכרטיסי אשראי ירדו בכ-80%. גם בערים נוספות נרשמה ירידה בהיקף של עשרות אחוזים
המלחמה הביאה לירידה של 7.4% בהוצאות החודשיות באשראי - פער של יותר מ-2.647 מיליארד שקל
נמשכת מגמת ההתאוששות בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי: בשבוע ה-4 למלחמה ההוצאות של הישראלים היו נמוכות רק ב-12.4% מהיקף ההוצאות בשבוע ממוצע במהלך שנת 2023
בהמשך לשבוע שעבר שבו נרשמה התאוששות מתונה של 5.6% בהיקפי הקניות של הציבור, בשבוע השלישי ללחימה נראו ניצנים של שגרה כשהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי עלה ב-8.3% בהשוואה לשבוע שעבר וב-15.6% בהשוואה לשבוע הראשון ללחימה
רגעים של טראומה גדולה והלם הם הזדמנות להוציא מיליארדים בקידום החלטות משנות מציאות שלא היה ניתן להעבירן בזמנים אחרים. הציבור צריך להרים ראש מההלם ולפקח על כל מה שהולך לקרות פה. דעה
כולנו מוצפים רגשית מהמצב הביטחוני ורובנו מרגישים שגם המצב הכלכלי סוגר עלינו. חוסר הוודאות לגבי העתיד הקרוב (ואולי גם הרחוק) מלחיץ ואנחנו מרגישים לא בנוח להעלות סוגיות כספיות בעת שאחרים מתמודדים עם אבל ואובדן - אז יש לי בשורה: היערכות פיננסית מגבירה חוסן
מבדיקה שערכה חברת שבא על הוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, בשבוע השני של מלחמת "חרבות ברזל" חלה עלייה של 5.8% בסך ההוצאות לעומת השבוע הראשון שלה. סך ההוצאות עדיין נמוך ב-24.5% בהשוואה לשבוע ממוצע בשנת 2023
מניתוח תשלומי האשראי ניכרת ירידה משמעותית בהיקף ההוצאות: הפסקנו לקנות בגדים וכלי בית, מוציאים יותר בסופר
מנתוני חברת שבא עולה כי מאז פרצה המלחמה זינקה ההוצאה על כרטיסי טיסה ב-84% וההוצאה על מזון ב-69%. הציבור עצר את שאר הקניות, עם ירידה כללית של 33%
הריבית הגבוהה, הפיחות שהביא לעליית מחירים והזינוק בשכר הדירה גרמו לנו להוציא פחות לקראת החג: בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה, נצפו ירידות במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי, בגובה הקנייה הממוצעת ובכמות העסקאות במרבית ענפי המסחר ותחומי השירות בישראל
חודש אוגוסט ידוע בהוצאות גבוהות, במיוחד עבור משפחות עם ילדים בחופשה. על פי נתוני חברת שבא, ההוצאות בחודש אוגוסט 2023 שברו את שיא ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, שלראשונה חצה את רף ה-42 מיליארד שקל, עליה של 8.3% בסך ההוצאות בהשוואה לשנה שעברה
חברת החשמל משיקה מחשבון חדש, באמצעותו נוכל לחשב את עלויות השימוש בכל מכשיר חשמלי שקיים אצלנו בבית או מכשיר חדש שנרצה לרכוש. מעתה תוכלו לחשב בעצמכם ולדעת מראש כמה תיאלצו לשלם עבור הצריכה הביתית
גם בחודש יולי 2023 נמשכה מגמת הצמיחה בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, שהסתכמו בסכום כולל של למעלה מ-41 מיליארד שקל - עליה ניכרת של 6.2% בסך ההוצאות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
בשלהי חודש יוני (21.6) נכנסה באופן רשמי עונת הקיץ בישראל ואיתה גם מגמת עלייה בהוצאות החודשיות של הישראלים ובנוסף, עקב מציאות 'יוקר המחייה', ההוצאה הגבוהה ניכרת גם בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. סמנכ"לית חברת שבא: "עלייה בהוצאות היא מאפיין בולט לחודשי הקיץ"
אחת ההוצאות הכבדות בקרב משפחות במהלך הקיץ היא עלות החופשה המשפחתית. ניסינו להקל מעט על הכיס ומצאנו דרך להוזיל עלויות לפניה ובמהלכה. את סקר השוק כבר עשינו עבורכם, כל שתצטרכו לעשות, הוא לבחור את כרטיס האשראי שנותן לכם את הערך הגבוה ביותר ולקחת אותו לחו"ל
הפניקס גמא מעדכנת על ירידה בצריכה ברכישות בכרטיסי אשראי בשבוע שעבר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה; הירידות העיקריות הורגשו בענף החשמל והאלקטרוניקה, בענף האופנה ובענף התיירות ובתי המלון
בשל אי הוודאות הכלכלית ועליות המחירים, ועל מנת לענות על הצורך הגובר של הישראלים בניהול פיננסי גמיש ומותאם, ישראכרט מצעיה שירות חדש, שיאפשר ללקוחות פרטיים להקפיא את תשלומי ההלוואה (כל סוגי ההלוואות), עד לשלושה חודשים
מגמת הזינוק בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי שמתקיימת בחודשים האחרונים, נבלמה במהלך חודש אפריל, וכן נרשמו ירידות משמעותיות בהיקף העסקאות הפיזיות ובמשיכות מזומן מהכספומט. שב"א: "המתיחות הביטחונית ומיעוט ימי העבודה בשל חג הפסח, הם שהובילו להוצאות מתונות יותר"
המלחמה באוקראינה הניעה את העלייה החדה ביותר בהוצאות צבאיות באירופה מזה שלושה עשורים, על פי דו"ח Sipri. ההוצאות במדינות מערב ומרכז אירופה הגיעו ל-345 מיליארד דולר בשנה שעברה- סכום שבמונחים ריאלים עקף את זה שנרשם ב-1989
נתוני ישראכרט להוצאות שלנו במהלך חג פסח האחרון, מלמדים על גידול של 14% בהוצאה הכוללת בהשוואה לפסח 2022. גידול משמעותי (27%) ניכר גם בהיקף העסקאות מול בתי עסק בחו"ל, הן עבור חופשות והן עבור קניות בחנויות הפיזיות ובאונליין
לראשונה, הישראלים הוציאו יותר מ-40 מיליארד שקל בחודש אחד. על פי נתוני שב"א, סך ההוצאות במרץ 2023 הגיעו ל-41.267 מיליארד שקל, גידול של יותר מ-10.4% לעומת מרץ 2022. הרכישות הפיזיות בבתי העסק צמחו ב-13.7% והגיעו לשיא של 17.491 מיליארד שקל
חברת גמא ניהול וסליקה מקבוצת הפניקס, מפרסמת נתונים עדכניים על הצריכה בישראל בכרטיסי אשראי, לקראת פסח. הפרסום מעיד על מגמות מעורבות בצריכה בתקופת ההכנות לחג השנה. מה נשתנה?
כשמדובר בעסקים, ביעור חמץ יכול להיות הרבה יותר מאקט סימבולי. זו הזדמנות לצלול לתהליך של חקירה פנימית, זיקוק, דיוק, כוונון וסנכרון של כל הגורמים הפועלים בעסק ולהציב רף חדש של מצוינות שישרת טוב יותר את מטרות הארגון. כך תעשו את זה
בתקופה האחרונה התרגלנו לראות כותרות על פיטורים בהייטק, אבל חברה אחת בולטת בהיעדרה מרשימות הפיטורים: אפל. אז מה עושה החברה כדי להשאיר את העובדים אצלה, ומה נוכל ללמוד מזה על שימור ההון האנושי שלנו?
הצרכנים בישראל מניחים את הקניות בצד, ועוד לפני תחילתה הרשמית של ההשבתה הכללית במשק שהחלה לפני כשעה (12:00), ניצניה ניראו בשעות המוקדמות יותר, כאשר על פי נתוני שב"א, חלה ירידה משמעותית (17.2%) בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי
חודש ינואר 2023 רשם עלייה חדה (16.2%) בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בהשוואה לאשתקד, עם תוספת סכום של 5.5 מיליארד שקל, ובמקביל, בתי העסק מציגים צמיחה של 17.7% במכירות. סמנכ"לית שבא: "הזינוק בהוצאות קשור לשינוי בהרגלי הצריכה של הציבור בישראל"
מחקר של Salesforce חושף את השינויים בהוצאות הצרכנים על רקע האינפלציה ואי הוודאות. 81% מהצרכנים בעולם מתכוונים לתכנן אחרת את התקציב שלהם בשנה הקרובה ולמעלה מ-70% יקצצו הוצאות בתחומי התיירות והבידור. נאמנות הלקוח תישען על חוויה מותאמת אישית ושירות מהיר
סקר שערכה "רייזאפ" מגלה כמה עובדות מעניינות על ההוצאות שלנו בשנת 2022, כמו למשל כמה הוצאנו יותר על הרכב הפרטי, החזר המשכנתא, מסעדות ועוד. אז בכמה באמת גדלו ההוצאות שלנו בשנה שבה עלו המחירים?
הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בשנת 2022 הסתכמו ביותר מ-440.8 מיליארד שקל - עלייה של כ-40 מיליארד שקל ו-9.8% לעומת 2021. סך הוצאות בדצמבר: 37.5 מיליארד שקל, עליה של 7.3% לעומת אשתקד. האונליין צמח ב-10.6% ב-2022 והגיע ל-253.25 מיליארד שקל, 57.5% מההוצאות
חיובים קבועים שלנו, מפוזרים לא פעם במספר כרטיסי אשראי של חברות שונות, מה שמקשה על ניהול ההוצאות ועשוי להביא למצבים כמו כפל חיובים. שירות חדש וחינמי של חברת כאל שנולד בהמשך לרפורמת "הבנקאות הפתוחה", ירכז את החיובים במקום אחד וישקף ללקוחות, תמונת מצב ברורה
שיא עולמי במכירות אונליין: בשבוע בו התקיימו ה"בלאק פריידי" וה"סייבר מאנדיי" הסתכמו המכירות בעולם ב-281 מיליארד דולר. מניתוח נתוני המכירות של חודש הקניות עולה גם תשובה לשאלה: מי ניצח בקרב על הכיס הישראלי, שופינג IL או בלאק פרידיי?
נתוני ההוצאות ביום הבחירות מלמדים שהציבור בחר בשופינג וניצל את יום השבתון לקניות. היקף הרכישות בכרטיסי אשראי הראה זינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות הקודמת ומרכזי הקניות דיווחו על עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים