צפיות ולייקים זה לא כסף: כך יוצרי תוכן בונים עסק אמיתי
במשחק שבו האלגוריתם קובע את הכללים, כולם חולמים על רגע הפריצה הגדול. אבל בכלכלה החדשה של התוכן, כישרון הוא רק כרטיס כניסה. ההצלחה האמיתית מתחילה כשמבינים איך לשלב בין קריאייטיב, שיווק ועסקים
במשחק שבו האלגוריתם קובע את הכללים, כולם חולמים על רגע הפריצה הגדול. אבל בכלכלה החדשה של התוכן, כישרון הוא רק כרטיס כניסה. ההצלחה האמיתית מתחילה כשמבינים איך לשלב בין קריאייטיב, שיווק ועסקים
הרבה מילים על אסטרטגיה, תוכן, אלגוריתמים ומיתוג אישי נזרקו לחלל בפסגת המדיה החברתית של Mindvalley לשנת 2025. אבל מה שתפס את כולם הגיע דווקא מהלב: "פצע הנראות." לא מונח מקצועי, לא קלישאה — אלא אמת כואבת שנמצאת עמוק מאחורי הקלעים של העידן הדיגיטלי
אין הרבה אנשים שיכולים להגיד למארק צוקרברג איך הפלטפורמות שלו צריכות לעבוד, אבל MrBeast, היוטיובר שהפך לתופעה עולמית, הוא כנראה אחד מהם. האם מנכ"ל מטא ייענה לבקשות של יוצר התוכן עם מספר המנויים הגדול ביותר ביוטיוב?
ממסעות פרסום לשיחות אמיתיות: למה עובדים הם הנכס השיווקי הגדול ביותר של מותגים, ואיך ניתן למנף אותו כדי להגדיל את התפוצה האורגנית של הארגון
נער בן 17 צילם את עצמו כשהוא סופר במשך יותר מארבעים שעות מ-1 עד מאה אלף. מאז, "מיסטר ביסט" הפך ליוטיובר הכי מצליח בעולם וצבר הון עתק. כעת הוא מגייס משקיעים לחברה שתאגד את הפרויקטים הרבים שיזם. הנפקה בדרך?
מי שיער שגיימינג יהיה בין ענפי הצריכה הצומחים ביותר בישראל? נתונים חדשים מחברת ויזה מגלים תמונה מפתיעה על תעשיית הגיימינג ומסמנים אותה כמנוע צמיחה משמעותי בכלכלת הקריאייטורים
בעידן שבו כל אדם עם סמארטפון יכול להפוך לדמות משפיעה, האחריות שלנו כצרכני תוכן וכיוצרי תוכן מעולם לא הייתה גדולה יותר. אז איך נדע להבחין בין עובדות מוצקות לאמירות פופוליסטיות, ולמה מי שמחרטט בביטחון עוד יתחרט על זה בענק?
מהפכת הבינה המלאכותית מבטיחה כביכול הורדת עלויות, אך הסיפור האמיתי מתרחש דווקא בצד הלקוח. עם כוח יצירה וגישה חסרת תקדים למידע, הלקוחות הופכים למותגים בפני עצמם - ומשנים לחלוטין את כללי המשחק העסקיים
ברשת, זוגיות היא לא רק עניין של אהבה - היא גם מגדילה צפיות, עוקבים והכנסות. למה הקהל מתאהב ביוצרים זוגיים? איך הם הופכים קמפיינים למניבים יותר, ואילו זוגות מובילים את התעשייה? יואב שר, מנכ"ל Humanz Israel, מסביר למה זוגות ברשת הם חלומו של כל מפרסם
אחרי שצבר מיליוני עוקבים עם סרטוני "דקה ביום", נוסייר יאסין, יוצר התוכן הישראלי-פלסטיני שעומד מאחורי אימפריית התוכן Nas Daily, מקים סוכנות מדיה חדשה בישראל, ויש לו הרבה מה להגיד
השבוע הכריזה מזכירת המדינה האמריקאית כי הבית הלבן, מוקד הכוח הפוליטי המשמעותי ביותר בעולם, עומד בפני שינוי מהותי באופן בו הוא מתקשר עם הציבור: יוצרי תוכן עצמאיים ואושיות רשת יקבלו כעת גישה לבית הלבן, בדיוק כמו עיתונאים
בצל הירידה באמון הצרכנים בתוכן שמופק על ידי משפיענים, הקריאייטורים - גולשים שהם יוצרי תוכן - נתפסים כ"הדבר האמיתי". אז מה ההבדל בין משפיענים ליוצרי תוכן UGC ואיך ניתן להסתייע בהם לקידום המותג שלכם?
בזמן שנדמה שאנשים יעשו הכל כדי שתעקבו אחריהם ברשתות החברתיות, יום אחד בשנה מציע הזדמנות לעשות בדיוק את ההפך - יום ניתוק החברות או unfriend day. כן, קראתם נכון. יום שלם שמוקדש לפעולה פשוטה אך משמעותית - הפסקת המעקב אחר אנשים שכבר לא מעניינים אתכם ברשתות
לראשונה, חברת הבינה המלאכותית D-ID תקיים תחרות נושאת פרסים כספיים בה ידורגו יוצרי התוכן שייצרו את סרטוני ה-AI המקוריים, האותנטיים והיצירתיים ביותר
לראשונה בישראל, טיקטוק תקיים טקס נושא פרסים בו יוכרז על דירוג יוצרי התוכן השנתי של טיקטוק והקמפיינים המוצלחים והיצירתיים ביותר שהופקו על ידי ישראלים לאורך השנה
ערוץ 'ישראל פלוס', המשדר חדשות ותכניות מישראל ברחבי אמריקה ואירופה, משיק שיתוף פעולה חדש עם רשת הפודקאסטים 'אודיותר'; שישה פודקאסטים מצולמים בתחומי הבידור, התרבות והלייף-סטייל ישולבו ברצועות שידור שבועיות שיוקדשו לפודקאסטים מישראל
לקראת ערב יום השואה, פרויקט מעלים זיכרון של Meta בישראל וארגון 'לתת' מנגיש את עדויות ניצולי השואה לדור הצעיר דרך האינסטגרם של יוצרי התוכן הגדולים בישראל
יוצר התוכן לאון שניידרובסקי מוכר כבר 13 שנים כיוצא "האח הגדול" ותכניות ריאליטי אחרות. כעת הוא משיק ספר הדרכה לבניית נוכחות דיגיטלית ברשתות החברתיות, התמודדות עם חשיפה ויצירת תכנים בעלי ערך
בעוד שמרבית כוכבי הרשת פועלים לבד, משפיענים רבים הפכו את המשפחה שלהם לחלק מהביזנס. לרגל יום המשפחה, לירן ליברמן, סמנכ"ל חברת Humanz מספר על תופעת משפחות המשפיענים, ומסביר מדוע מדובר במצב של Win Win לעוקבים ולמפרסמים
תמיד אהבתם מוזיקה אבל מעולם לא למדתם לנגן או לשיר? בעזרת טכנולוגיית AI תוכלו לבטא את היצירתיות שלכם וליצור מוזיקה ייחודית או לכל הפחות להכין את הג'ינגל לקמפיין הבא שלכם. אז איך עושים את זה? הנרי שטאובר ריכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת
מאז שה-AI פרץ לחיינו, כל התחום של יצירת תוכן חווה האצה מטורפת, ולמרות שבענף הוידאו הוא פחות מפותח מאשר בעיצוב למשל, כבר היום הוא מאפשר ליצור סרטונים איכותיים במהירות, כמעט ללא ידע טכני. אז איך בדיוק? שלי אור גיסר, מהחלוצות בארץ בתחום הוידאו AI, מסבירה
טרנד מוזר שצובר תאוצה בטיקטוק הצליח לבלבל אפילו את ילדי דור ה-Z, כשיותר ויותר יוצרי תוכן פותחים שידור לייב ומתנהגים כמו דמויות ממשחק מחשב. אם זו נראית לכם כמו רמה חדשה של טימטום, תתפלאו לגלות שהם עושים מזה הרבה מאוד כסף
בינה מלאכותית גנרטיבית עשויה להפוך לערוץ פרנסה מרכזי של אמנים ויוצרים, אם רק נשכיל לכבד את הזכויות שלהם
בעידן הרשתות החברתיות, בו להיות משפיען זו עבודה לכל דבר ועניין שגם מניבה רווחים גבוהים, רבים חולמים לוותר על המשרה המלאה ולעשות הסבת קריירה. אז מה נדרש כדי להצליח בתחום? מתן אהבתי, מנכ"ל SHARE Media עושה סדר
המירוץ לעבר עולם מבוסס בינה מלאכותית לא עוצר לרגע, וגם בתעשיית המוסיקה כבר מרגישים איך הקרקע נשמטת מתחת לרגליים. מה יעלה בגורלה של היצירה המוסיקלית? שאלנו מומחים משני צידי המתרס וגילינו שהדברים אף פעם לא שחור ולבן
רק כמה עשרות הגיעו למחות לנוכח קיומו של האירוע, שנועד לעורר שיח יוצרים ויוצרות ערבים בתרבות פלסטינית. ארגון "בצלמו" קרא למנוע את קיומו, וראשת העיר ביקשה לבדוק את חוקיותו - על אף שנבחרי ציבור קראו לה לחדול ממעשיה. "אסור ששיקולים פוליטיים יסכלו אירוע תרבות"
לקראת כריסטמס והשנה האזרחית החדשה, הרשתות החברתיות ממשיכות להתמסחר וההבדלים בין איקומרס לסושיאל מטושטשים מתמיד
בעוד מטא ממשיכה להפסיד מיליונים לטובת המטאוורס, פיצ'רים חדשים שנועדו לעודד את יוצרי התוכן דוחקים את הצופים הפאסיביים לתחתית סדר העדיפויות
בעוד שטיקטוק ממשיכה לנגוס בנתחי שוק נרחבים, יוטיוב לא נשארת מאחור ומשיקה אפשרויות מונטיזציה גם ליוצרי SHORTS. אז מה בעצם השתנה ואיך אפשר למנף את זה לצרכים השיווקיים שלכם?
נמאס לכם להשקיע הון עתק בפרזנטורים מפורסמים? המשפיענים הכי טובים נמצאים לכם מתחת לאף
"האותנטיות של המשפיענים נמצאת עכשיו על הקצה", "ייתכן שהתחום הזה ייעלם כליל" - אומרים אנשי המקצוע, אבל גם ש"החלום של ילדים היום הוא להיות יוטיוברים" ו"במשך שנים לא יכולנו להראות את האמנות שלנו. קיבלנו הזדמנות". חלק שלישי בפרויקט המשפיענים שלנו
"משפיען הוא אמצעי, הוא לא המטרה", "ייתכן שהתחום הזה ייעלם כליל" - אומרים אנשי המקצוע, אבל גם "סטורי של המשפיענים הגדולים מגיע לכמות שקרובה לכמות הצופים בפריים-טיים". חלק שני בפרויקט הסוקר את תחום השיווק באמצעות משפיענים
"הפסיקו להתייחס לעצמם כמו חובבנים", "לא פרצוף שמחזיק מוצר ואומר 'תקנו'", "כל יח"צן מסיבות שמכיר כמה משפיענים יקים חברה". אנשי המקצוע באו להביע דיעה על התחום הכי סטיצ'י במדיה. התוצאה? כאילו עשיתם בינג' של סטוריז. פרויקט מיוחד ואותנטי