הוצאות האשראי: אלו הערים שנפגעו הכי קשה במלחמה
כצפוי, הערים שנפגעו הכי קשה מתחילת המלחמה הן אלה שנפגעו באופן ישיר כמו שדרות וקריית שמונה, שבהן ההוצאות בכרטיסי אשראי ירדו בכ-80%. גם בערים נוספות נרשמה ירידה בהיקף של עשרות אחוזים
כצפוי, הערים שנפגעו הכי קשה מתחילת המלחמה הן אלה שנפגעו באופן ישיר כמו שדרות וקריית שמונה, שבהן ההוצאות בכרטיסי אשראי ירדו בכ-80%. גם בערים נוספות נרשמה ירידה בהיקף של עשרות אחוזים
המלחמה הביאה לירידה של 7.4% בהוצאות החודשיות באשראי - פער של יותר מ-2.647 מיליארד שקל
נמשכת מגמת ההתאוששות בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי: בשבוע ה-4 למלחמה ההוצאות של הישראלים היו נמוכות רק ב-12.4% מהיקף ההוצאות בשבוע ממוצע במהלך שנת 2023
בהמשך לשבוע שעבר שבו נרשמה התאוששות מתונה של 5.6% בהיקפי הקניות של הציבור, בשבוע השלישי ללחימה נראו ניצנים של שגרה כשהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי עלה ב-8.3% בהשוואה לשבוע שעבר וב-15.6% בהשוואה לשבוע הראשון ללחימה
רגעים של טראומה גדולה והלם הם הזדמנות להוציא מיליארדים בקידום החלטות משנות מציאות שלא היה ניתן להעבירן בזמנים אחרים. הציבור צריך להרים ראש מההלם ולפקח על כל מה שהולך לקרות פה. דעה
כולנו מוצפים רגשית מהמצב הביטחוני ורובנו מרגישים שגם המצב הכלכלי סוגר עלינו. חוסר הוודאות לגבי העתיד הקרוב (ואולי גם הרחוק) מלחיץ ואנחנו מרגישים לא בנוח להעלות סוגיות כספיות בעת שאחרים מתמודדים עם אבל ואובדן - אז יש לי בשורה: היערכות פיננסית מגבירה חוסן
מבדיקה שערכה חברת שבא על הוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, בשבוע השני של מלחמת "חרבות ברזל" חלה עלייה של 5.8% בסך ההוצאות לעומת השבוע הראשון שלה. סך ההוצאות עדיין נמוך ב-24.5% בהשוואה לשבוע ממוצע בשנת 2023
מניתוח תשלומי האשראי ניכרת ירידה משמעותית בהיקף ההוצאות: הפסקנו לקנות בגדים וכלי בית, מוציאים יותר בסופר
מנתוני חברת שבא עולה כי מאז פרצה המלחמה זינקה ההוצאה על כרטיסי טיסה ב-84% וההוצאה על מזון ב-69%. הציבור עצר את שאר הקניות, עם ירידה כללית של 33%
הריבית הגבוהה, הפיחות שהביא לעליית מחירים והזינוק בשכר הדירה גרמו לנו להוציא פחות לקראת החג: בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה, נצפו ירידות במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי, בגובה הקנייה הממוצעת ובכמות העסקאות במרבית ענפי המסחר ותחומי השירות בישראל
חודש אוגוסט ידוע בהוצאות גבוהות, במיוחד עבור משפחות עם ילדים בחופשה. על פי נתוני חברת שבא, ההוצאות בחודש אוגוסט 2023 שברו את שיא ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, שלראשונה חצה את רף ה-42 מיליארד שקל, עליה של 8.3% בסך ההוצאות בהשוואה לשנה שעברה
חברת החשמל משיקה מחשבון חדש, באמצעותו נוכל לחשב את עלויות השימוש בכל מכשיר חשמלי שקיים אצלנו בבית או מכשיר חדש שנרצה לרכוש. מעתה תוכלו לחשב בעצמכם ולדעת מראש כמה תיאלצו לשלם עבור הצריכה הביתית
גם בחודש יולי 2023 נמשכה מגמת הצמיחה בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, שהסתכמו בסכום כולל של למעלה מ-41 מיליארד שקל - עליה ניכרת של 6.2% בסך ההוצאות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
בשלהי חודש יוני (21.6) נכנסה באופן רשמי עונת הקיץ בישראל ואיתה גם מגמת עלייה בהוצאות החודשיות של הישראלים ובנוסף, עקב מציאות 'יוקר המחייה', ההוצאה הגבוהה ניכרת גם בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. סמנכ"לית חברת שבא: "עלייה בהוצאות היא מאפיין בולט לחודשי הקיץ"
אחת ההוצאות הכבדות בקרב משפחות במהלך הקיץ היא עלות החופשה המשפחתית. ניסינו להקל מעט על הכיס ומצאנו דרך להוזיל עלויות לפניה ובמהלכה. את סקר השוק כבר עשינו עבורכם, כל שתצטרכו לעשות, הוא לבחור את כרטיס האשראי שנותן לכם את הערך הגבוה ביותר ולקחת אותו לחו"ל
הפניקס גמא מעדכנת על ירידה בצריכה ברכישות בכרטיסי אשראי בשבוע שעבר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה; הירידות העיקריות הורגשו בענף החשמל והאלקטרוניקה, בענף האופנה ובענף התיירות ובתי המלון
בשל אי הוודאות הכלכלית ועליות המחירים, ועל מנת לענות על הצורך הגובר של הישראלים בניהול פיננסי גמיש ומותאם, ישראכרט מצעיה שירות חדש, שיאפשר ללקוחות פרטיים להקפיא את תשלומי ההלוואה (כל סוגי ההלוואות), עד לשלושה חודשים
מגמת הזינוק בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי שמתקיימת בחודשים האחרונים, נבלמה במהלך חודש אפריל, וכן נרשמו ירידות משמעותיות בהיקף העסקאות הפיזיות ובמשיכות מזומן מהכספומט. שב"א: "המתיחות הביטחונית ומיעוט ימי העבודה בשל חג הפסח, הם שהובילו להוצאות מתונות יותר"
המלחמה באוקראינה הניעה את העלייה החדה ביותר בהוצאות צבאיות באירופה מזה שלושה עשורים, על פי דו"ח Sipri. ההוצאות במדינות מערב ומרכז אירופה הגיעו ל-345 מיליארד דולר בשנה שעברה- סכום שבמונחים ריאלים עקף את זה שנרשם ב-1989
נתוני ישראכרט להוצאות שלנו במהלך חג פסח האחרון, מלמדים על גידול של 14% בהוצאה הכוללת בהשוואה לפסח 2022. גידול משמעותי (27%) ניכר גם בהיקף העסקאות מול בתי עסק בחו"ל, הן עבור חופשות והן עבור קניות בחנויות הפיזיות ובאונליין
לראשונה, הישראלים הוציאו יותר מ-40 מיליארד שקל בחודש אחד. על פי נתוני שב"א, סך ההוצאות במרץ 2023 הגיעו ל-41.267 מיליארד שקל, גידול של יותר מ-10.4% לעומת מרץ 2022. הרכישות הפיזיות בבתי העסק צמחו ב-13.7% והגיעו לשיא של 17.491 מיליארד שקל
חברת גמא ניהול וסליקה מקבוצת הפניקס, מפרסמת נתונים עדכניים על הצריכה בישראל בכרטיסי אשראי, לקראת פסח. הפרסום מעיד על מגמות מעורבות בצריכה בתקופת ההכנות לחג השנה. מה נשתנה?
כשמדובר בעסקים, ביעור חמץ יכול להיות הרבה יותר מאקט סימבולי. זו הזדמנות לצלול לתהליך של חקירה פנימית, זיקוק, דיוק, כוונון וסנכרון של כל הגורמים הפועלים בעסק ולהציב רף חדש של מצוינות שישרת טוב יותר את מטרות הארגון. כך תעשו את זה
בתקופה האחרונה התרגלנו לראות כותרות על פיטורים בהייטק, אבל חברה אחת בולטת בהיעדרה מרשימות הפיטורים: אפל. אז מה עושה החברה כדי להשאיר את העובדים אצלה, ומה נוכל ללמוד מזה על שימור ההון האנושי שלנו?
הצרכנים בישראל מניחים את הקניות בצד, ועוד לפני תחילתה הרשמית של ההשבתה הכללית במשק שהחלה לפני כשעה (12:00), ניצניה ניראו בשעות המוקדמות יותר, כאשר על פי נתוני שב"א, חלה ירידה משמעותית (17.2%) בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי
חודש ינואר 2023 רשם עלייה חדה (16.2%) בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בהשוואה לאשתקד, עם תוספת סכום של 5.5 מיליארד שקל, ובמקביל, בתי העסק מציגים צמיחה של 17.7% במכירות. סמנכ"לית שבא: "הזינוק בהוצאות קשור לשינוי בהרגלי הצריכה של הציבור בישראל"
מחקר של Salesforce חושף את השינויים בהוצאות הצרכנים על רקע האינפלציה ואי הוודאות. 81% מהצרכנים בעולם מתכוונים לתכנן אחרת את התקציב שלהם בשנה הקרובה ולמעלה מ-70% יקצצו הוצאות בתחומי התיירות והבידור. נאמנות הלקוח תישען על חוויה מותאמת אישית ושירות מהיר
סקר שערכה "רייזאפ" מגלה כמה עובדות מעניינות על ההוצאות שלנו בשנת 2022, כמו למשל כמה הוצאנו יותר על הרכב הפרטי, החזר המשכנתא, מסעדות ועוד. אז בכמה באמת גדלו ההוצאות שלנו בשנה שבה עלו המחירים?
הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בשנת 2022 הסתכמו ביותר מ-440.8 מיליארד שקל - עלייה של כ-40 מיליארד שקל ו-9.8% לעומת 2021. סך הוצאות בדצמבר: 37.5 מיליארד שקל, עליה של 7.3% לעומת אשתקד. האונליין צמח ב-10.6% ב-2022 והגיע ל-253.25 מיליארד שקל, 57.5% מההוצאות
חיובים קבועים שלנו, מפוזרים לא פעם במספר כרטיסי אשראי של חברות שונות, מה שמקשה על ניהול ההוצאות ועשוי להביא למצבים כמו כפל חיובים. שירות חדש וחינמי של חברת כאל שנולד בהמשך לרפורמת "הבנקאות הפתוחה", ירכז את החיובים במקום אחד וישקף ללקוחות, תמונת מצב ברורה
שיא עולמי במכירות אונליין: בשבוע בו התקיימו ה"בלאק פריידי" וה"סייבר מאנדיי" הסתכמו המכירות בעולם ב-281 מיליארד דולר. מניתוח נתוני המכירות של חודש הקניות עולה גם תשובה לשאלה: מי ניצח בקרב על הכיס הישראלי, שופינג IL או בלאק פרידיי?
נתוני ההוצאות ביום הבחירות מלמדים שהציבור בחר בשופינג וניצל את יום השבתון לקניות. היקף הרכישות בכרטיסי אשראי הראה זינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות הקודמת ומרכזי הקניות דיווחו על עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים
מנותני שב"א עולה כי למרות מאות אלפי ישראלים ששוהים בחו"ל, נשבר בקיץ שיא כל הזמנים בהוצאות באשראי. העובדה שהישראלים מעדיפים להוציא את הכסף במקום לחסוך אותו, עשויה להעיד על חוסר אפקטיביות של מדיניות הריבית שבה נוקט בנק ישראל
בחודש יולי נרשם שיא הוצאות יומי חדש בכרטיסי אשראי - 1.248 מיליארד שקל, עלייה של 1.9% לעומת השיא הקודם שנרשם בחודש שעבר. סך ההוצאות ביולי 2022 עמד על 38.69 מיליארד שקל - עליה של 6.6% לעומת יוני
תקופת הקיץ רוויה במלכודות עבור הצרכן, הקניונים הממוזגים, עונת הסיילים והחופש הגדול דורשים גם מהצרכן הנבון ביותר להיות ערני. איך נשרוד את החופש הגדול בלי להכפיל את המינוס בבנק? הנה כמה טיפים שיעזרו לעבור את הקיץ בשלום
החופש הגדול הפך לאימת ההורים בישראל, אפשרויות הבילוי המפתות מקשות על חשבון הבנק ומכבידות על התזרים החודשי. כדי להקל על המעמסה הכלכלית של הקיץ, הקימה RiseUp מיזם קהילתי שמאגד פעילויות בכל רחבי הארץ, בעלות של עד 25 שקל
על פי נתוני שב"א, במאי נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של יותר מ-37.049 מיליארד שקל - עלייה של 11.2% לעומת מאי 2021. ההוצאה היומית באשראי במאי עמדה על 1.195 מיליארד שקל - עליה של 1.8% לעומת אפריל
על פי נתוני הלמ"ס, העלייה הגדולה ביותר בחודשים פברואר-אפריל 2022, נרשמה ברכישות דלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות
ההטמעה של הארנקים הדיגיטליים הולכת ומתרחבת בישראל. מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), עולה כי גם הירידה בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי במהלך חודש ינואר, לא עצרה את מגמת הגידול בשימוש בארנקים דיגיטליים וכי הוצאות באמצעי זה עלו החודש בכ-14%
איש הטלוויזיה ארז טל, יככב בקמפיין חדש של חברת 'רייזאפ' במסגרתו יגלם אדם עם כוח על שצופה את העתיד וקורא לנו לשלוט על ההוצאות באופן חכם ופשוט: "תתחילו להסתכל קדימה". הקמפיין יעלה בטלוייזיה, ברדיו ובדיגיטל
על פי נתוני חברת שב"א, המשק הישראלי התאושש מהגל הרביעי של הקורונה, והשילוב של הסרת המגבלות והחזרה לשגרה לאחר חגי תשרי, הובילו לעליה בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי. עלייה באוקטובר גם ברכישות אונליין ובהיקף משיכת המזומנים
על פי נתוני שב"א - ההוצאות שלנו בכרטיסי אשראי ממשיכים לשבור שיאים: סך ההוצאות בחודש יולי עמד על 36.3 מיליארד שקל, גידול של 16.5% לעומת יולי 2020, החודש הראשון לפעילות "בין הסגרים". גם עסקאות אונליין ממשיכות לעלות: 20.4 מיליארד שקל
בימים האחרונים התפרסמו מספר טיוטות והחלטות בעלות משמעויות כלכליות, המבשרות על יריית הפתיחה באתגר הקואליציוני הגדול - העברת תקציב המדינה. אבל מה זה בעצם תקציב מדינה, למה הוא כל כך חשוב ואילו שיעורים בהתנהלות כלכלית אישית אפשר לקחת ממנו?
'טורבוג'ן', שפיתחה מיקרו-טורבינה רב-דלקית לייצור מקומי שלחשמל וחום, עשתה עוד צעד בחדירה לשוק המקומי כאשר חתמה על שיתוף פעולה עם 'סופרגז'. החברה מעריכה שתוכל להוריד את עלויות החשמל והחימום לצרכנים העתידיים ב-10%-20% ביחס לתעריפים הקיימים
ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי בחודש יוני הגיעו לשיאים חדשים: על פי נתוני שב"א, ההוצאה במהלך החודש הקודם עמדה על 34.7 מיליארד שקל, גידול של 18.3% לעומת אשתקד. ההוצאות בעסקאות אונליין זינקו ביותר מ-25%
בעוד מספר ימים יצאו מעל ל-2.4 מיליון תלמידים לחופש הגדול. החופש הגדול הוא לא רק ארוך, אלא גם מרובה הוצאות. איך שורדים את החופש הגדול בלי להיכנס למינוס?
מסימני היציאה מהקורונה: עלייה דרמטית בהוצאות בכרטיסי אשראי בחודש מרץ בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הישראלים "גיהצו" יותר מ-35 מיליארד שקל. גם משיכת המזומן מהכספומטים עלתה עלייה חדה
בשיתוף B144, הכתבה הופקה בידי מחלקת שיתופי פעולה מסחריים של וואלה בהשתתפות מימונית של גורם חיצוני ופורסמה לאחר עריכה עיתונאית.
לקנות בסוף היום, להשוות מחירים, תמיד לחפש סיילים ומבצעים והכי חשוב: לתכנן, לתכנן ועוד קצת לתכנן. בתקופה הנוכחית כולנו מנסים לחסוך עד כמה שניתן בהוצאות, אבל איך באמת עושים את זה? הנה הטיפים שיעזרו לכם
הילדים בחופש, האורחים באים וההוצאות גדלות. תקופת החגים היא תקופה קשה כלכלית לאנשים רבים. היערכות נכונה עשויה להציל אתכם
המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שנאלץ לעבור לדירה גדולה ומתלבט כיצד לממן את המעברי