התעצבנתם בסופר? "המלשינון" החדש שבעלי הסופרים צריכים לחשוש ממנו
הרשות להגנת הצרכן החליטה להילחם בהתרופפות בנוגע לסימון מחירים על מוצרים, וכעת מגייסת את האזרחים לדווח על מקרים שבהם הם נתקלים בחוסר שקיפות מצד רשתות השיווק | כך זה עובד
הרשות להגנת הצרכן החליטה להילחם בהתרופפות בנוגע לסימון מחירים על מוצרים, וכעת מגייסת את האזרחים לדווח על מקרים שבהם הם נתקלים בחוסר שקיפות מצד רשתות השיווק | כך זה עובד
פרסום ראשון: לאור ההתרופפות המתמשכת והאכיפה הלא קיימת של חובת סימון מחירים על המוצרים בסופר, שר הכלכלה ניר ברקת מתריע בפני הרשתות כי האכיפה תגבר: "מוצרים רבים נמצאו בלתי מסומנים בניגוד לחוק. הממונה על הגנת הצרכן יגביר את האכיפה בשווקים וברשתות המזון"
הסדרים מסוימים שטובים לאירופה כמו שילוט אלקטרוני לסימון מחירים, אינם בהכרח מתאימים לישראל. השוני אינו בשיטות או ברעיונות - אלא בתרבות הסחר וההגינות
חוק סימון ארץ הייצור על תוצרת טרייה נכנס היום לתוקף: החנויות והסופרים מחויבים לסמן בשילוט בולט מאיפה הגיע כל מוצר חקלאי הנמכר בתפזורת כגון פירות וירקות טריים, בשר טרי ודגים
הבטיחו לנו שנדע בכל רגע כמה עולה כל מוצר בכל סניף של רשתות המזון, בזכות מאגר מחירים אינטרנטי שיתעדכן כל שעתיים? אז הבטיחו. מאגר המחירים הוא עדיין טקסט בג'יבריש שקשה לפענח. ומה עושים ברשות להגנת הצרכן?
בישראל יש חובה לציין את המחיר על גבי המוצרים, אך בארגונים הצרכניים מתקבלות עשרות פניות בחודש המתלוננות כי רשתות השיווק אינן עומדות בה. 25 עובדי הרשות להגנת הצרכן מנסים לאכוף את החוק, אך נראה כי בינתיים נמשיך להיות מופתעים בקופה
ח"כ משה מטלון הודיע כי יקפיא את החוק שיזם לפיו יסומנו מחירי מוצרים על גבי המדף בחנות במקום על גב המוצר לאחר שח"כים שחתמו על החוק הסירו את חתימתם
הצעת חוק פרטית שתתיר לרשתות השיווק לפרסם את מוצרי המחירים על המדף בלבד, תפגע על פי משרד התמ"ת בצרכן. מאחורי ההצעה עומדת רשת מגה בתמיכתה של שופרסל
למרות מחקר מקיף שקבע כי בישראל עדיין לא מוכנים לביטול החובה לסמן על גבי כל מוצר את מחירו, בתמ"ת ממליצים לעשות כן