דוח המבקר: כך חיסל משרד התחבורה את הנסיעות החוקיות בשבת
גם חמש שנים אחרי שרפורמת מוניות השירות נכשלה והורידה את מספרן מכ-800 ל-59 בלבד, באזורים מצומצמים, משרד התחבורה לא עשה דבר כדי להחזיר את השירות
גם חמש שנים אחרי שרפורמת מוניות השירות נכשלה והורידה את מספרן מכ-800 ל-59 בלבד, באזורים מצומצמים, משרד התחבורה לא עשה דבר כדי להחזיר את השירות
במסגרת פעילות משותפת של המשטרה ומשרד התחבורה נבדקו יותר מ-50 מוניות פרטיות ומוניות שירות בשורה של קריטריונים בטיחותיים. בעקבות הביקורת הורדו מהכביש 12 מוניות, ונגד עשר נוספות נרשמו דוחות משטרתיים בגין ליקויים בטיחותיים שונים. צפו בתיעוד
נהגי מוניות השירות זוכים ליחס שנוי במחלוקת מצד המשתמשים בכביש, אבל בה בעת עומדים בפני רפורמה שעלולה לשבש להם את הפרנסה הדלה. אברהם פריד, יו"ר איגוד נהגי מוניות השירות: "הם נתנו את הנשמה. מכרו את הבית. אכלו את כל הפנסיות ונשארו מאחור"
שר התחבורה ישראל כץ הודיע על שורת צעדים שייכנסו לתוקף בשנה הקרובה, בהם עיבוי מערך מוניות השירות והפעלתו גם בנתב"ג: "לא נשנה את הסטטוס קוו". על חקירת ראש המטה שלו: "מאמין ברשויות החוק"
ראש עיריית תל אביב מתח ביקורת נגד שר התחבורה ישראל כץ בעקבות היעדר תחבורה ציבורית בשבת וטען כי הרכבת הקלה צריכה לעבודה שבעה ימים בשבוע. השר כץ: "הבקשות היו לגבי מוניות שירות, יש הסכמים קואליציוניים"
בסוף השנה יפקע תוקף רישיונות מוניות השירות, ולא ניתן יהיה לחדשם. התאגדות מוניות השירות מוחה על הכוונה להכניס את הרפורמות בענף לחוק ההסדרים: "איננו יכולים לדעת כיצד תיראה הרפורמה"
בתוך עשור הצטמצם מספר מוניות השירות מ-2,400 ל-700, ואם שואלים את הנהגים עוד לא הגענו לתחתית. העובדה שמדובר בכלי התחבורה הציבורי היחיד שנוסע בשבתות וחגים, ושנוסע גם באזורים צפופים, לא הועילה לענף. נכון לעכשיו המדינה מסרבת לכלול ברב קו את הנסיעות האלה
מוניות השירות גובות מחיר מופרז, תביעה ייצוגית נגדן אושרה אבל ישועה אין. מדוע? בגלל סיכום מוקדם עם משרד התחבורה