משפיעני ישראל עושים אנבוקסינג לחללי ה-7 באוקטובר בקמפיין חדש ועצוב
מיזם הנצחה ייחודי של משרד התפוצות אסף 50 משפיענים מרחבי העולם, כדי להדהד את סיפורי הגבורה של אלה שאינם עוד, וכתשובה להסתה האנטי-ישראלית הגואה ברשת
מיזם הנצחה ייחודי של משרד התפוצות אסף 50 משפיענים מרחבי העולם, כדי להדהד את סיפורי הגבורה של אלה שאינם עוד, וכתשובה להסתה האנטי-ישראלית הגואה ברשת
מתוך הבנה שתמיכה בינלאומית היא קריטית לגורל המדינה, יותר ויותר משפיעני רשת ויוצרי תוכן צעירים עם קהל בינלאומי נרתמים למאבק ההסברה הישראלי ומצליחים לשנות תפיסות שגויות בקהילות שלהם. איך הם עושים את זה ומה מניע אותם?
תוכנית מנהיגות חדשה לבני ובנות נוער של מטה ההסברה האזרחי בשיתוף משרד החינוך, תכשיר להתמודדות עם אתגרי ההסברה הרבים של ישראל ברחבי העולם. השעות ייחשבו לבני ובנות הנוער כשעות של פרויקט "מעורבות אישית" של משרד החינוך
נדמה כי בימים האחרונים החליטה מערכת הביטחון ללמד את החברה הישראלית ואת התקשורת העולמית קורס מלא על איך לא מנהלים משבר. עוזר שר הביטחון לשעבר מותח ביקורת חריפה דווקא על ההסברה של צמרת צה"ל. דעה
כ-100 שליחים חדשים של הסוכנות היהודית סיימו הכשרה מיוחדת - לקראת הצבתם בשליחות ארוכה שתארך כשנתיים. השליחים ישתלבו בפעילות חינוכית בקהילות היהודיות או בפעילות לטיפוח מנהיגות יהודית בקמפוסים. "מאז 7 באוקטובר, השליחים של הסוכנות הפכו לשחקנים מרכזיים"
פרופ' מיכל בר-אשר סיגל היא חוקרת תלמוד המשמשת מאז ינואר כסגנית נשיא אוניברסיטת בן גוריון לעניינים בינלאומיים. היא מספרת על הקריאות שספגה אחרי 7 באוקטובר בהארוורד, על הפמיניסטיות שאכזבו אותה, ועל הקשר ההדוק לדבריה בין נושא המחקר שלה לבין המצב
בתחילת המלחמה ראתה רינה פושקרנה כיצד התקשורת ההודית מציגה את ישראל באור שלילי וגמלה בלבה ההחלטה להפוך את מסעדת טנדורי שלה לחמ"ל עבור כתבים מהודו. היא מספרת על המאבק לשמור על כלכליות ועל השוק: "אני לא מרגישה שיש פה פרגון הדדי בקרב מסעדנים"
נינה גולדפרב, בעלת בר קוקטיילים, ככל הנראה הייתה עובדת במסיבת הנובה אלמלא טסה ללמוד סמסטר באוסטריה. מווינה היא צפתה בחברתה הטובה נועה ארגמני נחטפת לעזה - ולשמחתה גם משתחררת -והחליטה להירתם למאמץ ההסברתי
בחלוף 9 חודשים, פרויקט חדש המבוסס על עדויותיהם של איתן יהלומי בן ה-12 ואלה אליקים בת ה-8 ממחיש את רגעי השבי הקשים. יוצרי הפרויקט: "הוא נוצר במטרה להעביר מסר חד למנהיגי העולם על המשמעות שתהיה לקריסת המו"מ - קוראים לאזרחי ישראל לשתף"
עשרות מנהלי שיווק מחברות בינלאומיות מובילות בישראל התכנסו לאחרונה לדון בחשיבות השיווק הגלובלי בתקופת מלחמה, באתגרים מול הלקוחות הבינלאומיים בשווקים הגלובליים, ובשאלה האם ערעור היחסים עם אירופה וארה"ב מחייב את ישראל להיפתח לשווקים בינלאומיים חדשים?
בלי יוזמה, בלי בניית קשרים, בלי קידום בריתות: מדיניות החוץ של ישראל הצטמצמה לצקצוקים וגערות צדקניות - ואין לכך המחשה טובה יותר מהנזיפה בשגריר ארמניה, לאחר שארצו הכירה במדינה פלסטינית. במקום "נו נו נו", לא יזיק לממשלה להפנות את המבט הביקורתי אל עצמה
סרטון התצפיתניות ששיחרר מטה משפחות החטופים הוא תיעוד מזעזע ליחס האלים והמבזה שקיבלו החטופות הישראליות בשבי חמאס ב-7 באוקטובר ואסור לעולם להתעלם ממנו, אך האם הוא יספיק כדי להצדיק את פעולותינו בעזה מול בית הדין בהאג?
קריאות הבוז מחד ותמיכת הקהל מאידך במהלך האירוויזיון משקפים את שחיקת התדמית שלנו בעולם ככל שהמלחמה נמשכת, תדמית עליה אנחנו צריכים להילחם מדי יום כדי להוכיח את צדקתנו. שוחחנו עם מנהלי ומנהלות שיווק כדי לנסות לאמוד את היקף הנזק ולחפש פתרונות יצירתיים
כשאויבינו הבינו שלא יוכלו להוציא אותנו מפה בכוח הזרוע, הם החליפו אסטרטגיה. הדרך שהם מצאו למימוש חזונם: להשפיע על התודעה העולמית והמקומית באמצעות הרשתות החברתיות. ישראל יכולה להשיב מלחמה - אבל זה ידרוש מכל אזרח לרתום את עצמו למאבק
איך משנים את פני ההסברה הישראלית? מאחדים כוחות: החמ"לים ממוריאליין בהובלת איש העסקים יוסי פולק, visit2Israel בהובלת אסף בוחבוט ו-veo בהובלת רודריגו גונזלס יזמו מהלך אסטרטגי חיוני ונדרש להקמת חמ"ל מרכזי
מלחמת חרבות ברזל הפכה את כולנו לשגרירי הסברה במידה כזו או אחרת, אלא שלא פעם פעילות זו דווקא חושפת אותם לתביעות על הפרת זכויות יוצרים, עו"ד סער גרשוני מסביר איך תתגוננו
בסרטון שהעלה לחשבון ה-X שלו הסביר אילון לוי שהוא מגייס כספים למיזם עצמאי להסברה ישראלית, "לא צריך להיות דובר כדי לדבר בעד ישראל". לפני כמה ימים, הוחלט להשעות אותו בגלל תקרית דיפלומטית שיצר מול ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון
כדי להגיע לדור הצעיר צריך לדבר בשפה שלהם דרך משחק והומור. אחרי שכתבתי מערכונים שהגיעו למיליוני צפיות והושתקתי בפלטפורמות מסוימות, גיליתי שאת הקיצוניים לא נשכנע - אבל יש כאלה שצופים בשקט מהצד ונחשפים למה שיש לנו לומר. אל תאפשרו להם להכתיב את ההיסטוריה מחדש
מאז אירועי 7 באוקטובר, נראה שהציבור מאוכזב מההסברה הישראלית, ומסמן אותה כאשמה העיקרית במצבנו העגום בעולם. אבל נקודה מרכזית מתפספסת - מעבר למחסור בכוח אדם וכסף, יש בסכסוך בעיות עומק ששום הסברה לא תצליח לחפות עליהן
הנצחת הנרצחים, הפרכת השקרים של חמאס והצגת עובדות שמקדמות את ההסברה הישראלית. כך שימוש נכון ב-AI יכול להיות שובר השוויון של התקשורת אצלנו
שריל סנדברג הפכה בחודשים האחרונים לאחד הקולות הבולטים בארה"ב בכל הקשור לפשעים המיניים שביצעו מחבלי חמאס בנשות ישראל במהלך הטבח של אוקטובר. בסרט דוקומנטרי חדש היא מגוללן את סיפורן של הקורבנות ומבטיחה לעשות הכל כדי להשיב את הצדק על כנו
יוסף חדאד הפך לאחד הסמלים הבולטים מאז תחילת המלחמה בזכות עבודת ההסברה הקשה שהוא עושה למען מדינה ישראל בארץ ובעולם. עכשיו, הוא זכה לתפקיד חדש שהוא שליחות וזכות ענקית. וואלה! סלבס אנחנו העולם
כוכבת הרשת ואשת העסקים חשה אמש ברע והובהלה לאשפוז בבית חולים. מה קרה לה? וואלה! סלבס רק בריאות
הכחשת הטבח שאירע ב-7 באוקטובר, כמו גם הכחשת השואה, עוררו את זעמם של יהודים רבים ברחבי העולם. קמפיין חדש בהשתתפות ניצול שואה וילדים שחזרו מהשבי מבקש לשים סוף לשמועות ולהוציא את האמת לאור
לא מעט מנכ"לים ואנשי עסקים מצאו את עצמם בתפקידי הסברה, בתשובה לשאלות של קולגות מחו"ל או באמצעות יוזמות שנקטו: "שואלים אותנו איך זה לחיות פה עכשיו, האם אנחנו מסתגרים כל היום בבית"
אחד הנרטיבים היותר פופולריים כיום בקרב שונאינו ברשת הוא שישראל היא 'קולוניה לבנה בלב המזרח התיכון'. במקום להתקוטט עם אנטישמיים ברשתות החברתיות, עמית פרץ מצא דרך יצירתית להלבין את פניהם ברבים ויצר לוח שנה שכולו על טהרת הגזע
פלטפורמת הסברה מבוססת AI שפותחה עוד לפני המלחמה קיבלה דחיפה רצינית בעקבות העליה במקרי האנטישמיות בעולם והשנאה הגואה כלפי ישראל ברשת. המטרה: לאפשר לכל אדם לענות באופן רהוט לכל טענה אנטי ישראלית באמצעות עובדות וראיות מוצקות
במלחמת "חרבות הברזל" הלחימה התודעתית וההסברתית של יחידים, חברות וארגונים מובילה את המאבק בפייק-ניוז, הסתה ואנטישמיות. כל אלה הצמיחו ענף חדש בתעשייה - הסברה-טק - האם הוא ייכרת בתום המלחמה או שמדובר בבשורה חדשה לעולם?
סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן פיתחו כלי AI מהפכני שירתום את תומכי ישראל למאבק ההסברתי תוך שניות בודדות וללא מאמץ
בעוד שסטודנטים ברחבי העולם מפגינים בחריפות נגד ישראל ואף נוקטים באלימות נגד סטודנטים יהודים, במכון הטכנולוגי חולון מצאו דרך יצירתית להילחם בתופעה ולדבר לסטודנטים בשפתם - שפת הממים, הטיקטוק והרשתות החברתיות
מערכת המודיעין העסקי של חברת Aman הוסבה לצרכי לוחמה בטרור וכעת, היא מסייעת למשתמשים ברחבי העולם לעקוב אחר תכנים מסיתים ואנטישמיים, במטרה להסיר אותם מהרשת ולקדם את הנרטיב הישראלי
איגוד השיווק הישראלי בחר בנועה תשבי ובאלה קינן לנשות השיווק של חודש נובמבר, בזכות השליטה על הנרטיב התקשורתי והעלאת סרטונים ותגובות שהגיעו למיליוני חשיפות בכל רחבי העולם
ההסברה למען ישראל ברשתות החברתיות גובה מכם מחיר נפשי? הילל פולד, אח שכול, יזם ואיש שיווק בכיר שעושה לילות כימים למען ההסברה הישראלית ממליץ להיצמד לעובדות ולא לוותר על האופטימיות
במקביל להצטברות העדויות מאסון ה-7 באוקטובר, היעלמותם של תכנים רבים מהרשת מקשה על הנצחת האירועים וההוכחה שהם בכלל קרו. בחברת קלטורה החליטו להרים את הכפפה והקימו את מאגר התוכן הגדול ביותר, שישמש את ישראל לצרכי הסברה ובהמשך להעמדת הפושעים לדין
שרה הלכה ושר בא, ומי שנותנות עבודה זה משפחות החטופים. אל תחוסו עלינו ולא על העולם - זה הזמן להוציא החוצה את כל הזוועות
כבר למעלה מחודש וחצי שמנהלי השיווק הבכירים בישראל פועלים ברשת ובשטח כדי לחזק את תדמיתה של המדינה בעולם, לצד עבודתם השוטפת. כעת, הם משתפים תובנות חשובות מהפעילות וקוראים לישראלים נוספים להצטרף למאבק ההסברה
בעידן המודרני, בו המאבק על דעת הקהל והתמונה הבינלאומית הוא קריטי, ישראל נדרשת לבנות נראטיב משכנע ומוצק בנוגע לפעולותיה. חזית המידע, שהיא זרוע לחימה מודרנית, יכולה להכפיל את הכוח הצבאי, אם רק נשכיל לנהל אותה בחכמה
ישראלים ופלסטינים מכל צדדי המפה הפוליטית כבר מבינים שלצד הלחימה בשטח מתנהלת מלחמת תודעה אכזרית לא פחות, וכמו הטכנולוגיות שמסייעות ללוחמים בשדה הקרב, בוטים ופרופילים פיקטיביים עושים לילות כימים כדי להטות את דעת הקהל ולהשפיע על התמיכה הבינלאומית ברשתות
גיא אגא עוסק בהסברה מהיום הראשון של המלחמה. זה התחיל בתמונת AI שהגיעה למיליון צפיות והמשיך בהתנדבות נרחבת בחמ"לי ההסברה השונים. כעת, הוא קורא לאנשי המקצוע לשים את המחלוקות והאגו בצד ולהצטרף אליו למשימה החשובה הזאת
בוא נגיד את הברור - לעובדות אין שום כוח. אלו שמעוניינים לשמור על העמדות האנטישמיות שלהם לא יזועזעו על ידי תמונות של חטופים וסרטוני זוועות. צריך לפנות לעולם ההתערבויות הפסיכולוגיות, בו ארץ נהדרת, יוסף חדד ומנהיגי החברה הערבית מתאחדים לטובת שינוי הנרטיב
תחושת שייכות, הורדת טלגרם, וצריכה חדשות מהרשתות החברתיות: סקר אקדמי חדש בדק את תחושותיהם ואת דפוסי השימוש של הסטודנטים ברשתות החברתיות מאז החלה המלחמה, והנתונים מפתיעים
בחודש האחרון הקומה ה-12 של משרדי WeWork במרכז תל אביב הפכה לאכסנייה של אחד מהגופים החזקים במדינה - מטה ההסברה האזרחי, בו חברים היום יותר מ-20,000 שגרירים בישראל ובעולם
סופיה שרמקו היא לא אדם פוליטי. אבל כשנתקלה בהסתה, שנאה ליהודים ובהצדקות לטבח ב-7 באוקטובר הבינה שהיא לא יכולה לשתוק יותר, גם אם תשלם על כך מחיר: "אנחנו הישראלים שפה, יהודים וערבים, הסתכלנו ימין ושמאל ושאלנו מה יש לנו לטובת מדינת ישראל. הבנו שאין שום דבר"
משפיעני הרשת אמנם הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, אבל איש לא ציפה מהם להיכנס מתחת לאלונקה ולהוביל את מאמצי ההסברה של ישראל, כפי שעושים רבים מהם מאז פרוץ המלחמה. אז מה עושים הכוכבים לחיזוק ההסברה הישראלית בעולם, ואיך גם אתם יכולים לעזור?
לצד פייק ניוז פלסטיני ודיסאינפורמציה שזועקת לשמים, פוסטים ויראליים מהצד הישראלי מייצרים תמונה מעוותת של המציאות ומעודדים עוד יותר את מכחישי הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר. רותם דרוב מסביר למה פייק ישראלי גרוע לא פחות מפייק פלסטיני, ולמה זה חייב לעצור
הסברה טובה מצילה חיים, ואילו הזנחת המשימה החשובה הזאת עלולה לעלות לנו לא רק בחיי אדם אלא גם במשבר מול מדינות נוספות. אז מהן הנחות היסוד השגויות שהובילו לכשל ההסברתי וכיצד ניתן לתקן אותן ולהחזיר את ההסברה הישראלית למסלול?
מבחינה צבאית, ישראל כנראה תנצח, על אף האסון הנורא, אבל בקרב על הנרטיב - לא בטוח בכלל. למה זה קורה, מדוע מדובר במלחמה קריטית, ומה יכול כל אזרח ישראלי לעשות? כדי לסייע?
רוצים לסייע להסברה הישראלית בעולם ולהילחם בפייק ניוז? רשימת המשפיענים שתומכים בישראל הולכת וגדלה מיום ליום, ולכם יש הזדמנות לשנות את מאזן העוקבים לטובה
החוסר בדוברי אנגלית וערבית, התגובה האיטית של דובר צה"ל ומעל לכולם, ראש ממשלה שבטוח שהוא גם המסבירן הלאומי, מה שלא מצליח לו אפילו למטרות פנים. כך מאבדת ישראל את הקרב על דעת הקהל
ההסברה הישראלית בנושא המלחמה מדשדשת בשוכות. כיצד נוכל להעביר לקהילה הבינלאומית את האמת על המצב בארץ, מבלי שהיא תישטף בתעמולה פלסטינית, תתויג כפייק ניוז או תוסר מהרשת?