בידוד הוא לא מדיניות חוץ. הוא כישלון מדיני
גישת "ספרטה" אולי נשמעת טוב בנאומים, אך בעולם גלובלי פירושה ויתור על השפעה. הקשר הקרוב של נתניהו ואורבן עיוות את תפיסת החוץ וטיפח תקוות שווא לפיה ידידות עדיפה על אסטרטגיה. דווקא בתקופה בה יחסינו עם אירופה מצויים במשבר - ישראל זקוקה ליותר שיח ופחות חרמות
