החרדים מתחזקים, לפחות בכל מה שקשור לסל הקניות
חרדים ליוקר המחיה: שוק מוצרי הצריכה למגזר החרדי גדל יותר מאשר הצמיחה בזה של החילוני. ממה נובעים הפערים ואילו רשתות פונות לציבור הכללי בשם חוויית הקניה - ולציבור החרדי בשם החיסכון?
חרדים ליוקר המחיה: שוק מוצרי הצריכה למגזר החרדי גדל יותר מאשר הצמיחה בזה של החילוני. ממה נובעים הפערים ואילו רשתות פונות לציבור הכללי בשם חוויית הקניה - ולציבור החרדי בשם החיסכון?
לאחרונה נדמה שענקי קמעונאות בינלאומית גילו את השוק הישראלי, אבל המציאות רחוקה מכך: גם בגלל טעם הצרכן המקומי וגם בשל האינטרסים של אותם גורמים. למה בכל זאת רשתות מקומיות נקשרות למותגים בינלאומיים ואיך למרות מראית עין של תחרות, זה לא מוזיל את המחירים?
אימוץ של טרנדיים קולינריים לא פסח גם על הציבור החרדי. ובכל זאת, ההחמרה בכשרות לפסח מכתיבה הרגלי קנייה יחודיים לקניות הגדולות לקראת החג. יצאנו לסופרמרקטים הגדולים במגזר החרדי ומצאנו פער של עשרות אחוזים בין הסל הזול ליקר
ישראל בעלייה: משנה לשנה אנחנו צורכים יותר תה, שעובר מהפכה תדמיתית ממשקה בעל תדמית מבוגרת לחלק מהטרנד הבריאותי. המיצוב אולי השתפר, אבל המחיר נשאר רותח: באיזו רשת נשלם הכי מעט - ולמה בהשוואה לאירופה, התה בישראל יקר כל כך?
לאחרונה, נרשמת מגמת עלייה חדה בהרגלי צריכת היין והאלכוהול, הן בכמות והן באיכות. לאור העלייה בביקושים, משיקה "אושר עד" מחלקה חדשה וייעודית "אושר יין ואלכוהול" - שמציעה מגוון סוגי יינות פרימיום של יקבים מקומיים ובלעדיים ומהדורות מיוחדות של יקבי בוטיק נוספים
יין ישראלי נכנס לרשימת מאה היינות הטובים בעולם, יקב מעמק חפר השיק ליין של ערבים מיוחדים ורשת דיסקאונט העלתה למדפים יינות פרימיום מקומיים במחירים נמוכים
ההשפעה במכרעת שהייתה לאחוזי ההצבעה במגזר החרדי על המפה הפוליטית, היא הזדמנות טובה להפנות את המבט גם אל עבר השפעתם על המפה הצרכנית. מסתבר שהיא לא פחות מרתקת. יצאנו לבדוק את "הסל החרדי" ברשתות השיווק השונות. מי הכי זולה?
אין דרך לעקוף את ההתייקרות: עלייה של 4% נרשמה בשנה האחרונה במחירי המוצרים ברשתות השיווק החרדיות. בעוד שרבים מאיתנו מנסים לחסוך עלויות ופונים לרשתות השיווק המגזריות, שנחשבות לזולות, בדיקת המועצה לצרכנות מעלה כי גם ברשתות השיווק החרדיות סל המחירים עלה
בזמן האחרון נדמה שיותר ויותר רשתות קמעונאיות מגלות את המגזר החרדי. החרדים מהווים יותר מ-11% מתושבי מדינת ישראל והם מוציאים בשנה על קניות למעלה מ-10 מיליארד שקל. יצאנו לבדוק: כמה מנדטים מקבלים החרדים בשוק הקמעונאי
בין היתר מדובר בפיצויי פיטורים ואי מתן הודעה על סיום עבודתו. בכך התקבלה עמדת התובע, שטען כי השתיים הפרו את חובותיהן כלפיו
ל"גלובס" נודע כי לאחר שלא צלחו המגעים לרכישת מחצית מהבעלות ברשת על-ידי אייפקס, ועל רקע הנפקה מוצלחת של המתחרה פרשמרקט בחודש שעבר, התחילה אושר עד לבחון אפשרות של גיוס הון בבורסה, ואף התקיימו גישושים מול גורמי חיתום
רשת הסופרמרקטים פתחה סניף בברוקלין ניו יורק תחת השם BINGO, בהשקעה של כ-9 מיליון דולר ועל שטח של 70 אלף ר"מ. "מתרגשים להביא לארה"ב את תפיסת הצרכנות הנבונה של הרשת"
עקב המצב הביטחוני מדווחים במרכזי הקניות על ירידה בכמות המבקרים - בעיקר במרכזים בהם החיכוך בין האוכלוסייה היהודית והערבית גדול. ברשתות השיווק לעומת זאת לא נרשמה ירידה
במהלך חגיגות מתן תורה בירך מנהל רשת הסופרמרקטים את עובדיו. "הסגל כאן כנראה רובם לא סיימו לימודי ליב"ה ולא יודע מה זה ליב"ה"
חברת "קליר" הגישה תביעה נגד רשת אושר עד בטענה שזו מוכרת מוצרים הנושאים את המותג "קלין" שהיא מייצרת ובכך מטעה את הצרכנים
ענווה גוטמן הגישה תלונה נגד רשת אושר עד בעקבות מקרה בו הובלט מחיר בקבוק בירה ללא פיקדון ומקרה אחר בו נדרש הצרכן לקנות משמנת מתוקה - מוצר בפיקוח רק בתוך מארז
מתיחות חריפה בין רשת רמי לוי לאושר עד. פשקווילים שמתפרסמים מאשימים את לוי בלא פחות מרצח בגלל "הרעלת דגים" לכאורה לאחר שנקנו אצלו . ברקע גם הפגנות של להב"ה