רמי לוי, איתן יוחננוף, אייל רביד ועוד - תחת קורת גג אחת
בכירי קמעונאות המזון, ביניהם רמי לוי, איתן יוחננוף, אייל רביד, יוסי ויליגר ועוד רבים יגיעו לתערוכת "ישראפוד 2024" של קבוצת "שטיר". פירוט הלו"ז בפנים
בכירי קמעונאות המזון, ביניהם רמי לוי, איתן יוחננוף, אייל רביד, יוסי ויליגר ועוד רבים יגיעו לתערוכת "ישראפוד 2024" של קבוצת "שטיר". פירוט הלו"ז בפנים
בסרטון שעלה ברשתות חברתיות נשמעים העובדים צוחקים אל מול אשה שכועסת עליהם: "אני מצלמת אתכם כי שמעתי אתכם, צחוקים כשאנחנו חוטפים טילים"; יוחננוף: "הרשת רואה בחומרה את האירוע, מטופל ומתוחקר"
רשות התחרות זימנה ראשי שלוש רשתות סופר לשימוע לפני הגשת כתב אישום, ומציגה שורה של מקרים של תיאום מחירים והפעלת לחץ לצד והתבטאויות מאחורי הקלעים; בין היתר קורא אייל רביד לרמי לוי ויוחננוף "שני מחבלים"
רשת הקמעונאות יוחננוף ו-MersivX מציגים מתחם קונספט חדשני לשבועות שיאפשר להתהלך בתוך יריד שבועות תלת ממדי, לחפש תיבת אוצר ולזכות בעגלות מלאות לשבועות בשווי 500 שקלים. הרשת מבטיחה שתרגישו כמו ביקור בוילה בטוסקנה
בתחילת מאי התייקרו מוצרי החלב המפוקחים והדלק וגררו עמם שורה ארוכה של העלאות מחירים; השוואת סלים מגלה שהרשתות כלל לא חיכו להעלאות הרשמיות והקפיצו את המחירים בשיעור של 6% בהשוואה לתחילת אפריל. רמי לוי מוביל
רשתות הקמעונאות הגדולות נהנו גם במלחמה עם הכנסות של יותר מ-33 מיליארד שקל ועלייה ממוצעת של 22% במניותיהן ב-2023; שיעור הרווח אמנם צנוע ועומד על כ-2%, אך הוא טומן בתוכו גם שכר של מיליונים שבחלק מהמקרים כולל גם בני משפחה
בדקנו בכמה השתנה מחירו של הסל לחג בין השנה שעברה לזו שתבוא עלינו לטובה ומצאנו התייקרות של 7%. מי מהרשתות העלתה את המחירים, איפה נמצא את הדבש הזול ביותר ועוד כמה טיפים שיחסכו לנו מאות שקלים
לפני שבועיים פרסמה המועצה הישראלית לצרכנות המלצה לרכוש ירקות ופירות בימי השוק שמתקיימים ברוב רשתות השיווק. יצאנו לבדוק. זה נכון, אבל יש כמה מכשולים. כך תוכלו גם ליהנות מההנחה וגם לא לשלם תמורתה ביוקר
רשת יוחננוף מצהירה על צעד נוסף להגדלת מגוון המוצרים ללקוחות: תחליפי בשר, ללא רכיבים מן החי, של חברת Redefine Meat יכנסו לסניפי הרשת
חרדים ליוקר המחיה: שוק מוצרי הצריכה למגזר החרדי גדל יותר מאשר הצמיחה בזה של החילוני. ממה נובעים הפערים ואילו רשתות פונות לציבור הכללי בשם חוויית הקניה - ולציבור החרדי בשם החיסכון?
תשעת הימים של ראשית חודש אב הם ימים שבהם נמנעים חרדים ודתיים מצריכת בשר, מה שגורם לרשתות קמעונאיות רבות להציע מבצעים אטרקטיביים בתחום. למה התופעה הזאת סוחפת גם את הצרכן החילוני והיכן נמצא את סל הדגים ותחליפי הבשר המשתלם ביותר?
קופסאות השימורים לא נחשבות לרוב לגורמה אלא לפתרון זול וזמין שאינו דורש אכסון בקירור. על הזמינות אין עוררין, אבל סעיף ה"זול" דרש עיון מחודש, שהשאיר אותנו המומים - הלם שרק גבר אחרי שהשווינו את המחירים לאלה שנדרשים משכנינו הטורקים
בבקשה לאישור התביעה שהוגשה נגד הרשת נטען כי היא נוהגת שלא להחזיר כסף לצרכנים שמחזירים מוצרים לקופה - בניגוד לחוק הגנת הצרכן. בטיב טעם הודו שמדובר במדיניות סדורה וטענו: "תקנות הגנת הצרכן לא חלות על מוצרי מזון"
חוויית הצרכנות שלנו השתנתה ללא הכר בשנים האחרונות. אנחנו נחשפים למוצרים, מותגים, טעמים וריחות חדשים - ועדיין יש פחות ממאה מוצרים שעליהם עומדת עגלת הקניות שלנו, ואנו רגישים יותר לשינויים במחיריהם. יצאנו לבדוק באיזה סופרמרקט הכי כדאי לנו לרכוש אותם
לאחרונה נדמה שענקי קמעונאות בינלאומית גילו את השוק הישראלי, אבל המציאות רחוקה מכך: גם בגלל טעם הצרכן המקומי וגם בשל האינטרסים של אותם גורמים. למה בכל זאת רשתות מקומיות נקשרות למותגים בינלאומיים ואיך למרות מראית עין של תחרות, זה לא מוזיל את המחירים?
בעוד הצרכנים בישראל שקועים בסערת מחיר החלב, שהתניעה גל של עליות מחירים, מתייקרים הפרות, ולא במקרה - ערב חג השבועות. יצאנו לבדוק מחירים ומצאנו פערים של עד 140% על אותו הסל
השבועות שלפני חג הפסח מהווים שיא שנתי בקניות שלנו ברשתות הקמעונאיות. ממזון, דרך חומרי ניקוי ועד למוצרים לטיפוח הבית, חשמל ועוד. רגע לפני שמתחיל הטירוף יצאנו לשטח, דגמנו מהמדפים, שילמנו בקופה וחזרנו עם תוצאות מפתיעות. מי הרשת הכי זולה בישראל לקראת פסח?
ישראל בעלייה: משנה לשנה אנחנו צורכים יותר תה, שעובר מהפכה תדמיתית ממשקה בעל תדמית מבוגרת לחלק מהטרנד הבריאותי. המיצוב אולי השתפר, אבל המחיר נשאר רותח: באיזו רשת נשלם הכי מעט - ולמה בהשוואה לאירופה, התה בישראל יקר כל כך?
מילאנו את הסל ב-51 פריטים שנמצאים בכל מטבח בישראל ויצאנו לרשתות השיווק השונות: איפה נשלם הכי הרבה כדי לקנות קרוב לבית, מי זול יותר ברשתות המגזריות - החרדי או הלא-כשר, וכמובן: היכן נמצא את סל הקניות הזול ביותר?
התזונאים ממליצים על צריכה של מזון טרי ובריא, לכן בדקנו הפעם את מחירי הפירות, הירקות והבשר הלא מעובד הפערים עצומים - ויש גם נתון אחד מפתיע, שקשור למגזר החרדי: מסתבר שהכשרות המהודרת היא גם יקרה
בעודה מונעת סחורה מרשת שופרסל, שסירבה לאמץ את ההתייקרויות במחירון החדש, ממשיכה תנובה להזרים סחורה לרשתות האחרות - לפי המחירון הקודם, כך לדברי בכיר בעולם הקמעונאות. תנובה מצידה נחושה להעלות את המחיר
דרישתה של יוניליוור לייקר את מוצריה, הובילה למחאה צרכנית ולהכרזות של הרשתות הקמעונאיות לפיה הן מחויבות למלחמה ביוקר המחיה. אלא שבדיקה מעלה שהרשתות עצמן הן אלה שייקרו את מותגי הספק, הרבה לפני שהגיעה הדרישה מצדו להעלות את המחירים
בדקנו את סל הקניות שלנו ברשתות הקרובות לבית מול הסופרמרקטים הגדולים שממוקמים בדרך כלל מחוץ למרכזי הערים. הפער במחיר נותר גבוה, אבל הוא פחת - ולא בגלל שהמחירים בשכונה ירדו. עוד בדקנו: כמה משלמים על אותו הסל ברשתות שפונות לקהל החרדי?
במלאת שבועיים לסכסוך המתוקשר בין שופרסל ליוניליוור ובינתיים גם ברשתות אחרות לא אישרו את ההתייקרות שדרש הספק. סיבה טובה לצאת לשטח ולבדוק האם הצרכנים משתפים פעולה עם המאבק - והאם התרגלנו לחיות ללא המותגים שהפכו מיקרים לליבנו ליקרים לכיסנו
חרם צרכנים? אל תצחיקו את היצרנים והיבואנים שמתכוונים שוב להעלות מחירים. עתה נותר לראות האם הרשתות הקמעונאיות יילחמו בשבילנו. "אנו במלחמה תמידית מול הספקים נגד עליות המחירים" אמרו ברשת יוחננוף
צריכת הדגים בישראל גדלה בשנים האחרונות. אולי זו ההתפתחות הקולינרית ואולי המודעות למזונות בריאים יותר, בוודאי כתחליף לבשר. לקראת החג שבו אנו מאחלים "שנהייה לראש ולא לזנב", יצאנו לבדוק את מחירי הדגים ברשתות הקמעונאיות
פרויקט "כולנו משפחה אחת" שיזמה רשת יוחננוף לטובת תרומה של סלי מזון לקראת חגי תשרי יוצא לדרך בפעם הרביעית. הרשת משיקה קמפיין לעידוד הציבור לתרום ומצהירה כי השנה, כל התרומות יוכפלו על ידה, כלומר על כל 1 שקל של תרומה, היא תכפיל עם 1 שקל נוסף, כתרומה לקהילה
שנת הלימודים, שכולנו מייחלים שלא תושבת, נמצאת כבר מעבר לפינה - ויחד אתה ישובו לחיינו תיקי האוכל, קופסאות הפלסטיק, הכריכים, הפירות והחטיפים. בדקנו מהם המרכיבים הפופולריים בסנדוויצ'ים של ילדי ישראל, וכמובן: באיזו רשת נמצא את "סל ארוחת עשר" הזול ביותר?
בשופרסל הודיעו היום כי מחירי המוצרים של דיפלומט לא יעלו בחודשים הקרובים. גם בשאר הרשתות מתעקשים שלא תהיה עלייה. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ברך על ההודעה
אם דיפלומט תפסיק למכור מוצרים לשופרסל בגלל הסירוב האמיץ שלה להעלות את המחירים על גבנו, היא תתייצב הפעם בצד שלנו, ואנחנו נוכיח שאפשר להסתדר בקלות בלי יבואן שנוהג בחזירות. רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי ויוחננוף חייבות להתיישר - ולא להתפתות למבצעים על חשבוננו
ממחאת הפסטה למחאת הטונה: הציבור העצבני מעליות המחירים מעניש את היצרן או היבואן היקרן ופונה למותגים חליפיים. בדיקה השוואתית שערכנו במחירי מותגים מובילים מול חליפיים, מגלה שהאחרונים התייקרו בחדות לעומת המותג "הרגיש". למרות זאת, חלק מהם עדיין זולים בהרבה
העמסנו על עגלת הקניות קרוב ל-70 מוצרים לחג: גבינות, מעדני חלב, מאפים ופירות - ויצאנו לבדוק כמה נשלם עליה ברשתות המזון השונות. לא תאמינו, אבל על אותו סל בדיוק מצאנו הפרשים של יותר מ-200 שקלים בין הרשת הזולה ליקרה. הנה כל הפרטים והמחירים
על פי לוי, הרשתות הן שמסבסדות כרגע את מחירי העגבניות, שצפויים להרקיע שחקים. למה זה קורה וכמה זה עולה לנו? יצאנו לבדוק. בינתיים הודיע משרד החקלאות כי לאור חומרת המצב הוא פותח מכסות פטורות ממכס לייבוא עגבניות
רשת יוחננוף ממשיכה לצמוח: עלייה של כ-12.6% בהכנסות בשנת 2021 לעומת 2020. מכירות המותג הפרטי הגיעו לנתח של כ-28% בקטגוריות הפעילות. כן מדווחת הרשת כי היא צפויה להגיע ל-47 סניפים לפחות בשנים הקרובות. בקרוב יפתחו מחלקות זול סטוק בסניפים
בזמן שכולם מתלוננים על יוקר המחיה, מתברר שאנחנו אולי חזקים בקיטורים, אבל לא מתפשרים על נוחות: אחרי שגמרנו לזעום על אסם שהתכוונה להעלות מחירים באחוזים בודדים, מסתבר שאנחנו משלמים פערי מחירים עצומים ויותר מ- 26% על מוצריה - ועוד באותה הרשת
רשת המרכולים דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, מהם עולה כי רשמה עלייה של כ-15 אחוז בהכנסות ברבעון השלישי, לאחר שפתחה שבעה סניפים חדשים מתחילת השנה. הרווח הנקי עלה בכ-180 אחוזים
בצל החקירה של רשות התחרות, שסימנה את הקמעונאים כאחראים ליוקר המחייה, פגשנו את איתן יוחננוף לשיחה מלב אל לב: הילדות בחולון, השירות בצנחנים, הרשת המשפחתית, השיקום הארוך לאחר התאונה, וכמובן: מה הוא חושב ועל יוקר המחייה
אחי הצרכנים, זה הזמן לצאת שוב למלחמה על עגלת הסופרמרקט שלנו. אם לא נתאחד ונילחם יחד עכשיו, יוקר המחיה המטורף בישראל יחצה בקרוב שיאים חדשים של מחירים וחוצפה. המחאה החברתית של 2021 לא צריכה להקים אוהלים, אפשר פשוט להכות את האחראים להתייקרויות בכיס
רשת הקמעונאות משיקה בסניפיה מותג פרטי חדש תחת השם "יוחננוף" ומבטיחה מגוון מוצרים במחירים הזולים בכ-25% מהמתחרים. תחת המותג החדש יימכרו לעת עתה מוצרי טואלטיקה ובקרוב יורחב המגוון גם למוצרי מזון, תינוקות ועוד
רגע לפני שאנחנו פורסים את המפה על שולחן החג, יצאנו לבחון היכן הכי משתלם לנו לקנות את סל הירקות והפירות שלנו. לבישול, לאירוח או אפילו בשאיפה לתזונה בריאה לצד הזלילה שמאפיינת את ראש השנה
אוהבי בשר לעולם לא יסתפקו בבשר ששהה במקפיא, ולכן הם מאחרים את קניות הבשר עד לימים האחרונים שלפני החג. במיוחד לכבודם יצאנו לרשתות השיווק כדי לברר: היכן נמצא את מוצרי הבשר השונים במחירים המשתלמים ביותר?
אנחנו שומעים כל העת על התייקרויות, אבל האם זה נכון? כמה שילמנו עבור סלי הקניות של שלוש השנים האחרונות לעומת המחיר שנשלם השנה? בחינה של המחירים מעידה שרוב הרשתות הקמעונאיות הפנימו את השיח על יוקר המחייה ומתאמצות להתאים את המחירים לכוח הקנייה של הצרכנים
הסכם המיזוג של רשת פרשמרקט לתוך חברת האנרגיה פז, מהווה שיא חדש בדהירה של חברות הדלק לתחום הקמעונאות, שהפך קוסם למשקיעים רבים, אבל גם לריכוזי. האם זה טוב לצרכנים? האם באמת יש כסף קל בקמעונאות - ומה הקשר בין כל אלה למכונית החשמלית?
טורניר היורו שייפתח הערב ויימשך חודש שלם, מתאפיין גם בשינויים בהרגלי הצריכה: ממכירה מוגברת של מסכים, דרך כורסאות טלוויזיה ועד לבירות, מאזטים ופיצוחים. לקראת המשחקים, יצאנו לבדוק היכן ישתלם לנו יותר לרכז את הקניות
חג שבועות הוא האחרון בלוח השנה העברי, וכיאה למעמד הוא מתאפיין בארוחה חגיגית, בשינוי מרכזי אחד: ארוחת ערב שבועות מתבססת על מוצרי חלב, סלטים, פשטידות, מאפים ודגים. בדקנו בסופרמרקטים וברשתות כדי למצוא את סל הקניות הזול ביותר לשבועות
יום העצמאות הפך לחג המנגל הלאומי. מהפחמים ועד לבירות, מהפרגיות ועד לנקניקיות: מהם הבשרים הכי אהובים על הישראלים? מה ההבדל בין מנגליסט מקצוען לחובב וכמובן - איפה נמצא את "סל המנגל" הזול ביותר?
יוחננוף רוכשת את השליטה (50.1%) לפי שווי של כ-90 מיליון שקל רשת זול סטוק מונה מעל לחמישים חנויות ברחבי הארץ ולה מחזור מכירות של 71 מיליון שקל ב-2020
עובד ברשת יוחננוף קיבל הודעה כי הוא מושעה זמן קצר לאחר שירות מילואים, בניגוד לחוק. זאת, למרות שקיבל בכמה מקרים בונוסים על עמידה ביעדים. בשיחת השימוע, הוקלט המעסיק אומר: "כולם בצבא, הנוכחות שלך לא מורגשת". רשת יוחננוף: "תומכים בחיילי צה"ל". האזינו להקלטה
גייסה 462 מיליון שקל ותחל להיסחר בשווי של 2.3 מיליארד שקל - הרשת השלישית בגודלה בבורסה
ביוחחנוף, כמו בקרב מנפיקים לא מעטים אחרים, בחרו לנצל את תנאי השוק הנוחים ולמקסם תמורות כבר במועד ההנפקה - וחבל שכך