זו הסיבה המפתיעה שבגללה לטייסים אסור לגדל זקן
יש הרבה מאוד יתרונות ויוקרה בלהיות טייס, אבל מסתבר שלגדל זקן ולטפח אותו הוא לא חלק מהם. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בבטיחות של הטייסים. אז מדוע אסור לטייסים לגדל זקן, ומה הכלל תקף גם לטייסנו בארץ?
יש הרבה מאוד יתרונות ויוקרה בלהיות טייס, אבל מסתבר שלגדל זקן ולטפח אותו הוא לא חלק מהם. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בבטיחות של הטייסים. אז מדוע אסור לטייסים לגדל זקן, ומה הכלל תקף גם לטייסנו בארץ?
בטיסה של חברת התעופה האינדונזית באטיק אייר לג'קרטה, שנשאה 153 נוסעים, נרדמו הקברניט וטייס המשנה למשך 28 דקות. בקרי התנועה האווירית ניסו ליצור קשר עם תא הטייס, אך לשווא. רק בנס התעורר הקפטן ותיקן את נתיב הטיסה
לפי הסקר, שקיים ריאיונות עם 7,000 טייסים באירופה, רובם נרדמים לרגע בזמן הטיסה וחלקם אף הודו שחוו בשבועות האחרונים "שינה זעירה". נשיא איגוד הטייסים ביבשת: "אלו סימנים מדאיגים לכך שחברות תעופה אירופיות רבות לא מתנהלות טוב מבחינה בטיחותית"
עשרות מדינות וחברות תעופה מקדמות נוהל טיסה עם טייס אחד בלבד בקוקפיט. "המהלך עשוי להתחיל כבר בשנת 2027. המחסומים הפסיכולוגיים כנראה קשים יותר מהחסמים הטכנולוגיים", אומר מומחה
נוסע בטיסת אמריקן איירליינס בין לוס אנג'לס לוושינגטון די.סי שנערכה אתמול, ניסה לפרוץ לקוקפיט ולפתוח את דלת המטוס באוויר. הנוסעים לא הצליחו להשתלט עליו, עד שהגיעה הדיילת שהרביצה לו עם קנקן קפה בראש. הנוסע נעצר
קברניט חברת אייר אינדיה חזר מהשירותים במהלך הטיסה, וגילה כי דלת הקוקפיט תקועה הן מבחוץ והן בפנים. טייס המשנה נאלץ להנחית את המטוס
מערכת חדשה, ראשונה מסוגה בעולם, מאפשרת לכל נוסע ללחוץ על כפתור ולהנחית את המטוס ללא התערבות אנושית, במקרה שהטייס אינו מתפקד. ברגע שהמערכת מופעלת, היא מחשבת את המסלול לנמל התעופה הקרוב ביותר, ומשקללת נתונים כגון תנאי מזג האוויר, כמות הדלק, תנאי השטח