ירידה דרמטית במספר דוחות המהירות: מה קרה למצלמות הא3?
באוגוסט רשמה משטרת ישראל פחות מ-10,000 דוחות מהירות, לעומת קרוב ל-30 אלף בחודש המקביל. המשטרה: ירידה זמנית בשל החלפת מערכת הניהול של מצלמות המהירות
באוגוסט רשמה משטרת ישראל פחות מ-10,000 דוחות מהירות, לעומת קרוב ל-30 אלף בחודש המקביל. המשטרה: ירידה זמנית בשל החלפת מערכת הניהול של מצלמות המהירות
מומחה ההגנה העיד כי ניסוי הטכניון שקבע שמערכת הא3 אמינה, ושעליו מתבססת המשטרה במשלוח דוחות לנהגים, בוצע בניגוד להנחיות היצרן ואינו אמין. באופן חריג ביקשה התביעה אישור לזמן שוב מומחה מטעמה שיגיב על הדברים
בעידן שבו מצלמות מהירות קבועות מאבדות מיעילותן כי נהגים מקבלים התרעות כשהם מתקרבים אליהן ובולמים, למשטרת ספרד יש כבר פתרון שבכל זאת ינפיק לכם דוח מהירות
המצלמה שמוקמה בירידה מהר חוצבים לרמות בירושלים הפיקה יותר מ-13 אלף דוחות בשנה. ח"כ אורי מקלב, סגן שרת התחבורה: "לא רק שהמצלמה לא הצליחה למנוע תאונות, היא נפגעה בעצמה. ומאז שהושבתה מספר התאונות בקטע לא עלה"
המשרד לביטחון פנים ישלם למלם-תים עוד 12.5 מיליון שקל כדי להפעיל את מערכת הא3 השנויה במחלוקת שנה נוספת, עד שהמערכת שתחליף אותה תהיה מוכנה לשימוש. מה ישתנה?
פסק דין בראשון מבין שלושה משפטי אמינות חדשים למצלמות המהירות הנייחות של המשטרה, קבע היום כי המצלמות אמינות משום שלא הוכח אחרת, אולם יש לתקן כשלים בהפעלתן. פסקי דין במשפטים האחרים - בשנה הבאה
המשטרה מסרבת לחשוף מידע על מערכת המצלמות החכמות שאינה מוסדרת בחוק, אך עדות בבית המשפט מגלה כי ניתן למצוא בה את "כל המעברים של אותו רכב שנקלטו אי פעם". שני תיקים שנולדו בעקבות המערכת, ונגמרו לאחרונה בזיכוי, מצביעים על הבעייתיות שבהפעלתה
בעוד אמינות המצלמות הנייחות נשענת על הליך הכשרת השוטרים המפעילים אותן, במהלך ערעור של נהגים על דוח התברר כי ההסמכה עצמה אינה כוללת בחינה מסכמת שתבדוק האם הם הבינו כיצד לתפעל אותן. בעקבות זאת, בית המשפט קבע כי תעודות ההסמכה של המפעילים אינן קבילות
הפרקליטות פתה בחקירה פלילית נגד נצ"מ (בדימוס) שרית פיליפסון, החשודה גם באי-מילוי חובה רשמית, בשל התנהלותה בתיק שנגע לסוגיית אמינות מצלמות המהירות מסוג א3. בנוסף אליה ייחקר גם רפ"ק דוד כתר, תובע משטרתי לשעבר שעזב מאז את המשטרה
600 מיליון שקלים, זו ההכנסה שהניבו למדינה מצלמות המהירות בארבע השנים האחרונות, מדובר בתשואה שאין לה אח ורע בעולם. הבעיה: הן לא עושות את העבודה, והכסף לא הולך למקומות הנכונים
בעקבות הביקורות על אמינות ודיוק המצלמות אגף התנועה במשטרה הודיע כי נהגים שתועדו נוסעים במהירות מופרזת מחודש יוני 2018 - לא יקנסו ולא יועמדו לדין. ואולם החל מהיום היא תשוב לפעילותה הסדירה ולהפקת דוחות זאת לאחר חוו"ד שמערכת א-3 להפעלת המצלמות אמינה ומדויקת
אגף התנועה במשטרת ישראל של קבע כי לאחר קבלת כל חוות הדעת נמצא כי מערכת א-3, המשמשת לאכיפת המהירות אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את הנפקת הדוחות. "המצלמות ימשיכו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שבשימוש המשטרה", אמרו באגף
לאחר שנמצאו ליקויים בהליך התקינה של המצלמות האוטומטיות, פסילתן, חזרתן לשימוש תחת דו"ח טכניון שאינו מפורסם, ביקורת של בתי המשפט על הפרקליטות והמשטרה, אלו האזרחים שנותרים עם יותר שאלות מתשובות
כדי לקצר הליכי חקירה והעמדה לדין, אגף התנועה ייצור את האלבומים שיכילו תיעוד של העבירות, מפגשים עם שוטרים, וכל צילום רלוונטי נוסף. האלבומים יהיו נגישים לחוקרים ולתובעים המשטרתיים, ויוצגו בחלק מחומר הראיות בבית המשפט
נציב הביקורת על התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, קבע כי מ"מ מנכ"ל המכון שיקר כשהעיד שנכח בניסויים שכלל לא התקיימו ביחס לאמינות המצלמות. כעת הבכיר טוען: נכחתי בניסויים שעסקו במערכת אחרת, טעיתי בתום לב ועדכנתי את המשטרה בכך
בעקבות המלצתו של נציב תלונות הציבור לפתוח נגד ניצב משנה שרית פיליפסון בחקירה פלילית בחשד שהסתירה עובדות מהותיות על מצלמות המהירות, החליט מ"מ המפכ"ל להעביר אותה לתפקיד באגף השיטור. כהן מסר לקצינה כי תועבר באופן מידי עד לקבלת החלטה אחרת בעניינה
כאשר ההחלטה שגויה, התקינה חובבנית, הביצוע רשלני, האכיפה מרושעת וכל זה עטוף בהסתרה וכחש - אמון הציבור במערכת, במטרותיה ובאינטרסים מאחוריה מתרסק
הדחת הקצינים שסרחו לא תספיק כדי לתקן את המשבר שנוצר בעקבות פרשת מצלמות המהירות א3. הפעם המשטרה לא הסתבכה עם עבריינים - אלא עם האזרחים שומרי החוק, שהאמון שלהם הוא שמאפשר לה לבצע את עבודתה. ממלא מקום המפכ"ל במבחן מנהיגות. דעה
מדוע המליץ נציב הביקורת על התביעה להדיח את נצ"מ שרית פיליפסון ולפתוח נגדה בחקירה פלילית? איזה מידע הסתירה המשטרה והאם הוא יכול להשפיע על הנהגים שקיבלו דוחות בעקבות מצלמות המהירות א3? מורה נבוכים להתפתחות שמסעירה את המשטרה
שובן לעבודה של מצלמות אכיפת המהירות האלקטרונית מחד, ומאידך זיכוי נוסף של נהג מאשמת מהירות בשל צילום במצלמה מסוג זה - מבולבלים? הנה כל מה שצריך לדעת על מצלמות המהירות
לפני שעה קלה פרסמה המשטרה הודעה כי על פי מהנדסי הטכניון שקבעו בחוות דעת מסכמת המתייחסת לממצאי הבדיקות שנערכו למערכת מצלמות א-,3 כי "מצלמות המהירות מהימנות". עו"ד ארגמן: המחלבה חוזרת לשאיבה מלאה
המשטרה הודיעה על המשך מתן דוחות התנועה שמתבססים על תיעוד המצלמות מעוררות המחלוקת. ההחלטה התקבלה לאחר סדרת בדיקות שנערכו בטכניון, שבהן נמצא כי המצלמות מדויקות ועומדות בדרישות הבינלאומיות
בית משפט השלום בעכו קבע כי מצלמות המהירות הנייחות מסוג א-3 לא אמינות. "המערכת אינה אמינה ואינה מדויקת במדידתה, הרי שלא ניתן יהיה להרשיע את הנאשמים". נכתב. בפסק הדין מתח השופט ביקורת על המשטרה ומכון התקנים. "המומחה לא אמר אמת, יש לייחס לעדותו משקל נמוך"
מהנדסי הטכניון מסכמים בימים אלה את דוח הבדיקות למצלמות המהירות א-3, שעלה ספק לגבי אמינותן. מסקנותיהם יועברו לעיון ולאישור הפרקליטות שמסרה כי "יש עוד מספר נקודות טעונות הבהרה". לתשלומי דוחות התנועה ניתנה הארכה נוספת
המשטרה הפסיקה לשלוח דוחות על עבירות מהירות בגלל בעיות מדידה של המצלמות, וכעת האריכה את מועד התשלום עד לחודש ספטמבר. המשטרה מסרה כי המצלמות ימשיכו לתעד עבירות ככל שיימשכו הבדיקות
בדיון שהתקיים בין פרקליטות המדינה לאגף התנועה הוחלט כי המועד לתשלום דוחות מהירות שהנפיקה המערכת, אשר המועד לתשלומם טרם חלף, יוארך עד ספטמבר 2018. המשטרה: "ההחלטה לגבי המשך אכיפה תתקבל בתום הבדיקות"
האם גם מערכת הנתצ"ים של גוש דן חשופה לסיכון משפטי? ● ל"גלובס" נודע כי המערכת מקבילה טכנית למערכת מצלמות ה"גאטסו" של פרויקט א-3 שהשימוש בהן הוקפא השבוע. הנתצ"ים אמורים להנפיק לקופת העיריות דוחות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה
אחרי הנחיית הפרקליטות על בדיקת מצלמות המהירות בכבישים והודעת המשטרה כי תשהה את חלוקת הדוחות שהסתמכו עליהן, העריכו מומחים בענף כי המשטרה תחזור בה מהשימוש בהן. "צריך להסתכל על זה כאילו מדובר בהליך פלילי". שופט תעבורה בדימוס: למי שהודה בעבירה אין מה לעשות
יותר מ-300 אלף דו"חות הפיקה עד היום מערכת המצלמות הדיגיטלית. זו הכנסה של למעלה מ-300 מיליון שקל לקופת המדינה, כך שהחוזה ל-10 שנים שחתם המשרד לביטחון פנים עם החברה שזכתה במכרז בסכום של 335 מיליון שקל, התברר כרווחי במיוחד
אמינות פרויקט מצלמות המהירות א'3 נמצא בימים אלו בבדיקה מחודשת: לאחרונה הודתה משטרת ישראל כי הניסוי שבדק את אמינות המערכת לא התקיים, וביקשה מבית המשפט ארכה על מנת לערוך אותו. בינתיים, עסוקים בתי המשפט בפיענוח דוחות מלאים בסתירות
האם נמצא המכשיר שיעשה (כמעט) הכל? לקחנו למבחן את האיירוד קוואטרו החדש שיודע גם לשמש כמצלמת תיעוד נסיעה, גם להתריע על מכמונות רדאר, לייזר ודבורה, גם להצביע על מיקום מצלמות מהירות קבועות ובעתיד, גם להתריע מפני התנגשות וסטייה מנתיב הנסיעה
"מודה ומפרק ירוחם", כך צריכה הממשלה לפעול. להודות על טעותה בהתקנת מאות מצלמות המהירות ולהורות על פירוקן, שכן ברור לכל מי שעיין בדו"ח המבקר, כי תרומתן להפחתת הקטל בכבישים זניחה
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עד לאחרונה במתקפה חריפה נגד מצלמות האכיפה של המשטרה: מיושנות, לא יעילות ואפילו מסוכנות. "זו תהיה טעות גדולה לרכוש עכשיו מצלמות מיושנות ובלתי אפקטיביות", אומר יו"ר הרשות לשעבר
הצבת מצלמות האכיפה החדשות באיילון היא שערוריה של ממש
מחר בלילה יוצבו מצלמות בנתיבי התחבורה הציבורית באיילון, בקטע שבין מחלף חולות ועד מחלף חולון, שיאכפו נסיעה לא מורשית בנתיב - אך לא יאכפו מהירות
נתונים חדשים שחושפת הלהמ"ס, מלמדים כי עבירת נהיגה במהירות מופרזת גורמת לשיעור שולי של תאונות דרכים עם נפגעים. הנתון מעמיד שוב בסימן שאלה את התועלת שצומחת מרישות המדינה במאות מצלמות מהירות
בשנת 2014 נדרסנו על המדרכות, נחלבנו על ידי מצלמות מהירות, התחדשנו ברבע מיליון מכוניות והוצאנו סכומים דמיוניים על אחזקת רכב. המומחים שלנו מסכמים שנה רצופת ליקויים
מחקר שבוצע בשיקגו מצא כי מצלמות רמזור גורמות לתאונות דרכים ואינן תורמות לבטיחות הנהגים והולכי הרגל. גורמים בממשל: "כל התכנית הזו נועדה להכניס רווחים"
החל שיווק גלאי הרדאר המתקדם פספורט מקס בישראל, עם רגישות גבוהה והתראה מוקדמת מול מצלמות המהירות החדשות. המחיר, 4,780 שקלים
מתחילת 2014 הציבו המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל 16 מצלמות חדשות - רובן הגדול בערים ולא בכבישים בין-עירוניים. מהדורת וואלה! חדשות ממפה עבורכם את המצלמות שאי אפשר למצוא בווייז
מתחילת 2014 הציבו המשרד לביטחון הפנים והמשטרה 16 מצלמות חדשות - רובן בערים ולא בכבישים בין-עירוניים. וואלה! חדשות מביא לכם את המפה המלאה, ובה 130 מצלמות. צפו במהדורה
תיקון לפקודת התעבורה יגדיל סמכויות ענישה לשוטרים, בלי משפט
לא יהיו פה מסיבות עיתונאים רועשות, אף שר לא יגזור קופון, שום לובש מדים לא יגיד "בזכות האכיפה". אז מי יקבל אחריות על העלייה בהרוגים בדרכים בשנת 2013?
עוד 7 מיליון שקל לפרויקט מצלמות המהירות החדשות, 5.1 מיליון שקל למוקדי צפרות ארצית, 12.9 מיליון שקל להסדרת תשתיות קבר רשב"י במירון
דוחות מופקים בשעות חושך, כשמצלמות המהירות "נעלמות". ואח"כ אומרים לנו שהן נועדו לחנך את הנהגים
תוכנית אגרסיבית של משרד התחבורה תעשיר קופות העיריות ע"ח הנהגים. אם המטרה היא להכריז מלחמה על הנהגים ולמסד "מס דרכים" למימון גירעונות, אז תקראו לילד בשמו. חוקי?
אם כבר מצלמות אכיפה, אז שיהיו בצמתים. עשרות המצלמות הפזורות בכבישים מתעדות תאונות דרכים קשות כתוצאה מחציית צמתים באור אדום
על פי סקר שנערך עבור עמותת אור ירוק, עולה כי 87% מהציבור תומכים בהצבת מצלמות מהירות בכבישים מסוכנים וצמתים
בדיון מיוחד שנערך בועדת הכלכלה בנושא מצלמות המהירות יצאה קריאה לזירוז השלמת הפרויקט, לשיפור השקיפות והעברת ההכנסות מהדוחות למערך האכיפה
הממשלה מנסה להוריד את סוגיית מצלמות המהירות מסדר היום, שהפיקו עד כה קנסות ליותר מ-100 אלף נהגים ישראלים - וזה עוד לפני שהסתיימה הפריסה - והח"כים משתפים פעולה