כך שינתה המלחמה את סדרי העדיפויות של העובדים
שנה מפרוץ המלחמה, שוק העבודה הישראלי חווה שינוי דרמטי. מהביקוש לגמישות תעסוקתית ועד לצורך המוגבר בתמיכה נפשית - המעסיקים מתבקשים להסתגל למצב החדש ומהר
שנה מפרוץ המלחמה, שוק העבודה הישראלי חווה שינוי דרמטי. מהביקוש לגמישות תעסוקתית ועד לצורך המוגבר בתמיכה נפשית - המעסיקים מתבקשים להסתגל למצב החדש ומהר
מחקר ישראלי חדש מגלה כי לווי הכחול בוואצאפ יש השפעה ישירה על רווחתם של עובדים. אם הוי ישאר אפור ולא תתקבל תשובה, הם עלולים לפתח רגשות שליליים כלפי המנהל/ת והארגון
אחד האתגרים ביחסי אנוש במקום העבודה הוא היכולת לתת ולקבל משוב אפקטיבי, שלא ישאיר טעם לוואי שלילי ויעצים את העובדים והעמיתים לעצב את ההצלחה הבאה שלהם. איך עושים את זה? עידו פלג מציע לשנות גישה
בשורה למעסיקים: פסק דין חדש מטיל את האחריות על עובדים שמסרבים לדווח נוכחות. בפרשנות חדשה לחקיקה, קובע בית הדין הארצי לעבודה כי מעסיקים לא מחויבים לשלם עבור שעות נוספות שהעובד סירב לדווח עליהן וגם לא הוכיח אותן
בשונה מ'סטוצים' בפייבר, יחסים מקצועיים זה לא 'זבנג וגמרנו'. בין אם אתם לקוחות או ספקים, אין תחליף למערכת יחסים קבועה ומתמשכת. אז איך מבדילים בין השניים ולמה זה כל כך קריטי לעסק שלכם?
המשק נפתח מחדש ועובדים רבים שהוצאו לחופשה ללא תשלום במהלך החודשים האחרונים מתבקשים לחזור למקום העבודה. מה מגיע לעובדים אלה ואיך מתמודדים המעסיקים עם עובדים שלא מעוניינים לשוב?
תאונת עבודה, מחלת מקצוע או מיקרו-טראומה - נראה שישנן שלל דרכים להיפגע בעבודה. מה ההבדל בין המושגים וכיצד יש לנהוג כאשר הפגיעה שלכם עונה על אחד מהם?
שעון ביומטרי, זיהוי פנים, מעקב בעזרת מצלמות - המעסיקים מפקחים על פעילות עובדיהם בדרכים רבות. אילו אמצעים מותר להם להפעיל ומה אומר על כך בית המשפט?
המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שלא מצליח להתמיד במקומות עבודה עקב בעיות בקבלת מרות
בעולם העבודה המודרני בה לרעיונות חדשים יש פוטנציאל להניב רווחי עתק, חשוב, הן לעובד והן למעסיק, לדעת למי יש זכויות על אמצאות של העובדים. מהן זכויותיכם?
יותר ויותר מעסיקים נקשרים עם העובדים בחוזי פרילאנס הזולים יותר מהעסקה ישירה. אבל לא תמיד אכן מדובר ביחסי ספק ולא יחסי עובד מעביד. מה מבדיל בין המקרים?
מעסיקים רבים נאלצים לשלם לעובדים שפוטרו או עזבו כסף רב לאחר שלא העניקו להם את כל הזכויות המגיעות להם בחוק - לעיתים מחוסר ידיעה. כך תמנעו מהוצאות מיותרות. מדריך
בשנים האחרונות הופך עולם העבודה לדיגיטלי יותר ויותר - וכתוצאה מכך נאלצים המנהלים להתמודד עם דינמיות גבוהה, עובדים מדורות שונים ותפיסה אחרת של מבנה הארגון. הבנת שינויים אלו תעזור לכם להסתגל לעולם החדש. מדריך
לבני דור ה-Z ולבעלי משפחות יש דרישות שונות, ולעיתים מנוגדות, ממקום העבודה. איך יכול המנהל לשמור שכל העובדים יקבלו את מה שהם רוצים ולתרום להצלחת העסק? מדריך
כמה ימי מחלה מגיעים לכל עובד, האם ניתן לצבור אותם והאם אפשר לפטר את מי שחלה? עובדים רבים לא מודעים לזכויותיהם ולא מנצלים את הזמן כראוי כדי להבריא. מדריך
פעם בשנה מופיע לכם בתלוש המשכורת סעיף פחות מוכר. מה המשמעות של דמי ההבראה, איך תוכלו לדעת כמה מגיע לכם לקבל והאם המעסיק חייב לשלם לכולם? מדריך
בטרם מחליט המעסיק על פיטורי עובד, הוא מחויב לערוך לו שימוע, להקשיב לטענותיו - ולתת לו הזדמנות להגן על משרתו. כיצד עורכים את התהליך ומה אסור לעשות? מדריך
תקנות חדשות נועדו להבטיח העברה מסודרת של כספי הפנסיה של העובדים מהמעסיק לגופי החיסכון ושמירה על זכויותיהם הסוציאליות. מהם הכללים החדשים ועל מי הם חלים?
החזרה ללימודים מלווה בצורך של ההורים לסייע לילדים לחזור לשגרה כדי להסתגל למסגרת החדשה. הבעיה היא שהשנה ה-1 בספטמבר חל ביום שישי, ולאחר המנוחה בשבת - התלמידים הצעירים צריכים להתחיל את הכול מחדש. מה אפשר לבקש מהמעסיק? מדריך
בדיקה שערכה חברת עוקץ מערכות, שהגיעה לידי וואלה! עסקים, מעלה שיותר ויותר ישראלים אחרו לעבודה בשנה החולפת - וגם ביותר זמן. מה תירוצים המובילים לאיחורים ואיך מתמודדים עם התופעה? וגם: האם השינוי צריך דווקא לבוא ממקום העבודה? בדקנו
לא רק אתי אלון - בדיקה שביצעה חברת החקירות "אלקלעי מונרוב" מעלה כי בשנתיים האחרונות חלה עלייה בכמות העובדים הזוטרים המועלים בכספי החברה בה הם עובדים. מהן שיטות המעילה הנפוצות ואיך אפשר למנוע אותן?
שיחות הערכה מלחיצות עובדים רבים - אבל לא רק אותם. מנהלים רבים נלחצים אף הם מהצורך לבצע שיחות אלה עם עובדיהם. מירית ארזי פדלון מסבירה באולפן וואלה! NEWS איך כדאי להתמודד עם החרדה
אפליקציות משוב הן הדבר החדש בשוק העבודה והן מייצרות הזדמנויות אבל גם אתגרים חדשים לכל המשתתפים
תפסתם "על חם" עובד שגנב מכם? חשוב שתשיגו הוכחות חותכות: בדקו במצלמות אבטחה, עברו על מיילים או חשבוניות משלוח, עשו בירור עם העובד ובמקרים המתאימים הגישו תלונה למשטרה. ההחלטה לא לשלם לו פיצויים היא של בית הדין, ולא שלכם
ההבנה שהצלחה עסקית קשורה לשביעות הרצון של העובדים, הצליחה לחולל שינוי מהותי בגישה של המעסיקים כלפי ההון האנושי. עכשיו הגיע תורה של המהפכה הבאה: להפוך את מקום העבודה - לסביבה חברתית. דעה
הצעת החוק למניעת התעמרות במקום העבודה, שיזמה ח"כ מרב מיכאלי, עברה היום בכנסת בקריאה טרומית