מבחן פיז"ה מצביע על פערים חברתיים משמעותיים בין תלמידי ישראל
תוצאות מבחן פיז"ה בישראל לא מעודדות במיוחד. הן מצביעות על פערים חברתיים משמעותיים בין תלמידי ישראל. אך זו איננה גזירת גורל
תוצאות מבחן פיז"ה בישראל לא מעודדות במיוחד. הן מצביעות על פערים חברתיים משמעותיים בין תלמידי ישראל. אך זו איננה גזירת גורל
הגורם המשפיע ביותר על הישגי התלמידים בלימודים הוא רמת ההשכלה של האם - תואר אקדמי לאם מוסיף בממוצע 15% לציונים של ילדיה. במוסד שורש סבורים כי הסיבה העיקרית לציונים עלובים של התלמידים הישראלים היא משמעת נמוכה ופי שניים איחורים בהשוואה לעולם
ממוצעי הציונים של תלמידי ישראל במבחני פיזה עלו בשנים האחרונות בשיעור מזערי בלבד ואף עלייה הזו מפוזרת בצורה לא שוויונית. נתונים אלה מבטיחים את המשך הצמיחה האיטית של המשק ואת רמת החיים המדשדשת בישראל
מ-2011 נעצרה מגמת העלייה בציונים במבחנים בינלאומיים כמו פיז"ה וטימס. רפורמת "אופק חדש" שיושמה שלוש שנים קודם לכן דחפה מעט, אך עכשיו זקוקה המערכת לשינויים מהותיים: עוד שעות הוראה ושיטות לימוד מודרניות
התוצאות הנמוכות במבחני פיז"ה לא הפתיעו אנשי חינוך בכירים, שטוענים כי יש לערוך רפורמה משמעותית בדרכי ההוראה והלמידה, שבמסגרתה יבינו התלמידים את הרלוונטיות של החומר לחיי היום יום. "הקשר בין החומר הנלמד לעולם האמיתי נראה לילדים תלוש ולא שימושי"
ממבחני פיז"ה שנערכו בקרב תלמידי כיתות י' עולה תמונה עגומה באשר ליכולותיהם בקריאה, במדעים ובמתמטיקה. הפער בין תלמידים מצטיינים למתקשים הוא מהגדולים בעולם, ופערים ניכרים נרשמו גם בין דוברי עברית וערבית. בנט: "התוצאות מדגישות הצורך בצמצום פערים בחינוך"
החלק השני של תוצאות מבחני פיז"ה מגלה שפיזור הציונים עומד על 405 נקודות 91 יותר מהממוצע ב-OECD. בתוצאות "פתרון בעיות" נמצאת ישראל במקום ה-34, אחרי טורקיה והונגריה
מבחני פיז"ה המחישו עד כמה גדולה השפעת הפערים בחברה על הישגי התלמידים. נעמה אזולאי מציגה שני מקרים מעודדים המראים שניתן להתגבר על הפער - בהינתן המשאבים המתאימים
דוברי עברית השיגו במבחני פיז"ה באוריינות ציונים הגבוהים במאה נקודות מדוברי ערבית. שיעור המצטיינים במתמטיקה בקרב הערבים היה אפסי, לעומת 8% בקרב היהודים
נתוני המבחן הבינלאומי של ה-OECD לשנת 2012 מעלים שחלה עלייה בהישגי התלמידים, אך עדיין ישנם פערים ניכרים בין עשירים לעניים ובין יהודים לערבים. מי במקום הראשון בעולם?
המבחנים הבינ"ל מראים כי ישראל מדורגת בקצה השליש השני בין מדינות ה-OECD בתחום המדעים והמתמטיקה. בתחום הבנת הנקרא, אנחנו ממוקמים במקום "טוב" באמצע