פסטיבל הקולנוע ירושלים 2019: "עיניים שלי" הוא הזוכה הגדול
סרטו של ירון שני ("עג'מי") קטף את פרסי הסרט והשחקן הראשי בתחרות העלילתית המקומית של פסטיבל ירושלים. "מאה אחוז" של יעל קיפר ורונן זרצקי זכה בקטגוריה התיעודית
סרטו של ירון שני ("עג'מי") קטף את פרסי הסרט והשחקן הראשי בתחרות העלילתית המקומית של פסטיבל ירושלים. "מאה אחוז" של יעל קיפר ורונן זרצקי זכה בקטגוריה התיעודית
סרט התעודה הטרי והמדובר על אביגדור ליברמן ערוך היטב ומהנה לצפייה, אבל ניצב כסרטון תעמולה למענו יותר מאשר כיצירה דוקומנטרית של ממש, ומעלה הרבה תמיהות. וגם: התחרות העלילתית השנה היתה פוליטית ובועטת, אבל גם חלשה אמנותית
אנטוניו בנדרס עושה את תפקיד חייו ב"כאב ותהילה" המהולל, סרטו הטרי והאישי ביותר של פדרו אלמודובר. בריאיון מיוחד לרגל צאת הסרט בישראל, מדבר השחקן על הכל, אבל באמת הכל - חוץ מדבר אחד
סרט התעודה הארוך "פאראנו" נראה בהתחלה כגימיק, אך מתהדר בסגנון עשייה פורץ דרך מבחינה מקומית, ובעוצמה רגשית נדירה, וסרט הדוקו הקצר "תמונת ניצחון" עוסק בחייל שנפצע בצוק איתן בצורה הראויה לפנתיאון
הסרט התיעודי המדובר "M" עוסק בפדופיליה בחברה החרדית בישראל ובטיוח המתמשך שלה. מנחם לאנג, גיבור מסמך הדוקו המהולל, מדבר בפתיחות אמיצה על הניצול המיני שנפל קורבן לו ומסביר למה החרדים חייבים להרים את דגל ה-MeToo. ריאיון
מיה גות' החלה את דרכה כדוגמנית, לוהקה בנעוריה ל"נימפומנית" של לארס פון טרייר ומאז הפכה לאורחת קבועה בפסטיבלים בינלאומיים. לרגל הקרנת "החיים למעלה" בכיכובה בפסטיבל ירושלים, היא מסבירה למה אין לה אינסטגרם ולמה שוברי קופות לא מעניינים אותה
המערבון "הזמיר" היה אחד הסרטים המדוברים של פסטיבל ונציה האחרון, וגם חולל תקרית שוביניסטית וגזענית חסרת תקדים. לקראת הקרנותיו בפסטיבל ירושלים, הבמאית ג'ניפר קנט מדברת על כך, ומסבירה למה לא מעניין אותה לביים להיטי גיבורי-על
הזוכים הגדולים של קאן, ברלין, ונציה וסאנדנס; קלאסיקות מדהימות בעותקים משוחזרים על מסך גדול; וסרטים שעוררו מהומה ברחבי העולם. מדריך משוגע לפסטיבל ירושלים, עם מעל ארבעים המלצות וגם כמה אזהרות