למה עובדי אלביט ורפאל ימשיכו לנסוע ברכבים סינים
בזמן שהתעשייה האווירית קיבלה את המלצת גורמי הביטחון להפסיק את השימוש ברכבים מתוצרת סין, דווקא יצרניות כיפת ברזל, רקטות ומל"טים לצה"ל בחרו להמשיך עם המכוניות המוזלות

בזמן שהתעשייה האווירית קיבלה את המלצת גורמי הביטחון להפסיק את השימוש ברכבים מתוצרת סין, דווקא יצרניות כיפת ברזל, רקטות ומל"טים לצה"ל בחרו להמשיך עם המכוניות המוזלות
אחרי שנתיים של עיכובים אישר הפרלמנט באתונה רכישת 36 משגרי רקטות וחימושים עבורם, כדי להגן על מזרח יוון והאיים מארדואן ומהאיומים של הצי הטורקי. יוון גם מעוניינת בטיל הבאליסטי לורה של התעשייה אווירית
גאלפסטרים G300 שפיתחה ותייצר התעשייה האווירית טס היום לראשונה וכבר צבר עשרות הזמנות. מאז 1971 ייצרה החברה בארץ כ-1,200 מטוסי מנהלים. מה השתנה במטוס החדש וכמה הוא יעלה
בטקס רשמי סמוך לברלין נמסרה לצבא גרמניה סוללת החץ-3 הראשונה. מנכ"ל משרד הביטחון אמיר ברעם: "מברך על הסרת אמברגו הנשק, שאסור היה שיינקט נגד בעלת ברית של גרמניה"
המדינה האסיאתית מודאגת מהתחמשות קמבודיה ומינמאר השכנות בטילי סקאד ורקטות ארוכות טווח ורוכשת טילי ברק-MX מהתעשייה האווירית בעסקה של 107 מיליון דולר. ההסכם עשוי להתרחב בהמשך
לאחר שני מחזורים פנימיים, בית הספר המשותף של התעשייה האווירית ו Supersonas למנכ"ליות העתיד נפתח למנהלות מכלל הארגונים הביטחוניים; עד היום הוכשרו במסגרתו כמאה מנהלות בכירות בתחומי הטכנולוגיה, הביטחון והעסקים
השבוע תיכנס לשירות סוללת חץ 3 הראשונה של גרמניה, בעסקה הביטחונית הגדולה ביותר אי פעם של התעשיות הישראליות. עבור מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, בן לניצולת שואה, זו סגירת מעגל אישית: "את הטיל הבליסטי המציא גרמני. עכשיו אני מביא לגרמנים מערכת נגד טילים"
ארמניה השעתה את המו"מ לרכישת מטוסי טג'אס ב-1.2 מיליארד דולר בעקבות התרסקותו בסלון בדובאי. במטוס מותקנות מערכות של התעשייה האווירית ואלביט, והוא מותאם לנשיאת טילים של רפאל - מה שמעמיד בסימן שאלה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים לחברות המקומיות
התעשייה האווירית, יצרנית החץ ומל"טי ההרון, רושמת את השנה הרווחית בתולדותיה. המנכ"ל בועז לוי: "הרחבת הסכמי אברהם, כמו ההסכם עם קזחסטן והאפשרות שיצטרפו אליהם מדינות נוספות, יכולה להגדיל את פוטנציאל המכירות"
איך איראן משקמת את תעשיית הטילים מהפגיעות של חיל האוויר ונערכת לצבור מלאי שיאפשר לה לשגר בבת אחת 2,000 טילים, למה הקרבות בין האוצר למשרד הביטחון פוגעים בחידוש מלאי מיירטי החץ וקלע דוד, ומה המסר של סרטון התעמולה החריג בעברית שפרסמו משמרות המהפכה
השבוע שוב ראינו ניסיון של ארמון האליזה לפגוע בתעשיות ביטחוניות מישראל. עזה היא תירוץ נוח, אבל הבעיה האמיתית היא ההצלחה המסחרית של התעשייה האווירית, רפאל ואלביט על חשבון תעשיית הנשק הצרפתית. מטילים עד לוויין ריגול - אלה שש המערכות שמנצחות את הצרפתים כל פעם
לפי פרסומים ביוון החליט משרד ההגנה באתונה לחדש את המו"מ לעסקת "מגן אכילס": עסקת הענק ב-3 מיליארד יורו תכלול רכש של מערכות הגנה אווירית קלע דוד וספיידר מרפאל, וברק MX מהתעשייה האווירית
לפי דיווחים בהודו, משלחת הודית קיבלה בארץ אישור לפתיחת פסי ייצור מקומיים לאיר לורה של התעשייה האווירית, שלפי פרסומים זרים הופעל במערכה מול איראן, ולטיל השיוט החמקן של רפאל, סי ברייקר
הקרבות האחרונים מול פקיסטן המחישו להודו את הצורך במתדלקים חדשים, והיא צפויה לרכוש שישה מטוסי נוסעים שיוסבו בישראל - בעסקה שמוערכת בכמעט מיליארד דולר; בארץ דווקא מעדיפים מתדלקי בואינג 767 חדשים ויקרים
בזמן שהתעשייה האווירית מוכרת במיליארדים, הפוליטיקה מתעסקת באיזה פונקציונר יהיה היו"ר הבא. ארדן פרש, כ"ץ כועס, אמסלם בוחש ולוחץ, וסילבן שלום כבר מוזכר כמועמד "פשרה". קוראים לזה משילות - בפועל זו פשוט תעשייה שמחלקת את הג'ובים הכי משתלמים בעולם, על חשבוננו
דנמרק הודיעה סופית כי לא תרכוש מהתעשייה האווירית את הברק MX, למרות שהיא זקוקה בדחיפות למערכת ליירוט רחפנים וכטב"מים רוסיים שחודרים אליה, ושתע"א הבטיחה לספק בתוך שנה
תחרות חדשה בין שתי התעשיות הביטחוניות הגדולות: התעשייה האווירית מגבירה את התחרות ברפאל ומשיקה דור חדש לטיל הנ"ט להט, עם טווח של מעל 20 ק"מ, ומייעדת אותו לצבאות באירופה ובמדינות ברית אברהם
זה לא קורה כל יום: צבא גרמניה בחר ברכב שטח שמיוצר בבאר שבע, והתעשייה האווירית זכתה במכרז לאספקת כ-200 יחידות מהרכב שתכנן עידו כהן על סמך ניסיונו במירוצים ונרכש גם בידי צה"ל
בעקבות מיעוט מסוקים בכוננות ב-7 באוקטובר והגעת אפאצ'י לאזור אחרי שכבר היה מאוחר מדי, התעשייה האווירית ו-L3Harris מפתחות מטוס תקיפה קל שישלב חימוש נגד שריון, חיישנים מתקדמים וזמן שהייה של שעות: "פתרון מבצעי מדויק לצרכים הייחודיים של מדינת ישראל"
פרסום ראשון: אחרי שלוש שנות פיתוח חשאי, נחשף מטוס המנהלים החדש של התעשייה האווירית - G300, שיחליף את ה־G280 ויימסר ללקוחות החל מ־2027. המטוס נבנה בפס הייצור בלוד, ומשודרג בארה"ב על ידי גאלפסטרים האמריקנית, שתמשיך להיות אחראית על הגימור היוקרתי ועל השיווק
מכ"ם של התעשייה האווירית יהווה את ליבו של מטוס הבקרה האווירית הקוריאני החדש. סיאול מצטרפת לאיטליה ולסינגפור שרכשו את מטוס ההתרעה הישראלי, שכיכב גם במלחמה נגד איראן
התעשייה האווירית פרסמה את דוחותיה לרבעון השני, עם עלייה של 14% במכירות ל-1.62 מיליארד דולר וגידול ברווח הנקי במחצית הראשונה של 2025. צבר ההזמנות זינק ל-26 מיליארד דולר. המנכ"ל בועז לוי: "לא ספגנו ביטולי עסקאות, עובדים בשקט"
החברה הביטחונית הגדולה בארץ תשלם לרשות לניירות ערך 825 אלף שקל בגלל שהיא פועלת ללא יושב ראש, שאת מינויו עוצרים שני השרים בגלל הקרבות ביניהם בליכוד
החזון של ראש הממשלה לא רק מנותק מהמציאות, הוא גם מסוכן: ישראל הקטנה, בלי נפט או מיליארדים פנויים, לא יכולה להחזיק תעשייה ביטחונית מודרנית בלי סיוע, ייצוא ורכש מחו"ל. החל מהמיירטים ששמרו עלינו, דרך המטוסים והטנקים: אנחנו תלויים בעולם
בכירי מערכת הביטחון חגגו את שיגור לוויין הריגול החדש של צה"ל, אבל בשטח אין הרבה מה לחגוג. הפרויקט סובל מחוסר מימון ובניגוד לכוכבים אחרים של המלחמה באיראן, כמו חץ והחימושים המדויקים, טרם קיבלה תוספת תקציב
תעשייה האווירית זכתה בפרס ביטחון ישראל על פיתוח וייצור מטוסי המודיעין "שביט", "עיטם" ו"אורון", בזכות תרומתם הקריטית לביטחון המדינה ובמיוחד במלחמת "חרבות ברזל". המערך מציב את ישראל בחזית החדשנות הטכנולוגית
אחד הפרויקטים האזרחיים הגדולים של התעשייה האווירית נכנס לפעילות מסחרית: קיבלה אישור מהרשויות בארה"ב ובארץ לספק את מטוסי הנוסעים שהסבה. היקף ההזמנות עומד על כשני מיליארד דולר. בדרך: אב טיפוס לאירבאס A330 המתחרה
לאחר ששר הביטחון כ"ץ והשר האחראי על רשות החברות אמסלם לא הסכימו על מינוי הדירקטורים החסרים, פרסמה התעשייה האווירית דו"ח מקדים: 3.228 מיליארד דולר מכירות השנה, ורווח נקי של 290 מיליון דולר
האיסור הבריטי על השתתפות גורמי ממשל וצבא ישראלים בתערוכת הנשק בלונדון לא דומה לחרם הצרפתי: תע"א, רפאל ואלביט יורשו להשתתף. הבריטים מעבירים מסר: רוצים את הנשק הישראלי, לא מאמינים לממשלת ישראל
הקרבות הפוליטיים בליכוד גוררים את החברה הביטחונית למשבר: ישראל כ"ץ ודודי אמסלם קיבלו אזהרה חריפה מיו"ר הרשות לניירות ערך, לפיה אם ימשיכו לעכב מינוי דירקטורים לחברה תידרש התעשייה האווירית לשלם מיד למשקיעים תמורת האג"חים שלה בהיקף של 156 מיליון שקל
סלובניה מחזיקה את אחד הצבאות הקטנים בנאט"ו, מה שלא מנע ממה להיעזר בתעשיות הביטחוניות מהארץ במעבר מציוד סובייטי למערבי. היא אף מסרה לאוקראינה טנקים שהשביחה אלביט, בזמן שישראל נמנעה מלספק להם נשק התקפי
הפלת חמשת המטוסים בעימות האחרון בין שתי מעצמות הגרעין שולחת את ההודים לתעשייה האווירית, רפאל ואלביט, כדי לתת תשובה לטילים הסינים היעילים שרכשה השכנה האיסלאמית. צפי ההזמנות עומד על מאות מיליוני דולרים
אין כמו קמפיין גיוס התרומות של מכון ויצמן כדי לסמל את יחס הממשלה הזאת לא רק למוסדות שבזכותם הפכה מדינת ישראל למה שהיא, אלא לכל מה שמסמל נאורות וקדמה. לא מאמינים? רק תסתכלו על התגובות נגד המכון, שעוסקות ברובן בשקמה ברסלר
הוויכוח בין משרדי האוצר והביטחון הוכרע, והמדינה תמלא את המחסנים במיירטי חץ-3 של התעשייה האווירית, בעקבות השימוש הקריטי שלהם בהגנה מפני טילים מאיראן ולקראת הסבבים הבאים עם טהרן והחות'ים: "ההחלטה משקפת את ההצלחה חסרת התקדים של המערכת"
הלוויין דרור-1, שבנתה התעשייה האווירית תמורת 200 מיליון דולר, נועד לשמש את צרכי התקשורת של המדינה במקום לווייני העמוס, ששימשו גם את צה"ל, כולל במלחמה עם איראן
התעשייה האווירית תציע מטוס כיבוי על בסיס מטוס הנוסעים בואינג 767, באמצעות הקמת חברה עם שותף שתשכיר את המטוסים למדינות שנפגעות משריפות על רקע ההתחממות הגלובלית; בתע"א אופטימיים: "העולם מתחמם, ביצענו במהלך השנים יותר מ-200 הסבות של 767"
עשור אחרי שנכנסה לשירות בחיל הים נקלטה מערכת ההגנה מתוצרת התעשייה האווירית גם בחיל האוויר, ותצטרף למערך החץ והקלע דוד ביירוט טילים באליסטיים
התעשייה האווירית קרובה לסיום פיתוח הדור השני של המיירט הישראלי, וצפויה להתחיל בשנה הקרובה בניסויי שיגור: "חץ-2 עדיין עושה את העבודה, אבל מאז שנכנס לשירות נרשמה התקדמות טכנולוגית רבה שיכולה לשפר עוד יותר את הביצועים"
משרד הביטחון קבע שישראל והחברות הביטחוניות ישתתפו בסלון האווירי בפריז, התערוכה הביטחונית החשובה בעולם שנפתחת מחר, אך בכירי החברות יישארו בארץ לפקח על המאמץ הגדול של התעשיות להאיץ אספקת חימושים ומיירטים הנדרשים כעת לצה"ל מול איראן
התעשייה האווירית מסרה באחרונה את המכ"ם ה-250 מסדרת ה-MMR, שנולד עבור חיל התותחנים, הפך ללהיט ביטחוני ונרכש אפילו בידי גרמניה, קנדה והודו, שרק בחודש שעבר יירטה בעזרתו איומים מפקיסטן
עם כוח והשפעה באה גם אחריות רבה, והיא מופנית לא רק למול הצורך להגן על המדינה, אלא גם כלפי החברה שבתוכה אנו חיים. העלייה בביקוש לשירותי בריאות הנפש בישראל מחייבת את הטכנולוגיה הישראלית להוות רשת ביטחון חברתית. זו אינה בחירה בין הלב לשכל - זו בחירה בשניהם
הגרמנים נערכים לקבלת חץ-3, וכבר בונים על חץ-4: בכירים ממשרד הביטחון, התעשייה האווירית וצבא גרמניה נפגשו לקראת מסירת המערכת בסוף השנה. חיל האוויר הגרמני כבר מגלה עניין גם בחץ-4 החדש שעדיין בפיתוח. למרות המלחמה, התעשייה האווירית צפויה לספק בזמן את הטילים
בתוך חמש שנים הוכפל הייצוא הביטחוני מישראל והגיע למכירות של 14.8 מיליארד דולר ב-2024, עם גידול במכירות מערכות הגנה אווירית ולוויינים, ובייצוא למדינות ברית אברהם. אבל ראש סיבט, יאיר קולס מזהיר: "התמונות מעזה מקשות על המשך הייצוא"
ספרד הטילה פצצה אמש כאשר משרד ההגנה במדריד הקפיא עסקת טילים עם רפאל ב-231 מיליון יורו, ומבקש להוציא את אלביט מעסקת רכש משגרי רקטות ב-700 מיליון דולר. עוד לא ברור האם העסקאות יימשכו בפועל, אבל המסר ברור: לתמונות מעזה יש כרגע יותר עוצמה מכל טיל ישראלי
הכסף מייצג את חלקה של המדינה ברווחי יצרנית החץ לשנים 2023-2017, והועבר ביום שבו זכתה החברה בשני פרסי ביטחון ישראל, אחד מסווג ואחד על מטוס הביון אורון שנכנס לשירות במלחמה
רשות ניירות ערך צפויה לקנוס את התעשייה האווירית בעקבות מחדל מתמשך במינוי יו"ר לדירקטוריון, על רקע עימותים פוליטיים וניסיון מינוי כושל של פרופ' גבי סרוסי
בזמן שהמערכות שלה משתתפות בלחימה במזרח התיכון ובהודו, תע"א מציגה את הרבעון הראשון החזק שלה אי פעם: המכירות זינקו ל-1.61 מיליארד דולר והרווח הנקי ל-164 מיליון דולר
מערכות נשק ישראליות כיכבו אתמול בשני הצדדים בעימות בין הודו לפקיסטאן: הודו השתמשה בחימוש משוטט הארופ ואיבדה מל"ט הרון. השיא: דיווחים שמטוס קרב סיני שמגלה דימיון מופלא למטוס הקרב הישראלי, הפיל ראפאל צרפתי
התעשייה האווירית תחלק דיבידנד ענק למדינה על רווחיה בשנים 2023-2017. השר דודי אמסלם אישר את המהלך לאחר עיכוב ממושך, ובמקביל ברשות החברות רואים בכך צעד ראשון לקראת הפרטה מלאה של החברה
שבועות לאחר פסילתו מתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, פרופ' גבי סרוסי משיב אש. בראיון בלעדי הוא דוחה את הטיעונים נגדו ומשוכנע ששיקולים זרים הובילו לדחיית מועמדותו ("רשות החברות משרתת אג'נדה פוליטית"), מודאג בנוגע לעתיד ומבהיר כי לא אמר את המלה האחרונה