צבא ארה"ב בעסקת ענק עם אלביט: 200 מיליון דולר להגנת נגמ"שים
מערכת החץ דורבן הישראלית תותקן בנגמ"שי הברדלי האמריקאים, בעסקת שתתבצע באמצעות ג'נרל דיינמיקס המקומית

מערכת החץ דורבן הישראלית תותקן בנגמ"שי הברדלי האמריקאים, בעסקת שתתבצע באמצעות ג'נרל דיינמיקס המקומית
מכטב"מים דרך טילים, קסדות טייס ועד למוח של כיפת ברזל והכשרת טייסי חיל האוויר המלכותי - הבריטים נהנים מהנשק והטכנולוגיה הישראליים בזמן שלא מתביישים להטיל עלינו אמברגו; מקור בתעשיות הביטחוניות: במקביל לצעדים אלה הבריטים הורידו הוליך במאבק נגד הגרעין האיראני
שעות אחרי אלביט מפרסמת גם יצרנית החץ, לווייני האופק ומל"טי ההרון דוחות כספיים: החברה הממשלתית הרוויחה יותר מאלביט הציבורית וצבר ההזמנות שלה גדול יותר, אבל מכירות אלביט גבוהות יותר
יצרנית החימושים, המל"טים ומערכות הלחימה הציגה גידול של 22% ברווח הנקי ושל 31% בצבר ההזמנות למספר אדיר של 21 מיליארד דולר, ונערכת לפתיחת מפעלי החימוש והמל"טים החדשים בדרום במודיעין. המנכ"ל בוצי מכליס: "ממשיכים לפתח את הלייזר האווירי, זו תהיה בשורה דרמטית"
התעשייה האווירית תספק ללקוח זר מערכת במגה עסקה בשווי 1.9 מיליארד דולר. אלביט מוכרת את מערכת ההגנה לרכב משוריין חץ דורבן למדינה באירופה ב-130 מיליון דולר
אחרי שאוקראינה הוכיחה שהרקטות המדויקות ארוכות הטווח שקיבלה מארה"ב יכולות לשמש תחליף למטוסי קרב, עוד ועוד מדינות מצטיידות ברקטות המדויקות הישראליות
מאז הפלישה נמנעה ישראל מלספק לאוקראינה מערכות נשק מתקדמות כדי שלא להרגיז את פוטין. מטוסי האף-16 המשומשים מדנמרק והולנד שהציג זלנסקי יעניקו לה יכולות חשובות מתוצרת אלביט ורפאל
לקחי המלחמה: בצל החשש מהגבלות באספקת נשק לישראל, המדינה מזמינה מאלביט חימושים ב-340 מיליון דולר, בעסקה שכוללת מימון להרחבת מפעל הייצור החדש שהיא בונה בדרום כדי להפחית את התלות באמריקאים
הפגז היה בשימוש מבצעי ראשון בלחימה בעזה ובצפון, וזכה להצלחה בשל מסוגלותו לפגוע במטרה בדיוק רב. הוא יקר משמעותית מפזג מרגמה רגיל אבל היעילות שלו קרובה לכזה של טיל נ"ט. כוחות חי"ר יוכלו לשגר בעצמם את הפגז מבלי להמתין לחיל האוויר - ולהבטיח נזק משמעותי לאויב
בהוראת נשיא צרפת נאסרה כניסת ישראלים לתערוכת הנשק יורוסאטורי ואזור הביתן הישראלי הוסב לבית קפה, מציגים זרים זעמו על המהלך, וחלקם הפגין נגדו. במקביל מפעל של אלביט בבריטניה נפרץ על ידי פעילים פרו פלסטינים שזרעו נזקים
חמש חברות ישראליות מציגות בתערוכת ILA בברלין. קנצלר גרמניה ביקר בתצוגה של התעשייה האווירית, וקיבל הסברים על מערכת חץ-3 שרכשה ממנה ב-3.5 מיליארד דולר
אלביט, רפאל וחברות נוספות היו אמורות להשתתף בתערוכה, שהיא החשובה ביותר בעולם בתחום הנשק היבשתי. מקרון, שקיבל את ההחלטה בשל פעילות צה"ל בעזה, מונע מהתעשייה הישראלית אפשרות להציג לקחים ראשוניים בעקבות המלחמה בעזה. ההערכה: החלטת ממשלת צרפת סופית
חיל הנחתים האמריקאי מצטייד בכ-200 רובוטי רונ"י ישראליים שמסוגלים לרדת מדרגות, לשאת נשק ולהיכנס ראשונים לאזורים מסוכנים. הרונ"י לקח חלק משמעותי בטיפול במנהרות של חמאס, כאשר הוא נשלח קדימה לסרוק את השטח ולהקטין הסכנה לחיילים
החברה הביטחונית הגדולה בארץ רושמת גידול של 11% במכירות וחוצה לראשונה את רף 20 מיליארד דולר בהזמנות. אך העלייה היא בעיקר בזכות המכירות לצה"ל: לצד גידול של 200 מיליון דולר במכירות למשרד הביטחון ברבעון הראשון, יש ירידה במכירות בחו"ל
אחרי שאלביט ורפאל עקפו אותה בשוק האמריקני, התעשייה האווירית סוגרת פערים: בכירי החברה חנכו היום מרכז מבקרים בוושינגטון במטרה להרחיב את הפעילות העסקית בארה"ב, וביולי יתחיל לפעול גם מרכז חדשנות במרילנד. עמיר פרץ: "רחוקים מלמצות את הפוטנציאל שלנו בארה"ב"
אלביט דיווחה הבוקר על חוזה חדש בסך 760 מיליון דולר, שיצטרף להזמנות אחרות שקיבלה אחרי ה-7 באוקטובר. כפי שנחשף בוואלה: החברה תספק את התחמושת מהמפעל החדש בנגב והישן ברמת השרון, שסגירתו תידחה
כילד שגדל בעיר חאלב נדקר בידי ילדים ערבים, בצה"ל היה אחד ממייסדי תחום הלוחמה האלקטרונית, ובשבוע הבא ישיא אל"מ בדימוס שאולי לוי בן ה-77 משואה, על חלקו בפרויקט החץ באלביט. עכשיו הוא מספר איך הגמרא סייעה לו ביירוט טילים ומה למד מרלף קליין
מדינות אירופה מגבירות את הלחץ על ישראל לסיים את המלחמה וחלקן מפעילות אמברגו נשק, אך ממשיכות לקנות את הסחורה הביטחונית שהחברות הישראליות מציעות
שש שנים אחרי שגברה על רפאל במכרז לאספקת מערכת הגנה אקטיבית לנגמ"שי הברדלי, קיבלה אלביט הזמנה ראשונה בסך 37 מיליון דולר, שצפויה לגדול למאות מיליוני דולרים
בלעדי: אלביט זכתה בעסקת ענק בברזיל למכירת תותחים מתנייעים לצבא המקומי, אך בצבא ברזיל מודאגים שהעסקה לא תצא לפועל - האם הנשיא דה סילבה, שהשווה את פעילות צה"ל בעזה לנאצים, יטיל עליה וטו ויסמן פגיעה ראשונה בייצוא הביטחוני בגלל המלחמה?
לאיום האיראני היה גם צד חיובי: ישראל קיבלה בחינם ניסוי חי השווה סכומי עתק. ההצלחה תתדלק את התעשייה המקומית ואילו איראן תיאלץ לתת הסברים לרוסים על הכטב"מים שהיא מוכרת לה. צו השעה הוא ייצור מקומי עבור צבא הרבה יותר גדול, לצד יצוא אדיר של מערכות צבאיות
זה בכלל לא משנה כמה זה עלה לנו - תדמיינו רק מה שהיינו משלמים אם הטילים האיראניים אכן היו נוחתים על ראשנו, מפגיעות בנפש ועד מכה להרתעה הישראלית. עבור התעשיות הביטחוניות מדובר בתצוגת תכלית מרהיבה, ולציבור היה זה בוקר אחד של גאווה בחצי שנה מסויטת
היצרנית הביטחונית מסכמת שנה עם זינוק במכירות לצה"ל בגלל המלחמה, לצד פינוי מפעלים בקריית שמונה ושדרות ועד ל-5 עובדים שנהרגו. מכליס: "אם מישהו בעולם לא ימכור לנו רכיבים, יש אלטרנטיבות. הממסדים הביטחוניים בעולם מאוד אוהדים את צה"ל ואלביט"
הדוחות של ענקיות הייצוא הביטחוני בישראל מצביעים על רווחי שיא. גם מי שחושב שאנחנו בסך הכל מפיקים את המקסימום ממצב עולמי בעייתי, לא יכול שלא להביט בהכנסות העצומות ברגשות מעורבים
העסקה היא על רקע שדרוג הכוחות הצבאיים של המדינה אל מול ההתעצמות הצבאית של סין ותכלול מערכות הגנה, צריחים ותצפית לנגמ"שים החדשים שרוכש צבא אוסטרליה. גם רפאל ופלסן משולבות בפרויקט
אלביט תספק לאחת ממדינות אירופה מערכות מתוחכמות לרכבים משוריינים, בדומה לאלה שצה"ל משתמש בהם כיום במסגרת המלחמה; אלביט אינה מסגירה מי המדינה שרכשה אבל ככל הנראה מדובר בשבדיה, צ'כיה או גרמניה
המפעל המתקדם שאמור היה להיפתח עוד ב-2023 ולהחליף את פסי הייצור ברמת השרון יופעל רק בסוף השנה. בינתיים נבחנת הפעלה במקביל של המפעל החדש והישן בשל הצרכים הדחופים של צה"ל בעקבות המלחמה, וצבאות זרים בעקבות המלחמה באוקראינה
פסק הדין בהאג מאיים על העסקים המשגשגים של התעשיות הביטחוניות: איטוצ'ו היפנית, שדרכה תיכננה אלביט לחדור לשוק הביטחוני הענק ביפן, הודיעה שתנתק את קשריה עם החברה הישראלית: "בהתחשב בצו בית הדין בהאג נסיים את הקשרים עד סוף פברואר"
2024 היתה השנה של התעשיות הביטחוניות: תע"א, אלביט ורפאל עם מכירות שיא וצבר הזמנות משולב של כ-70 מיליארד דולר. מהמיירטים ששמרו עלינו דרך מערכת הלייזר מגן אור שתהיה הראשונה בעולם, הם מציעים לא לזלזל ביריב: "האיראנים אמנם הוכו, אבל הם אויב חזק ומתוחכם"
המכירות זינקו ב-12%. תמכור מערכות הגנה מטילים למטוסי התדלוק של חיל האוויר הקנדי בעשרות מיליוני דולרים
אנליסט בכיר: "משברים תמיד יצרו הזדמנויות בשוק ההון. נראה שהמשקיעים יוצאים מנקודת הנחה שמכאן והלאה יהיה רק יותר טוב"
ממשלת יוון אישרה רכישת מאות פצצות מונחות מרפאל וטילים על קוליים ארוכי טווח מאלביט והתעשייה האווירית. המטרה: שדרוג הקטלניות של חיל האוויר היווני מול הטורקים
אלביט דיווחה על חוזה בסך 115 מיליון דולר לפגזי טנקים עם מדינה אירופית החברה בנאט"ו, כחלק מגל ההצטיידות שהאיצה במלחמה באוקראינה
מנכ"לי שלוש התעשיות הביטחוניות הגדולות מדברים על שנת השיא של התעשייה האווירית, אלביט ורפאל, מה קרה כשלמדו לשתף פעולה ולא רק להתחרות ביניהם, ומה קורה כשהוויכוח על המהפכה המשפטית זולג אל מעבר לשערי המפעלים הרגישים שלהם
פרסום ראשון: חיל התותחנים יקלוט את המזל"ט החדש "eVTOL Skylark" של חברת אלביט. הכלי החדש מסוגל להמריא ולנחות אנכית, לטוס במשך שעות מעל שטחים בנויים ובמרחב הימי כדי לצוד מטרות, לחקור תאי שטח ולסייע בהגנה על כוחות שיתמרנו בעומק שטח לבנון
אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך 55 מיליון דולר לאספקת מערכת נגד כלי טיס בלתי מאוישים להולנד. בכך נמשכת המגמה הברורה: מדינות אירופה מגדילות את הוצאות הביטחון שלהן
התעשייה האווירית, יצרנית החץ, תקבל מחצית מהכנסות עסקת הענק: 3.5 מיליארד דולר - והשאר יגיע לקבלניות המשנה שלה בארה"ב, מה שסייע לאישור העסקה. עוד לפני החץ מכרה החברה, מתחילת השנה ב-2.5 מיליארד דולר ואלביט ב-2.837 מיליארד. אז למה שתיהן מציגות תזרים שלילי?
חברת "אלביט" תציג השבוע בתערוכה האווירית בפריז את המערכת הדיגיטלית והזעירה שנועדה להטעות טילים מונחי מכ"ם עוינים, ואף ניתן להתקינה גם על מסוקים וכלי טיס לא מאוישים. המערכת יכולה גם לפעול באופן עצמאי ותזהה איומים בסביבת כלי הטיס
הפרחים לפוטין: הצבאות האירופים ממשיכים להסתכל על המלחמה באוקראינה ולהפיק לקחים. אחרי דנמרק ופינלנד, גם הולנד רוכשת את מערכות הרקטות של אלביט, עם טווח של עד 300 קילומטרים
מערכת "קלע דוד", שכונתה בעבר "שרביט קסמים", מהווה את השכבה השלישית במערך ההגנה הישראלי מפני טילים ורקטות, בעלת מבנה ייחודי ומצוידת במכ"ם ובחיישן אופטי. פינלנד הודיעה בחודש שעבר על רכישתה בסכום ענק. היום, יירטה לראשונה רקטה ששוגרה מרצועת עזה
מערכת "קלע דוד", שכונתה בעבר "שרביט קסמים", מהווה את השכבה השלישית במערך ההגנה הישראלי מפני טילים ורקטות, בעלת מבנה ייחודי ומצוידת במכ"ם ובחיישן אופטי. פינלנד הודיעה על רכישתה בסכום ענק
המשרד לביטחון לאומי חתם עם אלביט מערכות על הארכת הסכם לאספקת שירותי טייסת כיבוי אש בעוד כשמונה שנים עבור הרשות הארצית לכבאות והצלה לישראל
בפעולה חשאית מבלי שהאויב יוכל לשמוע את המנוע, שהייה באוויר של כשעתיים ויכולת דיוק עד 100 ק"מ, מערכת נשק חדשה של חברת אלביט מוצגת לראשונה. המערכת מיועדת לכוחות חי"ר שפועלים בשטח ויכולים להפעיל כמה כלים שיכולים לתקוף טנקים ואף אופנועים הנמצאים בתנועה. צפו
פינלנד ממשיכה להתחמש במערכות נשק ישראליות מול השכן הרוסי העצבני. אחרי שהזמינה בדצמבר טילי ספייק מרפאל ב-224 מיליון יורו, היא רוכשת כעת גם רקטות, ומתלבטת בין מערכות הגנה אווירית של רפאל והתעשייה האווירית
אלביט תרחיב את מרכז הסימולטורים של חיל האוויר בעסקה בשווי 400 מיליון שקל. כששעת טיסה של מטוס קרב עולה כ-30 אלף דולר, החיל יחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה בשעות טיסה. נזכיר כי בשבוע שעבר קיבלה אלביט 400 מיליון שקל עבור סימולטורים חדשים לשריון בצה"ל
על רקע המתיחות מול הרוסים בגבול האוקראיני, מודיעה אלביט מערכות כי זכתה בחוזה בסך 36 מיליון דולר לספק מרכז אימון משימתי למטוסי F-16 עבור חיל האוויר הפולני
המלחמה באוקראינה מספקת לתעשיות הביטחוניות מישראל עוד עסקת ענק. אבל הפעם רוב העבודה תבוצע בחו"ל: העסקה תתבצע דרך שותפות בריטית, וחלק מהערכות ייבנו ברומניה
החברה זכתה בזכתה בחוזה בסך 660 מיליון דולר "לספק יכולות מודיעין עבור מדינה באירופה". ביצוע החוזה בתוך 4 שנים והוא כולל תקופת אחזקה של 10 שנים
אלביט מסכמת את שנת 2021: חוצה לראשונה את סף 5 מיליארד דולר הכנסות ומציגה שיא של 13.7 מיליארד דולר בצבר ההזמנות. נשיא ומנכ"ל החברה: "אלביט מערכות ממוצבת היטב להפיק תועלת מההאצה בצמיחת תקציבי הביטחון על רקע המצב הביטחוני במזרח אירופה"
הפלישה הרוסית לאקראינה השפיעה לרעה על הכלכלה העולמית, אבל יש גם מרוויחים: אלביט מערכות מדווחת היון על שני חוזים חדשים בסך 130 מיליון דולר להקמת מפעל תחמושת מתקדם באחת ממדינות אסיה, זאת בהמשך לחוזה עם צבא שבדיה