שנה רביעית ברציפות: תאונה פטאלית והרוג בראלי דקאר
מזעזע: צופה איטלקי עמד מאחורי דיונה כדי לצלם תמונות ונפגע מרכבו של אלש לופרייס הצ'כי. הוא הלך לעולמו בדרך לקבלת טיפול
מזעזע: צופה איטלקי עמד מאחורי דיונה כדי לצלם תמונות ונפגע מרכבו של אלש לופרייס הצ'כי. הוא הלך לעולמו בדרך לקבלת טיפול
אודי מכוונת גבוה עם ה-RS Q e-tron, המוגדר כרגע כרכב חשמלי ניסיוני - אבל היעד כבר ברור ונאמר בקול רם - לנצח בראלי דקאר עם מכונית חשמלית
בעוד שיירת הדקאר טסה על פני הדיונות המטורפות של סעודיה, אנחנו עוקבים מהבית אחר קרבות הגלדיאטורים. ניצחונות יומיים מוכתבים על קוצן של שניות, וגם הגיבורים הגדולים מסתבכים בטעויות
הראלי הקשה בעולם ייערך גם השנה במדבריות ערב הסעודית. למרות הקרבה הגיאוגרפית והתהפוכות המדיניות, נראה כי גם השנה נצפה בו באמצעות המחשב והרשתות החברתיות
מרוץ ה'דקאר' המיתולוגי מתקרב אלינו, ומגדיל את הסיכויים להשתתפות ישראלית במרוץ השטח הקשה ביותר בעולם. צוות פוינטר כבר החל בהכנות, והחשובה שבהן - גיוס ספונסורים שיאפשרו להם להתייצב על קו הזינוק בריאד
מרוץ השטח הקשה ביותר בעולם הסתיים ממש לידינו, בחולות הלוהטים של ערב הסעודית. את הניצחון קטף הספרדי קרלוס סאיינז, ב-MINI המחודשת. במשאיות כרגיל ניצחון מוחץ של KAMAZ, ובאופנועים מהפך - ניצחון ראשון לאמריקני בהונדה
בתור השתתפות ראשונה עם משאית מרוץ, הישג הקבוצה הישראלית הוא לא פחות מסנסציוני. הצרפתים אכלו צפרדעים והעמידו רק פיג'ו אחת על הפודיום, לידה שתי טויוטות. אכזבה גדולה, בשנת הפרישה של פיג'ו ממרוצי המדבר. ניקולייב מעמיד את הקמאז-מאסטר במקום ראשון בקטגוריית המשא
היום הרביעי הכניס את המשתתפים לאמבטיית חול מפלצתית שבלעה 15 משתתפים ובכללם הצוות הישראלי 528. לאחר ניסיונות חילוץ אינסופיים הצליח הצוות להתחבר עם שתי משאיות נוספות, ובעבודה הדדית נחלצו מהמלכודת. את קטע הדירוג הרביעי כבר סיים הצוות במקום 16 המרשים מאוד
אף אחד לא הופתע לשמוע את שאגת האריות הצרפתיים על הפודיום; ההפתעה היא שלמרות שליטתה המוחלטת של פיג'ו, היה זה דקאר מרתק ומלא אקשן
בראלי המיתולוגי מתגוששות קבוצות עשירות כמו זו של פיג'ו וטויוטה, מול מתחרים פרטיים היוצאים להרפתקת חייהם. כולם ינסו לצלוח בשלום את 9,000 הקילומטרים התובעניים ביותר בעולם
עוד לא ירד האבק מאחורי הדרמה של ראלי דרך המשי, והיצרן הצרפתי מציג אריה חדש וחזק עוד יותר, לקראת דקאר 2017. האם יצליח הדגם החדש להשיג פודיום משולש?
כמו 36 מרוצי דקאר הקודמים, גם השנה זכינו לאירוע מדהים מבחינת אתגרים, נופים ותהפוכות. הדבר היחיד שהיה יציב וקבוע הייתה שליטתו המוחלטת של הנהג הקטארי, מהסטייג' השני ועד לאחרון; קבוצת פיג'ו קרסה, טויוטה הייתה טובה מאי-פעם, והאופנוענים אכלו קש
לא חלפו אלא 6 קילומטרים מתחילת המרוץ בן 9000 הקילומטרים, ותמונת המרוץ התהפכה על פניה!!! גם ב-2015 מתגלה הדקאר כמלכודת חסרת רחמים לנהגים ולרוכבים, סופר-סטארים ומתחילים כאחד
נאני רומה מקבוצת מיני X-רייד זכה בדקאר 2014 לאחר שהקבוצה הורתה לעמיתו סטפן פטרהנסל להוריד את הקצב במקטע האחרון
חול, חול ועוד קצת חול ובהחלט היה מה לאכול. הסטיג' ה-13 הסתיים וצוות פוינטר-נגב מתייצב במקום ה-26 בדרוג הכללי
זה היה אחד מאותם ימים שכולם יעדיפו לשכוח אבל זה חלק מהמשחק. מחר, כמו תמיד יום חדש
כאבי בטן, פודרה נוראית, ג'אנט שהלך לעולמו ואחרי הכל, קטע דיונות שהלך לרז והלל כמו בחלומות הרטובים שלהם
יום המנוחה הרישמי נוצל לתיקון מכלולי הרכב השונים ולהכנת רכב המרוץ לעוד שבעה ימים מתישים
בסיום היום הקשה ביותר עד כה, משפרים רז והלל את דירוגם, עד למקום ה-36. מספר תקלות מנעו מיקום גבוה יותר
ביום הרביעי לאירוע ראלי דקאר 2012, מסיימים רז היימן והלל סגל מצוות פיונטר במקום ה-29, וסוגרים את רשימת ה-50 המובילים. היה חם
ביום השלישי לראלי דקאר הצוות הישראלי מגביר את הקצב, הדופק, עוקף במהירות ומתקדם בדירוג הקבוצות ומגיע עד למקום ה-44
למרות תקלה טכנית שעיכבה את רז והלל, השניים מציבים רף גבוה מאוד ועוקפים מתחרים רבים. יום קשה בדיונות אפורות עומד לפניהם
אירוע טראגי בפתיחת המירוץ המפרך. חורחה מרטינז בוארו הארגנטינאי התרסק לקראת סוף הקטע הראשון וחטף התקף לב
ראלי דקאר יוצא היום לדרך וצוות פוינטר הישראלי מוכן ונרגש לקראת הזינוק. גלעד בנאי, מסכם את היומיים האחרונים
ראלי דקאר יוזנק ביום ראשון בבואנוס איירס. גלעד בנאי, רוכב האופנוע הישראלי שחווה את התחרות ב-2007, מלווה את הצוות של רז היימן והלל סגל באירוע המפרך בדרום אמריקה
465 צוותים מרחבי העולם וצוות ישראלי אחד יזנקו אל הדקאר ב-1 בינואר 2012. המטרה, סיום במקום 30-50
הנהג הגרמני מירקו שולציץ איבד שליטה בג'יפ, ודרס חבורת צופים שעמדו במקום אסור. אחת נהרגה, וחמישה נפצעו