המלחמה קיצצה ב-50% את שכר נהגי האוטובוסים והענף במשבר חדש
"נהגים נאלצים לבחור מי יעלה לאוטובוס, בגלל מגבלת כמות נוסעים, ומועסקים כעת רק בחצי משרה בגלל קיצוץ הפעילות. הם לא ישארו במקצוע", מזהירים בארגון נהגי האוטובוסים את משרד התחבורה
"נהגים נאלצים לבחור מי יעלה לאוטובוס, בגלל מגבלת כמות נוסעים, ומועסקים כעת רק בחצי משרה בגלל קיצוץ הפעילות. הם לא ישארו במקצוע", מזהירים בארגון נהגי האוטובוסים את משרד התחבורה
לפי כתב האישום אבשלום צוריאל, נהג אוטובוס בן 58 מחולון, היה מעורב בסכסוך כספי עם חברת ההסעות, הגיע אל משרדיה בפתח תקווה עם בקבוק דלק, דרש כספים, איים לשרוף את המקום ושפך דלק על השולחנות ועל פניה של אחת מן העובדות - אישה בשבוע 20 להריונה. "חוששים לחיינו"
אלפי נהגי אוטובוס ישבתו בערים רבות בין 10:00 ל-12:00 במחאה על תנאי העסקתם. עומסי תנועה רבים צפויים באזורים שבהם תהיה השביתה. "מיכאלי ממשיכה להפקיר אותנו ומסרבת להיפגש איתנו" | רשימת הערים המלאה
סקר של ארגון נהגות ונהגי האוטובוסים שמתפרסם לראשונה בוואלה! חושף את תנאי העבודה העגומים של העובדים, ובהם אלימות נוסעים, משכורת נמוכה, תנאי לחץ והיעדר זמן מנוחה. בעוד מתחילת השנה הותקפו כשני נהגים ביום ודבר לא נעשה בתגובה - אין פלא שהשינוי לא נראה באופק
בעקבות הסכם בין ההסתדרות לחברת מטרופלין, יוכלו נהגים שייקלטו בחברה ליהנות מצבירת שנות הוותק שלהם, גם אם נצבר בחברה אחת. כך גם באשר לימי החופשה וההבראה שנובעים ממנו. יו"ר ההסתדרות: "כעת יש כבוד אמיתי לנהג הוותיק"
נהג חברת מטורופולין תועד מתפרץ באלימות על נהג חברת קווים. המותקף תיאר שהתוקף פתח בכוח את דלתות האוטובוס, קילל ואף הכה אותו: "נצמדתי לחלון ואמרתי שיש לי משפחה, הוא השפיל אותי". מנהליו ניסו לטייח את הסיפור, אך הוא התעקש להתלונן במשטרה: "שישלם על מה שעשה"
החלטת שרת התחבורה לאפשר תשלום במזומן תוך חשיפת נהגי האוטובוס מעוררת זעם בקרב הנהגים. "אנחנו דורשים הפרדה פיזית מהנוסעים", אומרים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים ומתכננים הפגנה ב-7 ביולי
א' ביקש מנוסע לרדת והותקף במכות, שמעון נפצע באורח קשה כששני תוקפים דקרו אותו בראשו ויחיא העיר לאדם שלכלך ואיבד את הכרתו. 50 מקרים דומים מדווחים בכל חודש ובארגון נהגי האוטובוסים בישראל מזהירים: "ראוי ששר התחבורה יתעורר, אחרת יהיה כבר מאוחר מדי"
3,000 נהגים חסרים למערך התחבורה הציבורית, בעיקר בגלל תנאי העסקה שלא מצליחים למשוך עובדים לתחום. מתן מענקים, נקודות זיכוי והקלות מס יצליחו לעשות את השינוי - אבל קודם לכן צריך להכיר בכך שתחבורה ציבורית יעילה היא צורך ולא מותרות. דעה